Automašīnu elektrouzlāde ir problēma valstī. Latvijā trūkst tās saucamās ātrās uzpildes elektrostacijas pie valsts nozīmes maģistrālēm, kas spētu nodrošināt ātru un ērtu uzlādi, lai neveidotos rindas. Vienlaikus elektrouzpildes tīklā “aklā zona” ir Rīgas mikrorajoni, kur nav šādu bāzes staciju, līdz ar to šo rajonu iedzīvotājiem elektromobiļu uzlāde ir apgrūtināta, norāda Latvijā izveidotās elektroauto Tesla koplietošanas platformas OX DRIVE līdzdibinātāja Egija Gailuma.
“Lai gan elektrouzlādes staciju tīkls Latvijā arvien paplašinās, tas nespēj nodrošināt mūsu vajadzības ar nepieciešamo jaudu. Rindas uzlādei, ko radīja gan izvietoto pilsētā staciju kapacitāte un arī uzpildes laiks, pārliecināja mūs daudz mērķtiecīgāk attīstīt savu uzlādes punktu autoparkā, tādā veidā veicinot neatkarību no uzlādes vietu Rīgā pieejamības,” norāda E.Gailuma.
Latvijā koplietošanas automašīnu paradumi tikai veidojas, bet šī joma attīstās straujāk par citām jaunajām tirgus nišām, tostarp par elektrouzlādes staciju tīklu. Lai nodrošinātu neatkarību no pilsētas elektrouzlādes stacijas tīkla, OX DRIVE izveidojusi elektrouzlādes punktu ar sešām stacijām. Nākotnē to plānots paplašināt atbilstoši autoparka vajadzībām.
Izmantojot Latvijā izveidoto elektroauto Tesla koplietošanas platformu OX DRIVE, tās lietotāji četros mēnešos veikuši jau 800 000 km, informē uzņēmumā.
OX DRIVE savu darbību uzsāka šī gada jūlijā, tās mērķis ir veicināt automašīnu ar elektrodzinējiem pieejamību Latvijā.
“Mūsu platformas attīstības potenciāls ir ļoti augsts, bet šobrīd ejam vienā solī ar TESLA rūpnīcas ražošanas kapacitāti un iespējām piegādāt jaunus transportlīdzekļus. Saskaņā ar mūsu stratēģiju, plānojam līdz nākamā gada vidum trīskāršot autoparku, no šobrīd pieejamajiem 40 auto sasniedzot jau vismaz 130 auto. Mūsu platformas sasniegumi parāda, ka elektroautomašīnu laikmets ir sācies arī Latvijā,” norāda Egija Gailuma, OX DRIVE līdzdibinātāja.
Pirmie darbības mēneši apliecina, ka Latvijā sabiedrība ir gatava pārejai uz zaļajiem transportlīdzekļiem. Daļa platformas lietotāju izmanto to pirmo reizi – respektīvi, iepriekš nav izmantojuši nevienu citu koplietošanas platformu. 2/3 lietotāju OX DRIVE platformu saviem braucieniem lieto atkārtoti īsiem un gariem braucieniem. Visbiežāk TESLA koplietošanas platformu izmanto iedzīvotāji līdz 45 gadiem, kuri ir atvērti videi draudzīgai domāšanai, jaunajām tehnoloģijām un to sniegtajām inovācijām.
Db.lv jau vēstīja, ka, apvienojoties jauniem uzņēmējiem, Latvijā tika izveidota pirmā TESLA automašīnu koplietošanas platforma OX DRIVE. Automašīnu atstāšanas un paņemšanas zonas ir Rīgā un Jūrmalā. Jaunizveidotās TESLA platformas sākotnējais finansējums veidoja 2,5 miljonus eiro.
TESLA koplietošanas platformas dibinātāji ir - Juhan Kaarma (Igaunija), Egija Gailuma (Latvija), Kristiāns Karlsons (Latvija) un Kristaps Vasiļjevs (Latvija), kuri kopā izveidojuši uzņēmumu SIA “SPACESHIP”.