"Tesla" ir piegādājusi klientiem pirmās automašīnas, kas saražotas Ķīnā, iezīmējot būtisku pavērsienu elektrisko transportlīdzekļu ražotāja darbībā, ziņo BBC.
Ražotāja tā dēvētajā "Gigafactory", kas atrodas netālu no Šanhajas, prezentēti piecpadsmit "Model 3" sedani. Uzsākot ražošanu Ķīnā, Īlona Maska izveidotā "Tesla" vēlas sev nodrošināt ievērojamu daļu no pasaules lielākā automašīnu tirgus. Turklāt "Tesla" ienākšana Ķīnā notikusi laikā, kad tirdzniecības karš piespiedis citus amerikāņu uzņēmumus pārcelt ražošanu prom no Ķīnas.
Ceremonijas laikā, kas norisinājās "Teslas" vairākus miljardus dolāru vērtajā rūpnīcā Šanhajā, 15 no darbiniekiem saņēmuši automašīnas, kuras paši iegādājušies. Automašīnu piegāde klientiem sākusies nedaudz vairāk nekā gada laikā pēc rūpnīcas celtniecības uzsākšanas.
Ķīnā ražotās "Model 3" automašīnas, kuru cena pirms subsīdijām ir 50 000 ASV dolāru, konkurēs ar vietējo elektrisko automašīnu ražotāju produkciju, tostarp "NIO" un "Xpeng Motors", kā arī ar pasaules mēroga zīmoliem, piemēram, "BMW" un "Mercedes-Benz".
Jāatgādina, ka ASV tehnoloģiju giganti "Apple", "Google", "HP" un "Dell" paziņojuši par ražošanas pārcelšanu no Ķīnas uz citām Āzijas valstīm, kas saistīts ar faktu, ka līdz ar ASV tarifiem, kas piemēroti Ķīnā saražotajām precēm, tiek sadārdzināta produkcija, kas tiek ievesta ASV. Izmaksas jāsedz vai nu patērētājiem vai pašām kompānijām.
Turklāt ASV prezidents Donalds Tramps pastiprina spiedienu uz vietējiem uzņēmumiem ražošanas procesu veikt tieši ASV.
Savukārt "Tesla" neplāno eksportēt Ķīnā ražotās automašīnas uz ASV, kur tām tiktu piemēroti tarifi. Tās mērķis ir automašīnas pārdot turpat Ķīnā. Iepriekš "Tesla" visas automašīnas, kuras tā pārdeva Ķīnā, eksportēja no ASV, kas nozīmēja, ka tām Ķīnā tika piemēroti tarifi.
Šā gada novembrī "Tesla" arī atklāja plānus būvēt iespaidīgu ražotni Eiropā, Vācijā.