No izrādīšanās līdz lielākajai iespējai, tā 16+1 valstu samitu redz transporta nozares pazinēji, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Nedēļas nogalē gaidāmo Centrāleiropas un Austrumeiropas valstu un Ķīnas politiķu un komersantu forumu Dienas Biznesa aptaujātie uzņēmumu un to apvienību pārstāvji un citi nozares zinātāji vērtē ļoti dažādi. «Šis pasākums ir vislabākā iespēja, kāda Latvijai līdz šim bijusi,» norāda bijušais satiksmes ministra Anrijs Matīss. Ja Latvijas puse spēs to izmantot, prezentējot konkurētspējīgu piedāvājumu, var tikt nodibināti labi biznesa kontakti, jo ķīniešu kompānijas ņem vērā valdības pārstāvju dalību dažādos pasākumos. Savukārt, ja šī iespēja netiks izmantota, tā būs izgāšanās. Viņaprāt, protams, nav labi, ka uz samitu neieradīsies Ķīnas transporta ministrs, taču diezin vai tas ir kāds konkrēts signāls Latvijas pusei.
Arī biedrības Baltijas Asociācija‒transports un loģistika prezidente Inga Antāne sagaida, ka Satiksmes ministrija un Latvijas dzelzceļš liks galdā ķīniešiem nevis izklāstu par Latvijas transporta infrastruktūru, bet konkurētspējīgu tranzīta koridora piedāvājumu. Viņa car, ka tiks panākta konceptuāla vienošanās par to, ka Latvija ir cienīga iekļauties Zīda ceļā kā izeja uz Skandināviju, kā arī vienošanās par turpmākiem soļiem konkrētu kravu grupu apkalpošanā caur Latvijas ostām.
Visu rakstu Nepalaist garām iespēju lasiet ceturtdienas, 3.novembra laikrakstā Dienas Bizness!