Jaunākais izdevums

Pasaules lielākie publiski kotētie uzņēmumi jau kādu laiku sākuši informēt par savu iepriekšējā ceturkšņa sniegumu.

Šonedēļ kārta sniegt šādu informāciju pienāca elektroauto ražotājam Tesla, kas kļuvis par vienu no Rietumvalstu mazo investoru vispopulārākajiem uzņēmumiem saviem ieguldījumiem (arī Latvijas gadījumā). Šīs kompānijas akcijas cena pagājušogad pandēmijas apstākļos septiņkāršojās. Tāpat ar kolorītiem paziņojumiem interneta vidē visai regulāri klajā nāk uzņēmuma vadītājs Īlons Masks. Arī tas palīdz celt kompānijas popularitāti.

Peļņa no citiem laukiem

Lai nu kā – palīdz arī tas, ka Tesla sākusi ziņot par peļņu. Kompānija nupat atklājusi, ka tā tai iepriekšējā ceturksnī sasniegusi 438 miljonus ASV dolārus, kas tai ir jauns rekords. Tikmēr uzņēmuma apgrozījums minētajā periodā bijis 10,4 miljardu ASV dolāru apmērā. Kompānija arī ziņoja par saviem plāniem, kas paredz šogad pasaulē piegādāt uz pusi vairāk spēkratus nekā pagājušajā gadā (tādējādi tie varētu būt aptuveni 800 tūkstoši).

Jānorāda, ka interesantais Tesla atskaitē bija tas, ka lielu daļu no peļņas uzņēmums guvis nevis no savu spēkratu pārdošanas, bet no virtuālo valūtu tirdzniecības. Proti, kompānija atklāja, ka tā pārdevusi daļu no saviem agrāk (februārī) uzpirktajiem bitkoiniem. Rezultātā peļņa no šādiem darījumiem virtuālo valūtu frontē Tesla sasniegusi 101 miljonu ASV dolārus. Tādējādi jāsecina, ka gandrīz par ceturto daļu Tesla peļņas šoreiz bija atbildīga bitmonētu pārdošana.

Tāpat pieejā informācija liecina, ka Tesla fiksējusi ievērojamu peļņu no piedalīšanās dažādās "zaļajās" shēmās. Piemēram, ASV Kalifornijas štats Tesla piešķir "kredītus" par to, ka kompānija ražo elektriskos auto. Savukārt tradicionālajiem autoražotājiem jādomā, kur šādus kredīts jeb sertifikātus ņemt, lai kompensētu parasto auto, kuri tiek saistīti ar kaitīgajām emisijām, ražošanu un nesaņemtu sodus. Līdzīgas iniciatīvas ieviestas arī citur.

Rezultātā Tesla nodarbojas ar to tirdzniecību, kur uzņēmuma ienākumi no šādu sertifikātu pārdošanas iepriekšējā ceturksnī sasnieguši 518 miljonus ASV dolārus. Jāņem vērā, ka šie sertifikāti Tesla gadījumā, ņemot vērā to, ka tā ražo tikai elektroauto un tādējādi uzņēmumam veidojas ievērojams šādu sertifikātu pārpalikums, tiek pārdoti ar 100% peļņas maržu. Shēma perfekta – saņemt kaut ko par brīvu un tad to pārdot par simtiem miljoniem.

Būtībā – Tesla vairāk pelnījusi no bitkoinu pārdošanas nekā no spēkratu pārdošanas. Tesla bitkoinu tirdzniecība un sev piešķirto zaļo sertifikātu pārdošana faktiski bijusi atbildīga par to, kādēļ uzņēmums peļņas ziņā atradies zaļajā, nevis sarkanajā (zaudējumu) zonā. Var pajokot, ka Tesla drīzāk ir izmanīgs dažādu interesantu veidojumu un vērtspapīru tirgonis, kur autoražošana tai ir vien blakus bizness, kas ļauj gūt popularitāti un pieeju, piemēram, tiem pašiem minētajiem "zaļajiem sertifikātiem".

Gada skatījumā gan Tesla radītāji ir visai iespaidīgi. Apgrozījums palēcies par 74%. Savukārt peļņa, lai kāda arī būtu tās izcelsme, pieaugusi par 2640% (no 16 miljoniem līdz minētajiem 438 miljoniem ASV dolāriem). Pirmajā ceturksnī uzņēmums piegādājis 184 tūkst. spēkratus, kas ir uz pusi vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Tesla gadījumā pozitīvais kompānijai ir tas, ka tai "uz rokas" ir skaidra nauda kontā 17,1 miljarda ASV dolāra apmērā. Tas nozīmē, ka kompānijas drošības spilvens ir visai liels, ja tai viss nerit kā pa diedziņu.

Novērtēts kā uzvarētājs

Jāteic, ka šogad investori nedaudz sākuši vērtēt iepriekšējo Tesla akcijas skrējienu. Uzņēmuma akcijas cena kopš savas gada sākuma virsotnes ir saplakusi par 16%. Jāteic gan, ka kopš marta pirmās puses Tesla akcijas cena atkal ir pieaugusi par trešo daļu. Līdz ar to nav izslēgta situācija, kad kompānijas akcijai, ņemot vērā kopumā visai optimistisko investoru masu, savus šā gada zaudējumus tomēr kādā brīdī atspēlēt izdosies.

Tesla vērtība pēc kapitalizācijas šobrīd atrodas virs 700 miljardiem ASV dolāriem, kas to padara par vienu no vērtīgākajiem uzņēmumiem pasaulē. Tā ir arī vairāk nekā piecas reizes lielāka nekā Ford un General Motors kopējā kapitalizācija. Piemēram, Ford pirmajā ceturksnī ASV vien pārdeva pusmiljonu spēkratus, kas bija divas ar pusi reizes vairāk nekā Tesla globālais rādītājs.

Tesla iepriekšējo 12 mēnešu P/E radītājs atrodas pie 1150, liecina pieejamā informācija. Savukārt, balstoties uz prognozēto visu šā gada peļņu, tas kompānijai atrodoties pie 200, rēķina The Wall Street Journal.

Jau ziņots, ka viens no veidiem, kā interpretēt P/E (Price/Earnings) attiecību, ir domāt par to, kāds ir laika periods, kurā investīcija sevi atpelna. Piemēram, ja akcijas cena ir 10 eiro un uzņēmuma peļņa uz vienu akciju (Earnings per Share jeb EPS) ir viens eiro, tad šajā gadījumā P/E attiecība būs 10. Tas nozīmē – ja ieguldīsim uzņēmumā šobrīd, tad šī investīcija pie pašreizējās akciju cenas un, piemēram, sagaidāmās 12 mēnešu peļņas sevi varētu atpelnīt 10 gadu laikā. Jo ilgāks laiks ir nepieciešams, lai investīcija sevi atpelnītu, jo par dārgākām var uzskatīt noteikta uzņēmuma akcija. Protams, kāda šāda dārdzība nebūt nenozīmē, ka akcijas cena nepieaugs vēl tālāk. Tāpat investori mēz pirkt arī kompāniju akcijas, kuras nestrādā ar peļņu ar cerību, ka labie laiki pienāks nākotnē.

Faktiski Tesla novērtējums liecina, ka tā jau tagad ir kronēta kā viens no pārliecinošiem uzvarētājiem nākotnes pasaules pārvietošanās tirgū. Realitāte gan šajā ziņā vēl var nozīmēt visai asu cīņu. Daudzi tradicionālie autoražotāji nu pavisam nopietni domā par elektroauto tirgus apguvi. Tāpat Tesla vietējie konkurenti parādās, piemēram, Ķīnā. Katrā ziņā Tesla dāsnais nozvērējums īsti neparedz telpu kādam vilšanās momentam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažiem šis pandēmijas gads ir izrādījies pat ļoti veiksmīgs un, ja vērtē pasaules lielāko akciju tirgu sniegumu, tad acīs duras, piemēram, fenomenālais elektrisko spēkratu ražotāja “Tesla” akcijas cenas pieaugums.

Kopš gada sākuma šī uzņēmuma akcijas vērtības izaugsme putekļos atstājusi visu pārējo tirgu, kur tās cena ir palēkusies teju par 600% līdz 585 ASV dolāriem. Tāpat šāds tiks straujš pieaugums noticis par spīti gandrīz konstantajiem un daudzajiem ekspertu vēstījumiem, ka “Tesla” akciju burbulis drīz plīsīs.

Pagājušā gada beigās “Tesla” akciju ASV Nasdaq biržā varēja iegādāties aptuveni par 84 ASV dolāriem. Ja investoram tad būtu piederējušas 10 “Tesla” akcijas, tad viņa šāda ieguldījuma vērtība šādā periodā no 840 ASV dolāriem būtu palielinājusies gandrīz līdz 5900 ASV dolāriem, jeb peļņa būtu vairāk nekā 5 tūkst. ASV dolāri. Attiecīgi 100 “Tesla” akciju turēšana investoriem būtu nodrošinājusi 500 tūkst ASV dolāru peļņu. Jāņem vērā, ka “Tesla” akciju turēšana vēl fantastiskāk izskatās nedaudz ilgākā termiņā. Pagājušā gada maijā šīs kompānijas akciju varēja iegādāties vien par 37 ASV dolāriem!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvais triljonu kompāniju klubiņš pasaulē kļuvis nedaudz plašāks. Proti, tām Rietumvalstu publiskajām kompānijām, kuru vērtība nu pārsniedz vismaz vienu apaļu triljonu ASV dolārus, nupat pievienojies elektroauto ražotājs Tesla.

Līdz šim šo uzņēmumu vidū atradās vien tehnoloģiju grandi Apple, Amazon.com, Microsoft un Alphabet. Pieminēšanas vērts gan ir vēl viens interneta milzis Facebook, kura vērtību pēdējā laikā negatīvi ietekmējuši reputācijas jautājumi un zināmas bažas par tālāku tā spēju augt. Tādējādi līdz ar Facebook akcijas cenas kritumu šim uzņēmumam šo ekskluzīvo klubiņu nācies pamest.

Tesla akcijas cena šajā pandēmijā ir faktiski katapultējusies stratosfērā, kur, piemēram, 2020. gada sākuma šī uzņēmuma kapitalizācija atradās aptuveni “vien” pie 75 miljardu ASV dolāru atzīmes. Tas nozīmē, ka Tesla vērtība šajā periodā ir palēkusies teju 13 reizes. Tesla kapitalizācija no 100 miljardiem ASV dolāriem līdz triljonam ASV dolāriem pieaugusi nepilnos divos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla" pirmdien vērsies tiesā ar prasību pret Zviedrijas valsti saistībā ar pasta darbinieku streiku, kura dēļ bloķētas numura zīmju piegādes jauniem automobiļiem.

"Tesla" Zviedrijā šobrīd skāris vairāku nozaru darbinieku streiks saistībā ar autoražotāja nevēlēšanos parakstīt darba koplīgumu.

20.novembrī šim streikam pievienojās pasta darbinieki, apturot piegādes "Tesla" birojiem un remontdarbnīcām.

Tā kā numura zīmes jauniem automobiļiem Zviedrijā tiek piegādātas tikai pa pastu, šis streiks var apturēt jaunu "Tesla" nonākšanu uz valsts ceļiem.

"Tesla" lūgusi tiesai piespiest Zviedrijas Transporta aģentūru nodrošināt, lai aģentūrā reģistrēto transportlīdzekļu numura zīmes "nonāktu "Tesla" īpašumā".

Uzņēmums arī lūdza tiesu piemērot naudas sodu viena miljona kronu (87 000 eiro) apmērā, ja Zviedrijas Transporta aģentūra neizpildīs šo prasību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienojoties jauniem uzņēmējiem, Latvijā izveidota pirmā Tesla automašīnu koplietošanas platforma OX DRIVE), kas savu darbību uzsāks šī gada 1. jūlijā un līdz gada beigām plāno Latvijā nodrošināt koplietošanas pakalpojumu ar vismaz 130 Tesla markas automašīnām Rīgā un Jūrmalā.

Jaunizveidotās Tesla platformas sākotnējais finansējums veidos 2,5 miljonus eiro.

“Latvijā un pasaulē Tesla ir simbols augstam mūsdienu tehnoloģiju sniegumam un nākotnes perspektīvai. Tāpēc arī jau idejas pirmsākumos nolēmām fokusēties uz šī zīmola automašīnām un balstīt pakalpojumu uz tā augsto kvalitāti. Pāreja uz elektromobiļiem Latvijā notiek mērķtiecīgi, tomēr automašīnu augsto cenu dēļ un ierobežotā valsts atbalsta dēļ sabiedrības vēlme pēc tām ir augstāka, nekā reāli lēmumi par pirkumu. Mūsu misija ir padarīt elektromobiļus visiem pieejamus. Mēs paredzam, ka elektromobiļu koplietošanas platforma būs ērts risinājums šai sabiedrības daļai – var lietot elektromobili ikdienā vai brīvdienās, atsakoties no tradicionālo dzinēju transportlīdzekļiem. Tesla nav standarta “auto”, bet gan zaļās domāšanas viens no simboliem, tāpēc arī prognozējam augstu pieprasījumu šai pakalpojuma un biznesa nišai,” stāsta Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu elektrouzlāde ir problēma valstī. Latvijā trūkst tās saucamās ātrās uzpildes elektrostacijas pie valsts nozīmes maģistrālēm, kas spētu nodrošināt ātru un ērtu uzlādi, lai neveidotos rindas. Vienlaikus elektrouzpildes tīklā “aklā zona” ir Rīgas mikrorajoni, kur nav šādu bāzes staciju, līdz ar to šo rajonu iedzīvotājiem elektromobiļu uzlāde ir apgrūtināta, norāda Latvijā izveidotās elektroauto Tesla koplietošanas platformas OX DRIVE līdzdibinātāja Egija Gailuma.

“Lai gan elektrouzlādes staciju tīkls Latvijā arvien paplašinās, tas nespēj nodrošināt mūsu vajadzības ar nepieciešamo jaudu. Rindas uzlādei, ko radīja gan izvietoto pilsētā staciju kapacitāte un arī uzpildes laiks, pārliecināja mūs daudz mērķtiecīgāk attīstīt savu uzlādes punktu autoparkā, tādā veidā veicinot neatkarību no uzlādes vietu Rīgā pieejamības,” norāda E.Gailuma.

Latvijā koplietošanas automašīnu paradumi tikai veidojas, bet šī joma attīstās straujāk par citām jaunajām tirgus nišām, tostarp par elektrouzlādes staciju tīklu. Lai nodrošinātu neatkarību no pilsētas elektrouzlādes stacijas tīkla, OX DRIVE izveidojusi elektrouzlādes punktu ar sešām stacijām. Nākotnē to plānots paplašināt atbilstoši autoparka vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" mehāniķi Zviedrijā piektdien rīko streiku, lai protestētu pret autoražotāja nevēlēšanos parakstīt darba koplīgumu, paziņoja arodbiedrība "IF Metall".

Streiks ietekmē aptuveni 130 "Tesla" mehāniķus septiņās remontdarbnīcās Zviedrijā.

"IF Metall" skaidro, ka "Tesla" darbiniekiem ir zemākas algas, viņiem atšķiras apdrošināšanas un ir zemākas pensijas nekā citiem nozares darbiniekiem.

"Tesla" otrdien esot informējusi arodbiedrību, ka neparakstīs darba koplīgumu, jo uzņēmums tā nedarot nekur pasaulē, vēstī "IF Metall".

Ja vien "Tesla" nemainīšos savu nostāju, arodbiedrība 3.novembrī paplašinās streiku, lai aptvertu visus remontdarbnīcu veiktos "Tesla" automobiļu remontus visā Zviedrijā, ne tikai tos, ko veic "Tesla" darbinieki.

Darba koplīgumi, par kuriem vienošanās tiek panāktas katrā nozarē atsevišķi, ir Zviedrijas darba tirgus modeļa pamatā, aptverot gandrīz 90% Zviedrijā nodarbināto un garantējot standarta algas un darba apstākļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ceļvedis elektroauto iegādei 2023. gadā – kurš modelis ir man piemērotākais?

Sadarbības materiāls,28.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez šaubām, ka elektroauto ir nākotne – Eiropas Savienībā jau no 2035. gada tirgū varēs laist tikai bezemisiju automašīnas. Tomēr daudzus no elektro auto iegādes attur nepatiesi mīti, ka elektroauto ir dārgāki un ar zemāku veiktspēju nekā benzīna un dīzeļauto. Ir gluži pretēji – elektroauto ilgtermiņā var izrādīties lētāka izvēle, un tādi elektroauto kā Tesla Model S Plaid ierindojas pasaulē ātrāko mašīnu vidū. Turpini lasīt rakstu un uzzini, kādi ir populārākie elektroauto modeļi 2023. gadā!

Elektroautomobilis – labāka izvēle nekā benzīna un dīzeļauto?

Pirms apskatām populārākos elektroauto modeļus, aplūkosim dažas elektroauto priekšrocības pār klasiskajiem benzīna un dīzeļauto:

• Ņemot vērā ilgtermiņā izmaksas, elektroauto ir pat lētāka izvēle. Elektroauto mēdz būt dārgāki nekā līdzvērtīgi iekšdedzes dzinēju modeļi, tomēr ilgtermiņā elektroauto varētu būt pat izdevīgāka izvēle. Šobrīd ir iespējams saņemt valsts atbalstu elektroauto iegādei, kā arī par elektroauto nav jāmaksā ekspluatācijas nodoklis un reģistrācijas nodeva. Svarīgi pieminēt, ka ar elektroauto ietaupīsiet uz degvielas rēķina, kā arī elektroauto ir mazākas servisa izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažas pēdējās nedēļas visai izaicinošas bijušas virtuālo valūtu tirgus dalībniekiem. Šī tirgus flagmaņa – bitkoina – cena kopš saviem pavasara rekordiem sarukusi gandrīz par 30 tūkstošiem ASV dolāriem.

Nebūt nav izslēgta situācija, kad jau drīzumā šī veidojuma cena paslīd zem šīs apaļās 30 tūkst. ASV dolāru atzīmes. Turklāt aiz kalniem nebūt tad vairs nav arī 20 tūkstošu ASV dolāru atzīme, Bloomberg norāda daži finanšu eksperti.

Piemēram, finanšu kompānijas Oanda analītiķi teic, ka gadījumā, ja bitkoina cena paslīdēs zem minētās 30 tūkst. ASV dolāru atzīmes, šis tirgus var saskarties ar tālāku ļoti spēju izpārdošanu. Var spekulēt, ka daudzi virtuālo valūtu investori (brīdī, kad tiek salauztas apaļas psiholoģiskas cenu barjeras) var gribēt mesties uz izejas pusi, lai nosargātu savu peļņu vai neiedzīvotos vēl tālākos zaudējumos, ja virtuālās valūtas pirms tam uzpirktas ļoti dārgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādā brīdī pasaules valdībām būs jāsāk domāt, kā samaksāt kaut vai daļu no pandēmijas rēķina. Vismaz šobrīd izskatās, ka daudzviet, ņemot vērā pandēmijā pat krietni augušos sabiedrību nevienlīdzības izaicinājumus, šis rēķins vismaz daļēji tiks piestādīts bagātniekiem.

Daudzās pasaules malās tiek spriests vai jau tiek pieņemti konkrēti lēmumi par papildu ikgadējām nodevām sabiedrības turīgākajai daļai vai arī vienreizēju šāda nodokļa iekasēšanu.

Arī Starptautiskais Valūtas fonds savā nesenajā Pasaules ekonomikas ap skatā, lai mazinātu publiskās saistības, rekomendējis augstākus nodokļus tieši bagātniekiem.

Iestāde norādījusi, ka pārskatīt varētu būt nepieciešams luksusa nekustamā īpašuma, kapitāla pieauguma un bagātības nodokļus. Viena valsts, kur jau ilgi darbojas bagātības nodoklis, ir, piemēram, Šveice. Tas aptuveni rāda, kā šāda sistēma varētu darboties arī citās valstīs. Pamatā tā nozīmē, ka šveiciešiem gada laikā jāuzskaita visi to pasaules aktīvi – vai tas būtu nekustamais īpašums, jahtas, mākslas darbi, lopi, bitkoini, depozīti bankā utt. No šīs kopējās bagātības summas tad tiek atņemtas saistības. Savukārt pēc tam dažādās Šveices vietējās valdības pēc savas metodikas izrēķina, kāds būs nomaksājamais šis bagātības nodoklis (Šveices centrālā valdība šo nodokli neiekasē). Pamatā, jo lielāka ir bagātība, jo augstāka ir arī nomaksājamā bagātības nodokļa likme.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā sadauza koplietošanas auto Tesla, sabojājot arī citu personu īpašumu

Db.lv, LETA,05.01.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Rīgā, Ganību dambī, patlaban policijai nezināms vadītājs satiksmes negadījumā sadauzījis koplietošanas automašīnu "Tesla" un sabojājis citu personu īpašumu.

2.janvārī ap plkst.8.26 Rīgā, Ganību dambī, patlaban nenoskaidrots automašīnas "Tesla" vadītājs iebrauca stabā, žogā, traktorā un citos objektos, pastāstīja Valsts policijas preses pārstāve Līna Kaļķe.

Policija notikuma vietā nesastapa ne vadītāju, ne pasažierus, līdz ar to nav oficiālas informācijas par cietušajiem. Ņemot vērā, ka vadītājs notikuma vietu bija pametis, policijas rīcībā nav informācijas par to, vai viņš bija vai nebija kādu apreibinošu vielu ietekmē.

Patlaban ir sākts administratīvā pārkāpuma process par negadījuma faktu un policija meklē, kura persona negadījuma brīdī sēdējusi pie stūres. Tāpat policija analizēs automašīnas videoreģistratora uzņemtos materiālus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu uzņēmējs Īlons Masks ir atguvis pasaules bagātākā cilvēka statusu, kuru uz neilgu laiku bija ieguvis franču magnāts Bernārs Arno, pirmdien ziņoja aģentūra "Bloomberg".

Maska bagātība pieauga, pateicoties viņa elektromobiļu ražotājkompānijas "Tesla Inc." akcijas cenas kāpumam šogad par gandrīz 70%. Salīdzinājumā ar 6.janvārī sasniegto vienas dienas minimumu "Tesla" akcijas cena ir pieaugusi par gandrīz 100%.

Kompānijas pozīcijas uzlaboja arī tās elektromobiļu pieprasījuma palielināšanās pēc dažu modeļu cenu pazemināšanas.

"Tesla" akcijas cena Ņujorkas biržā pirmdien pieauga par 5,5% līdz 207,63 ASV dolāriem, palielinot Maska bagātību līdz 187,1 miljardam dolāru.

51 gadu vecais Masks tādējādi pārspēja 73 gadus veco franču uzņēmēju Bernāru Arno, kura bagātība ir 185,3 miljardi dolāru. Arno ir ir pasaulē lielākā luksusa preču konglomerāta LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) dibinātājs, priekšsēdētājs un izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

OX DRIVE dubulto autoparku, investīcijām platformā pārsniedzot 4 miljonus eiro

Db.lv,04.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izveidotā TESLA koplietošanas platforma OX DRIVE pirmā darbības gada laikā sasniegusi vairāk nekā 30 tūkstošus platformas lietotāju, kas kopā veikuši 40 tūkstošus braucienu ar kopējo 1,8 miljonu km nobraukumu.

Uzņēmums paplašinājis arī autoparku līdz 110 TESLA modeļiem, bet līdz gada beigām to skaitu plānots palielināt jau līdz 200 vienībām. Šobrīd OX Drive platforma vasarā piedāvā iznomāt arī premium “Porsche Taycan 4S” un “Porsche Taycan 4S Sport Turismo”.

OX DRIVE attīstītājs ieguldījis vairāk nekā 4 miljonus eiro platformas attīstībā. Platforma sāka darboties pērn 30. jūnijā.

Kā norāda Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja, šis ir veiksmes stāsts, kas apliecina, ka jauni uzņēmēji Latvijā spēj īstenot ambiciozus plānus: “Līdz šim koplietošanas platformas bija ienācējas mūsu tirgū, bet mums izdevās apliecināt Latvijas spējas tehnoloģiju jomā, attīstot sarežģītu biznesu un spējot tam piesaistīt kapitālu. Mēs apzināmies, ka šis ir tikai sākums, tāpēc jau strādājam pie jaunu tirgus apgūšanas un ceram, ka nākamā gada laikā OX DRIVE darbosies vairākās valstīs. Katrā ziņā mūsu vērtības paliks nemainīgas – būt uzticīgiem nākotnes mobilitātes konceptam un tehnoloģiju pionieriem, piedāvājot koplietošanas platformā tikai premium elektroautomašīnas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ražošana Tesla rūpnīcā Vācijā tiks apturēta hutiešu uzbrukumu Sarkanajā jūrā dēļ

LETA/DPA,12.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla" ceturtdien paziņoja, ka ir spiests apturēt ražošanu rūpnīcā pie Berlīnes uz divām nedēļām, kā iemeslu minot piegādes ķēžu pārrāvumus, kurus radījuši Jemenas hutiešu nemiernieku uzbrukumi konteineru kuģiem Sarkanajā jūrā.

"Komponentu trūkuma dēļ mēs esam spiesti apturēt automašīnu ražošanu Berlīnes-Brandenburgas Gigafabrikā no 29.janvāra līdz 11.februārim, izņemot dažas jomas," teikts "Tesla" paziņojumā.

Kopš 7.oktobrī Gazas joslā sākās karš starp Izraēlu un palestīniešu kaujinieku grupējumu "Hamās", Irānas atbalstītie Jemenas hutiešu nemiernieki ir vairākkārt uzbrukuši kuģiem Sarkanajā jūrā, apgalvojot, ka tie ir saistīti ar Izraēlu.

Lielās jūras kravu pārvadājumu kompānijas šo uzbrukumu dēļ aizvien vairāk izvairās no braucieniem pa Sarkano jūru. Atsakoties no Suecas kanāla šķērsošanas, kas nodrošina īsāko jūras ceļu starp Āziju un Eiropu, daudzas kompānijas pārorientē kuģus braucieniem ap Labās cerības ragu Dienvidāfrikā, bet tas paildzina braucienu par apmēram divām nedēļām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" vadītājs Īlons Masks pārdevis daļu sev piederošo kompānijas akciju piecu miljardu dolāru (4,3 miljardu eiro) vērtībā.

ASV Vērtspapīru un biržu komisijā (SEC) iesniegtajos dokumentos norādīts, ka pasaulē bagātākais cilvēks šonedēļ pārdevis 4,5 miljonus "Tesla" akciju.

Šāds paziņojums publiskots pēc tam, kad Masks nedēļas nogalē pavēstīja, ka ir gatavs pārdot 10% "Tesla" akciju, balstoties uz tvitera aptaujas rezultātiem.

Pirmdien Masks pārdeva uzņēmuma akcijas 1,1 miljarda dolāru apmērā, lai nokārtotu nodokļu saistības pēc tam, kad viņš bija realizējis akciju iegādes iespējas, taču iecere par šo akciju pārdošanu jau sākta 14.septembrī.

Šobrīd nav arī informācijas, vai papildu akciju pārdošana, par ko tika paziņots otrdien un trešdien, arī tika ieplānota jau pirms šīs tvitera aptaujas. Šajās dienās Masks kopumā pārdeva vēl aptuveni 3,6 miljonus akciju apmēram četru miljardu dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Īlons Masks apsteidzis Zakerbergu un kļuvis par pasaulē ceturto bagātāko cilvēku

LETA,20.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" līdzdibinātājs un vadītājs Īlons Masks trešdien apsteidzis sociālā tīkla "Facebook" dibinātāju un vadītāju Marku Zakerbergu, kļūstot par pasaulē ceturto bagātāko cilvēku, vēsta žurnāls "Forbes".

Pateicoties "Tesla" akciju cenas kāpumam, Maska bagātība sasniegusi 105,4 miljardus dolāru (89,08 miljardus eiro), apsteidzot Zakerbergu, kura bagātība tiek lēsta 100,6 miljardu dolāru (85,02 miljardu eiro) apmērā, norāda žurnāls.

"Tesla" akcijas vērtība šogad pieaugusi par vairāk nekā 460%, ievērojami palielinot Maska bagātību, kas kopš marta, kad "Forbes" publiskoja jaunāko ikgadējo pasaules bagātāko cilvēku sarakstu, pieaugusi par gandrīz 76 miljardiem dolāru.

Maskam pieder 21% "Tesla" akciju, bet viņa izveidoto uzņēmumu "SpaceX" investori augustā novērtēja 46 miljardu dolāru apmērā.

"Tesla" akcijas cenas kāpumu veicinājušas arī ziņas, ka tas 21.decembrī tiks iekļauts biržas indeksā "Standard & Poor's 500".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā izveidotā TESLA koplietošanas platforma OX DRIVE pēc četru mēnešu darbības paplašinājusi auto paņemšanas un atstāšanas darbības zonas Rīgā un Pierīgā, tagad aptverot 11 jaunas apdzīvotas vietas - Mārupi, Jaunmārupi, Piņķus, Babīti, Baltezeru, Ādažus, Vadlaučus, Vecmīlgrāvi, Ulbroku, Baložus un Vecāķus.

Līdz šim TESLA koplietošanas platformas darbības zonas bija tikai Rīga un Jūrmala.

“OX DRIVE ir izvēlējies pietiekami dinamisku attīstības stratēģiju, un mēs attīstāmies kopsolī ar mūsu platformas lietotājiem. Jaunās zonas ir izvēlētas, balstoties uz mūsu platformas lietotāju pārvietošanās paradumiem un dzīvesvietu. Jau pirmajās dienās, kopš jaunu zonu pievienošanas platformai, esam novērojuši pietiekami lielu lietotāju atsaucību Pierīgas zonām, kas novērtē radītās ērtības, lai dotos uz Rīgu un pēc tam atpakaļ uz mājām,” norāda Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja.

Zonu paplašināšana paver lielākas iespējas TESLA koplietošanas platformas izmantošanai - gan biežākai un ērtākai tās lietošanai, gan palielinot potenciālo platformas lietotāju loku, ņemot vērā Pierīgā dzīvojošo iedzīvotāju skaitu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" trešdien oficiāli sāka pieņemt kriptovalūtu "Bitcoin" kā maksāšanas līdzekli par automašīnu iegādēm.

"Jūs tagad varat iegādāties "Tesla" ar "Bitcoin"," ierakstā tviterī paziņoja uzņēmuma līdzdibinātājs un vadītājs Īlons Masks.

Tagad "Tesla" ASV mājaslapas apmeklētājiem aplūkojot maksāšanas iespējas, viņi var izvēlēties maksāt ar "Bitcoin".

Masks norāda, ka "Tesla" spēj "Bitcoin" maksājumus pieņemt pa tiešo, un samaksātās summas tiks saglabātas kriptovalūtā, nevis pārvērstas papīra valūtā.

"Tesla" jau februārī paziņoja, ka drīzumā plāno "Bitcoin" pieņemt kā maksāšanas līdzekli par automašīnu iegādēm. Vienlaikus uzņēmums iegādājās "Bitcoin" aptuveni 1,5 miljardu dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" ir pārtraucis pieņemt maksājumus kriptovalūtā "Bitcoin" vides aizsardzības apsvērumu dēļ, trešdien paziņoja uzņēmuma līdzdibinātājs un vadītājs Īlons Masks.

Kompānija ir nobažījusies, ka strauji pieaug fosilo degvielu, sevišķi ogļu, izmantošana "Bitcoin" rakšanai un transakcijām, tviterī pavēstīja Masks.

"Kriptovalūta ir laba ideja daudzos līmeņos, un mēs ticam, ka tai ir daudzsološa nākotne, bet tas nevar notikt, ja tā dārgi maksātu videi," rakstīja Masks.

"Tesla" martā oficiāli sāka pieņemt kriptovalūtu "Bitcoin" kā maksāšanas līdzekli par elektromobiļu iegādēm.

"Tesla" jau februārī paziņoja, ka drīzumā plāno "Bitcoin" pieņemt kā maksāšanas līdzekli par automašīnu iegādēm. Vienlaikus uzņēmums iegādājās "Bitcoin" aptuveni 1,5 miljardu ASV dolāru apmērā.

Vides aizsardzības aktīvisti jau ilgu laiku ir kritizējuši "Bitcoin" par lielo elektroenerģijas patēriņu šīs kriptovalūtas rakšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kriptovalūtas "Bitcoin" vērtība ceturtdien nokritusies par vairākiem tūkstošiem dolāru saistībā ar ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" lēmumu pārtraukt maksājumu pieņemšanu šajā valūtā.

"Bitcoin" vērtība sarukusi par vairāk nekā 15% - līdz 48 000 dolāru.

"Tesla" līdzdibinātājs un vadītājs Īlons Masks trešdien paziņoja, ka uzņēmums ir pārtraucis pieņemt maksājumus kriptovalūtā "Bitcoin" vides aizsardzības apsvērumu dēļ.

Tesla pārtrauc norēķinus kriptovalūtā vides aizsardzības dēļ 

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" ir pārtraucis pieņemt maksājumus kriptovalūtā...

Kompānija ir nobažījusies, ka strauji pieaug fosilo degvielu, sevišķi ogļu, izmantošana "Bitcoin" rakšanai un transakcijām, tviterī pavēstīja Masks.

"Kriptovalūta ir laba ideja daudzos līmeņos, un mēs ticam, ka tai ir daudzsološa nākotne, bet tas nevar notikt, ja tā dārgi maksātu videi," rakstīja Masks.

Tesla vairāk nopelna no bitkoiniem nevis no auto 

Pasaules lielākie publiski kotētie uzņēmumi jau kādu laiku sākuši informēt par savu...

"Tesla" martā oficiāli sāka pieņemt kriptovalūtu "Bitcoin" kā maksāšanas līdzekli par elektromobiļu iegādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu pāreju uz ilgtspējīgākiem pārvietošanās veidiem pilsētvidē, kopbraukšanas platforma "Bolt" saviem lietotājiem Rīgā sākusi piedāvāt braucienus ar jauniem "Tesla" elektrotransportlīdzekļiem.

Līdz ar šo iniciatīvu "Bolt" mobilajā lietotnē ir ieviesta atsevišķa elektrisko transportlīdzekļu kategorija.

Kā viens no būtiskākajiem ieguvumiem, pārvietojoties ar "Tesla" elektroautomobiļiem Rīgā, būs iespēja izmantot sabiedriskā transporta joslas. Braucienus ar "Tesla" elektroauto īstenos licencēti "Bolt" pasažieru pārvadājumu sadarbības partneri.

Jaunie elektroauto ir daļa no "Bolt" īstenotā pasākumu kopuma, lai palīdzētu mazināt satiksmes, piesārņojuma un publisko stāvvietu pārpildīšanu, ko rada privāto automašīnu lietošana, kā arī pārvietošanos pilsētā padarītu vēl ērtāku un pieejamāku dažādām dzīves situācijām.

"Ar plašāku piekļuvi alternatīvajiem transportlīdzekļiem mēs varam pilsētas pakāpeniski pārveidot par vēl ilgtspējīgākām, kurās ir patīkami dzīvot. "Tesla" automašīnām kļūstot par pastāvīgu daļu no "Bolt" kopbraukšanas platformas piedāvājuma, mēs ceram ieinteresēt iedzīvotājus un pilsētas viesus izmēģināt jaunus un ilgtspējīgākus transporta veidus kopbraukšanas jomā. Nākotnē klientiem elektroautomobiļu kategorijā plānojam piedāvāt vēl plašākas iespējas," stāsta Kristīne Bezerra-Kjerulfa, "Bolt" vadītāja Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV Ceļu satiksmes drošības pārvalde (NHTSA) likusi elektromobiļu ražošanas uzņēmumam "Tesla Motors" valstī atsaukt 158 000 automašīnu saistībā ar defektu, kas ietekmē to drošību.

NHTSA trešdien nosūtītā vēstulē "Tesla" norāda, ka problēmu ar automašīnu displeja ekrānu un ar to saistītu kļūmju dēļ tiek zaudēta atpakaļskata kamera un citas ar drošību saistītas funkcijas.

Pārvalde skaidro, ka šis defekts konstatēts atsevišķās "Tesla Model S" automašīnās, kas ražotas no 2012.gada līdz 2018.gadam, kā arī atsevišķos 2016.-2018.gada ražojuma "Model X" automobiļos.

"Tesla" nav pienākums ievērot NHTSA pieprasījumu, taču līdz 27.janvārim uzņēmumam jāsniedz paskaidrojums.

Šī prasība rada lielas galvassāpes uzņēmumam, jo 158 000 automobiļu ir gandrīz trešdaļa no automašīnām, ko "Tesla" piegādāja pērn.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" īpašnieks un vadītājs Īlons Masks pārspējis pasaules rekordu attiecībā uz visu laiku lielāko bagātības samazināšanos, liecina Ginesa rekordu apkopotāju "Guinness World Records" sniegtā informācija.

Tā norāda, ka laika posmā no 2021.gada novembra līdz 2022.gada decembrim Masks zaudējis aptuveni 165 miljardus dolāru.

Šie dati balstīti žurnāla "Forbes" sniegtajā informācijā, taču "Guinness" skaidro, ka citi avoti liecina, ka Maska zaudējumi varētu būt vēl lielāki.

Šie zaudējumi piedzīvoti pēc "Tesla" akcijas vērtības samazināšanās pēc tam, kad Masks pērn iegādājās sociālo tīklu "Twitter". Šis iegādes darījums radījis bažas investoriem, ka Masks vairs tik lielu uzmanību nevelta "Tesla" darbībai.

"Tesla" akcijas vērtība pērn samazinājās par aptuveni 65%.

Decembrī Masks zaudēja pirmo vietu "Forbes" veidotajā pasaules bagātāko cilvēku sarakstā Francijas luksusa preču ražotāja LVMH vadītājam Bernāram Arno.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pērn strādājis ar 721 miljona dolāru (595,2 miljonu eiro) peļņu, tādējādi gūstot pirmo gada peļņu kompānijas vēsturē, teikts trešdien publiskotajā autoražotāja paziņojumā.

2019.gadā "Tesla" cieta zaudējumus 862 miljonu dolāru apmērā.

Peļņu galvenokārt nodrošinājis tirdzniecības un piegādāto automobiļu kāpums.

"Tesla" pārdošanas apjoms 2020.gadā palielinājies par 28% un veidojis 31,5 miljardus dolāru, bet piegādāto automašīnu skaits pieaudzis par 36% - līdz gandrīz 500 000 vienību.

Tikmēr pērnā gada ceturtajā ceturksnī uzņēmums strādāja ar 270 miljonu dolāru peļņu, kas ir par 157% vairāk nekā attiecīgajā laika periodā pirms gada.

"Tesla" akcijas vērtība šobrīd ir septiņas reizes lielāka nekā pirms gada, ļaujot uzņēmuma līdzdibinātājam un vadītājam Īlonam Maskam ierindoties starp pasaules bagātākajiem cilvēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju tirgus vēsturē 2020.gads paliks atmiņā kā gads, kurā valdīja Covid-19 vīrusa izraisītā nenoteiktība un vēl nepieredzētas svārstības. Tomēr, spītējot pandēmijai, Latvijas un Baltijas iedzīvotāju vidū pieaudzis veikto ieguldījumu apjoms; visbiežāk darījumi veikti ar uzņēmuma Tesla akcijām, informē Luminor banka.

Daudziem investoriem vīrusa izraisītais satraukums lika vilkt paralēles ar 2008.gada finanšu krīzi, tomēr pēc straujās lejupslīdes akciju tirgus tikpat ātri atkopās un pat sāka augt. Platformas Luminor Investor dati liecina, ka pēc darījumu skaita augšgalā 2020.gadā bija uzņēmuma Tesla akcijas, kam seko Vācijas elektronisko maksājumu apstrādātājs Wirecard, viens no pasaulē lielākajiem premium klases automašīnu ražotājiem - Daimler, COVID-19 vakcīnas izgudrotājs - Pfizer un ASV tehnoloģiju gigants - Apple.

"Neskatoties uz to, ka Baltijas valstu mājsaimniecības ieguldījumus veic piecas reizes mazāk nekā vidēji citās ES valstīs, Luminor klientu aktivitāte 2020.gadā ievērojami pieauga. Viens no iemesliem varētu būt fakts, ka mēs 2019.gada rudenī sākām klientiem piedāvāt vienkāršu, saprotamu un ērti lietojamu ieguldījumu platformu Luminor Investor, kas piemērota arī cilvēkiem bez priekšzināšanām. Turklāt nesen veicām uzlabojumus, pievienojot platformai jaunas funkcijas, kas ļauj automātiski veikt personas identifikāciju, autentifikāciju un vienkāršus naudas pārskaitījumus gan līdzekļu ieskaitīšanai platformā, gan izņemšanai no tās. Līdz ar to procesi norit gandrīz automātiski un bankas darbinieka iesaistīšanās var būt nepieciešama tikai atsevišķos izņēmuma gadījumos," stāsta Luminor bankas Uzkrājumu un ieguldījumu produktu attīstības vadītājs Jānis Bebris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmuma "Tesla Motors" vadītājs Īlons Masks svētdien paziņoja, ka kompānija atsāks maksājumu pieņemšanu kriptovalūtā "Bitcoin", kad tā kļūs videi draudzīgāka.

"Tesla" martā oficiāli sāka pieņemt kriptovalūtu "Bitcoin" kā maksāšanas līdzekli par elektromobiļu iegādēm.

Taču maijā Masks paziņoja, ka uzņēmums ir pārtraucis pieņemt "Bitcoin" maksājumus vides aizsardzības apsvērumu dēļ.

"Kad tiks saņemts apstiprinājums par saprātīgu (~50%) videi draudzīgas enerģijas izmantošanu ["Bitcoin"] rakšanā ar pozitīvām nākotnes tendencēm, "Tesla" atjaunos "Bitcoin" darījumus," svētdien tviterī rakstīja Masks.

"Tesla" ir nobažījusies, ka strauji pieaug fosilo degvielu, sevišķi ogļu, izmantošana "Bitcoin" rakšanai un transakcijām, iepriekš norādīja Masks.

Komentāri

Pievienot komentāru