Šā gada aprīlī lidostā Rīga apkalpoti teju par 9% pasažieru mazāk nekā pērn; airBaltic aprīlī, iespējams, piedzīvojis vēl lielāku pasažieru skaita kritumu.
Ja šī tendence saglabājas, tad gada griezumā tas nozīmētu aptuveni par pusmiljonu mazāk apkalpoto aviopasažieru Rīgā nekā pērn. Tas savukārt rezultējas par 3 milj. eiro mazākā lidostas Rīga gada apgrozījumā (2010. gadā lidostas apgrozījums sasniedza 32,4 milj. eiro) un atsaucas uz 500 darbavietām visās ar šo jomu saistītajās kompānijās. Pie tik masīva pasažieru skaita krituma lidostai, iespējams, tiešām nevajadzēs ne jauno termināli - šis projekts tālāk par runām nevirzās jau vairākus gadus -, ne kādas citas būtiskas investīcijas infrastruktūrā. DB jau rakstīja, ka pērn lidosta Rīga apkalpoto pasažieru skaita ziņā, pārsniedzot 5 milj. robežu, iekļāvās jau nākamajā - vidēja izmēra lidostu kategorijā. Tomēr pēc aviokompāniju prognožu saņemšanas lidosta šogad jau esot rēķinājusies ar nelielu pasažieru skaita kritumu, DB sacīja valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane. «Iespējams, ka pērnais gads bijis visveiksmīgākais lidostas Rīga vēsturē. Pagaidām es neredzu pamatu tam, ka šos rezultātus būtu iespējams tik drīz atkārtot - lielākās aviokompānijas airBaltic un Ryanair samazina savu reisu skaitu. Tirgū gan ienāca jauni spēlētāji, piemēram, Estonian Air, bet viņiem nav tik daudz pasažieru, lai kompensētu kritumu airBaltic,» vērtē aviācijas eksperts Tālis Linkaits.
«Aprīlī pasažieru skaits lidostā Rīga samazinājās par 8,7%, salīdzinot ar pērnā gada aprīli. Tas skaidrojams ar to, ko esam jau iepriekš minējuši - aviokompānija Ryanair, kā iepriekš solīja, samazinājusi lidojumu skaitu un neveic vairs lidojumus piemēram, uz Brēmeni, Romu. Lidojumu skaitu vasaras sezonā samazinājusi Czech Airlines, kā arī airBaltic optimizē darbību,» skaidro S. Rinmane. Tā kā airBaltic tirgus daļa lidostā Rīga vēl joprojām pārsniedz 60%, tad jebkuri samazinājumi Latvijas nacionālajā aviokompānijā gandrīz momentā atsaucas arī uz lidostas Rīga datiem. Savukārt otrai lielākajai Rīgas aviokompānijai Ryanair ar 19% lielu tirgus daļu bija iebildumi pret ieviestajām lidostas drošības nodevu, līdz ar to tā paziņoja par 30% reisu samazinājumu no Rīgas. «Pārvadāto pasažieru skaita ziņā mēs Baltijā esam milzis, taču diemžēl tikai uz vienas māla kājas, kas saucas airBaltic,» DB sacīja lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse, piebilstot, ka bez airBaltic lidostai diez vai būtu izredzes apkalpot vairāk nekā trīs miljonus pasažieru gadā. Pēc DB rīcībā esošās neoficiālās informācijas, airBaltic pasažieru skaits šā gada aprīlī pret 2011. gada aprīli varētu būt sarucis pat par 14%, taču šos datus airBaltic Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags nekomentē. «airBaltic aprīlī pārvadāto pasažieru skaitu darīsim zināmu aptuveni pēc nedēļas. Informējam, ka arī martā airBaltic pasažieru skaits saruka par 7%, tomēr pasažieru skaita samazinājums bija salīdzinoši mazāks nekā lidojumu skaita samazinājums, kas martā pret attiecīgo 2011. gada periodu sasniedza 14%, kas nozīmē, ka mēs lidojam ar labāk piepildītām lidmašīnām nekā līdz tam,» tā J. Vanags.