«Pašlaik Rīgā un tuvākajos pagastos ik dienu dežūrē 34 pārvietojamie radari. Policijas mājaslapā atrodamā «radaru izvietojuma karte» atspoguļo tikai iespējamību, nevis reālo situāciju,» raksta izdevums Ir.
Uz lūgumu iepazīstināt, kur tieši atrodas katrs radars, tas saņēmis kategorisku atteikumu. «Tā ir policijas iekšējā informācija. Neviens nevar iejaukties policijas darbā,» sacījis Valsts policijas prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.
Kad izdevums iebildis, ka tādējādi nevar objektīvi salīdzināt, vai radari izvietoti pilsētas bīstamākajās vietās, vai arī tur, kur vieglāk iekasēt sodu, Zivtiņš ieteicis «uzticēties».
Balstoties uz analītiskā dienesta vērtējumu, Zivtiņš izvēlas, kur stāvēs radari, un Vitronic Baltica tos tur arī novietojot. Radaru izvietojums varot mainīties reizi nedēļā, bet dažos gadījumos - vēl retāk.
Kā norāda izdevums, Zivtiņš lēmumu pieņem vienpersoniski un neuzskata, ka tas būtu jāsaskaņo ar policijas vadību vai arī būtu vērts izstrādāt un publiskot kritērijus, pēc kuriem notiek radaru izvietošana.
Pēc skopajām ziņām par radaru faktisko izvietojumu esot redzams - ir tādi, pēc kuru uzstādīšanas avāriju skaits samazinājies, bet ir arī tādi, pēc kuru parādīšanās avāriju kļuvis vairāk. Piemēram, avāriju skaits pēc radaru uzlikšanas pieaudzis Mūkusalas ielā (par trīs, salīdzinot ar 2009. gada novembri un decembri), Flotes ielā (2) un Lielirbes ielā (2). Kāpēc, pārliecinoša skaidrojuma neesot. Tajā pašā laikā avāriju skaits samazinājies uz Salu tilta (par 12) un Salaspils novada divos ceļa posmos (par 7).