Ekonomika

Kontu slēgšana apdraud biznesu

Sandris Točs, speciāli DB,29.03.2019

Jaunākais izdevums

«Kraftool» loģistikas centra īpašnieks Azers Babajevs Latvijā investējis 38 miljonus eiro, taču pēc 10 gadu sadarbības Swedbank viņam kā «augsta riska» klientam slēgusi kontus.

Apjomīgā publikācijā Re:Baltica pavēstīja, ka Swedbank ir slēgusi ap 500 kontu. Par «augsta riska» klientu ir nodēvēts arī Krievijas pilsonis Azers Babajevs, kuram Kundziņsalā pieder «Kraftool» loģistikas centrs, līdzīgs centrs viņam pieder Šanhajā. A.Babajeva uzņēmumi darbojas 9 pasaules valstīs un nodarbina vairāk nekā 4000 strādājošo. A.Babajevam piederošajā «Kraftool» loģistikas centrā Rīgas Brīvostas teritorijā ir investēti 38 miljoni eiro, un tā atvēršanā piedalījās iepriekšējais satiksmes ministrs Uldis Augulis. «Ceru, ka veselais saprāts Latvijā uzvarēs un man nevajadzēs meklēt banku Austrijā vai Vācijā, kur man ir bizness un pieder uzņēmumi. Es neko nelikumīgu nedaru. Kāpēc man ir jātaisa ciet savs bizness Latvijā? Esmu šeit ieguldījis naudu,» saka A.Babajevs.

Re:Baltica publikācijā teikts, ka uzņēmums «Zelta bruģis» 2014.-2015. gadā kopumā no kādas Honkongas firmas saņēma nepilnus 30 miljonus USD kā aizdevumu. Latvijas firmas vienīgais valdes loceklis ir Krievijas pilsonis Azers Babajevs, savukārt tā pieder kādai Taivānas firmai. Tur minēts arī, ka Swedbank jums ir slēgusi kontus, vai tas tā ir?

Swedbank pārrunas ar mums sāka risināt labu laiku pirms kontu slēgšanas. Tas sākās 2017.gadā. Viņus interesēja, kas ir firmas patiesā labuma guvēji. Neoficiāli mums tika pateikts, ka varat pārāk necensties ar dokumentiem, jums tāpat tiks slēgti konti. Neskatoties uz to, ka mēs jau desmit gadus tikām apkalpoti šajā bankā. Taču, ja jūs tik ļoti uzstājat, dodiet dokumentus un mēs tos izskatīsim. Uz visiem jautājumiem tika sniegtas atbildes, uzrādīti dokumenti. Tie viņus apmierināja. Mums pateica: par jums interese ir zudusi, pagaidām varat strādāt tālāk.

Jūs sacījāt, ka jau desmit gadus bijāt Swedbank klients. Tātad jums jau desmit gadus ir bizness Latvijā?

Vairāk nekā desmit gadus. Mans bizness Latvijā pamatā ir saistīts ar ostu. Es ražoju un pārdodu celtniecības darba instrumentus dažādās pasaules valstīs. Rīga mums ir interesanta kā tranzīta osta. No Āzijas uz Eiropu tiek vestas preces, un Latvija mums šajā ziņā ir interesanta.

Kādas preces caur Latviju jūs vedat?

Tad ir jārunā par firmu «Kraftool», kuras īpašnieks un vadītājs esmu. Mūsu partneris ir jau minētā firma «Zelta bruģis», kas pieder Taivānas uzņēmējam. Arī viņš Rīgas ostā glabāja savu preci. Mēs kopā veicām biznesu ostā. Preci ir izdevīgi glabāt tieši ostas noliktavās. Ja īsti nezini, kur prece galu galā tiks pārdota, tad ostā to ir iespējams glabāt bez nodevu maksāšanas. Tikai tad, kad atrodas pircējs, prece tiek nogādāta uz tieši to valsti, kur vajag. Ņemot vērā, ka mūsu pircējs atrodas Krievijā, Baltkrievijā, Vācijā, Austrijā, Ukrainā, Armēnijā un Moldovā, mums ir interesanta tieši tāda darba forma, kad mūsu prece atrodas ostā. Jo tiklīdz tu atstāj muitas zonu un ieved preci kaut vai jebkurā citā Rīgas noliktavā, tu šķērso Eiropas Savienības robežu un maksā nodevu, kura netiek atgriezta. Reeksporta gadījumā tā netiek atgriezta. Tāpēc visizdevīgākā ir ostas teritorija, jo te nav vajadzīga papildus dokumentu formēšana. Pat, ja tiek vests uz muitas noliktavu, ir nepieciešama papīru formēšana.

Tātad desmit gadus veicāt šo savu biznesu, desmit gadus sadarbojāties ar banku. Vai agrāk bija problēmas?

Nekādu problēmu nebija, bijām apmierināti. Līdz 2017.gadā jau pateica apmēram tā – praktiski jau ir pieņemts lēmums, ka jūsu kontus slēgsim, jo jūs esat nerezidenti. Mums nav saprotams, kas ir šis jūsu īpašnieks Taivānas pilsonis, varbūt, viņš ir kaut kāds dzērājs.

Tā jums arī jautāja – vai nav dzērājs?

Jā, mums prasīja pierādīt, ka viņš nav nekāds dzērājs un klaidonis. Prasīja pierādījumus tam, ka viņš ir reālais īpašnieks.

Kas ir šis Taivānas uzņēmējs? Kāds ir viņa bizness? Tas ir mērāms tūkstošos vai miljonos?

Protams, ka miljonos! Es neteiktu, ka Čārlzs Cao ir ļoti liels biznesmenis Taivānas mērogos, taču viņa bizness ir pietiekami liels. Pat mūsu sadarbībā ar viņu apgrozījums ir mērāms miljonos. Pats viņš nodarbojas ar biznesu daudzās pasaules valstīs, cik zinu, pārdod savas preces Birmā, arī Itālijā un citur Eiropā.

Jums tātad kontus slēdza nevis tāpēc, ka būtu aizdomas par «čaulas kompāniju» vai ārzonas biznesu, bet tikai tāpēc, ka jūs esat nerezidentu kompānija?

Jā, tā arī pateica – mēs nezinām, kas ir šis Taivānas uzņēmējs. Mēs atvedām dokumentus. Mēs bankai iesniedzām pat tādus dokumentus, kurus iesniegt nevajadzētu. Piemēram, izrakstu no Taivānas uzņēmēja personiskā rēķina, kuru viņš piekrita iedot. Beigu beigās viņi pārstāja baidīties, ka tas varētu būt kāds dzērājs. Saprata, ka tas ir normāls uzņēmējs. Tāpēc apmēram uz pusgadu bankas interese par mums pazuda, mēs mierīgi strādājām tālāk.

Kad Swedbank pieņēma galīgo lēmumu slēgt jūsu kontus?

Jautājumu sērija no bankas puses mums atsākās 2018.gada beigās. Decembrī banku sāka interesēt, kādā veidā firma «Zelta bruģis» saņēma naudu no Danske bank. Taču «Zelta bruģis» ir Latvijas firma, bet Danske bank tika apkalpota Honkongas firma. «Zelta bruģis» tiešā veidā no Danske bank pat neko nevarēja prasīt, jo tur apkalpots netika. Taču neskatoties uz to mēs sagādājām Honkongas auditora izziņu, kurā tika pamatots, ka nauda, kas tika aizdota, ir tās firmas nauda, kas to aizdeva. Tā ir firma «Pine City», kas to ir nopelnījusi tirdzniecības operāciju rezultātā ilgstošā laika periodā no 2003.gada. Arī šīs mūsu atbildes banku principā apmierināja un kontus neslēdza. Taču 2019.gada februārī mums tomēr paziņoja, ka mūsu konti tiks slēgti.

Kāds ir galvenais bankas arguments, kādēļ jums tiek slēgti konti?

Papīros nekas īpašs nav paskaidrots, apmēram - aizveram un viss. Taču ņemot vērā, ka ilgajos sadarbības gados ir izveidojušās arī cilvēciskās attiecības, sarunās var daudz ko saprast. Mēs izdzirdējām, ka esam nerezidenti un bankai esot grūti pārbaudīt mūsu operācijas, esot grūti pārbaudīt, no kurienes nauda, un banka negribot skandālus.

Kāda bija jūsu rīcība pēc tam, kad jums tika slēgti konti Swedbank?

Mēs vērsāmies citās bankās ar lūgumu atvērt kontu. Visur mūsu lūgumi ir izskatīšanas stadijā.

Tās ir Latvijas bankas, vai citu valstu bankas, kur gribat atvērt kontus?

Tās ir Latvijas bankas. Mēs neesam vērsušies nevienā ārvalstu bankā un netaisāmies to darīt. Mēs esam Latvijas uzņēmums, tātad mums ir jāstrādā caur kādu Latvijas banku. Diemžēl mēneša laikā neviena banka mums nav atvērusi kontu.

Kā jūs veselu mēnesi iztiekat bez konta bankā? Vai tas nerada problēmas?

Tas rada lielas problēmas. Mēs pagaidām tās risinām. Nākas ieguldīt personisko naudu. Nākas maksāt algas. Šī situācija ir nenormāla, taču ceram, ka tuvākajā laikā tā tiks atrisināta. Trīs bankas ir teikušas, ka atvērs kontu dienu no dienas. Taču jautājumu skaits mums tikai pieaug. Nesaprotam, kāpēc tā notiek. Redzam, ka to ietekmē avīžu raksti. Katrs jauns raksts padara nervozas bankas.

Bankas ir iebiedētas?

Ir tāda sajūta, ka bankām ir pienākums reaģēt uz katru jaunu rakstu. To bankas dara, uzdodot vēl kādu jautājumu mums. Mēs, lai atbildētu uz šo jautājumu, esam spiesti gatavot dokumentus. Tas prasa laiku. Tā jautājums tiek atlikts nedēļu no nedēļas.

Ko jūs darīsiet, ja nevarēsiet atvērt kontu nevienā Latvijas bankā?

Es pagaidām neticu, ka tas ir tik asi, ka nevarēsim atvērt kontu nevienā Latvijas bankā. Ja nevarēsim, piesaistīsim mūsu partneruzņēmumus, kas darbojas Eiropas Savienībā. Man ir firma Vācijā, ir Austrijā. Nāksies strādāt ar tām.

Tad jūs, visticamāk, arī strādāsiet caur Vācijas un Austrijas bankām?

Jā, kā gan citādi. Bet man vēl ir cerības, ka veselais saprāts Latvijā gūs virsroku.

Tātad jebkurā gadījumā savu biznesu Latvijā ciet neslēgsiet?

Es neko nelikumīgu nedaru. Kāpēc man ir jātaisa ciet savs bizness Latvijā? Esmu šeit ieguldījis naudu. Ar noliktavu saistīto biznesu Latvijā uzsākām 2009.gadā. Tolaik bija pilnīgi cita tirgus konjunktūra, cita politiskā situācija pasaulē. Tātad projektu uzsākām vienos apstākļos, bet tagad atrodamies citos. Ja mēs vienkārši turpinātu to biznesa darbību, kas mums bija agrāk, proti, glabāt savas preces īrētās noliktavās, tad mēs ļoti ātri šeit Latvijā varētu izbeigt visas biznesa operācijas. Pārdodam savu preci un vairāk neievedam. Taču mums šeit ir nekustamais īpašums…

Cik jūs esat investējis Latvijā?

Trīsdesmit astoņus miljonus eiro.

Kādas valsts investīcijas ir jūsu ieguldījumi no juridiskā viedokļa?

Šīs investīcijas pašlaik ir noformētas, kā aizņēmumi no man piederošām kompānijām.

Jūs esat Krievijas pilsonis, vai varam uzskatīt, ka tās ir Krievijas investīcijas?

Šajā gadījumā runa ir par Honkongas firmu. Lieta ir tāda, ka es strādāju deviņās pasaules valstīs, kur darbojas man piederošas kompānijas. Tā ir Vācija, Austrija, Latvija, Krievija, Kazahstāna, Apvienotie Arābu Emirāti, Taivāna, Honkonga un Ķīna. Vienās valstīs man ir izvietota ražošana – tā ir Ķīna, Krievija, Vācija. Citas valstis ir vai nu noieta tirgi, vai – kā Latvija – preču noliktavas.

Tātad jūs paši ražojat to produkciju, ko tirgojat?

Vairumu produkcijas mēs ražojam tiešām paši. Mums ir vairāk nekā divdesmit preču zīmes. Lielākās Kraftool, Zubr, Stayer. Mēs arī paši izstrādājam instrumentus, kurus ražojam. Mūsu elektroinstrumentu konstruktoru birojs atrodas Austrijā. Rokas instrumentu konstruktoru birojs mums ir Maskavā. Mums strādā konstruktori arī Ķīnā. Pats es esmu izgudrotājs. Man ir vairāk nekā četrdesmit izgudrojumu. Ir citi izgudrotāji. Vairāk nekā 90% no mūsu ražojumiem ir izstrādājuši mūsu pašu konstruktori. Mūsu elektroinstrumenti ļoti veiksmīgi tirgojas Krievijas un Kazahstānas tirgū. Mēs ņemam vērā šo tirgu īpatnības, labi tos zinām. Konkurējam ar lielajām pasaules firmām, kuras savu instrumentu modeļus nepielāgo konkrētām valstīm. Jo viņiem tas nav izdevīgi. Viņi izstrādā modeļus, kas tiks tirgoti visās pasaules valstīs visos kontinentos. Tāpēc viņi neņem vērā, piemēram, Krievijas tirgus īpatnības. Savukārt mēs radām savus instrumentus tieši ar nodomu, ka tie tiks izmantoti noteiktu valstu tirgos.

Jūs strādājat deviņās valstīs. Vai kādā no tām jums ir bijušas problēmas ar bankām?

Tik asas problēmas, ar kādām saskaramies šeit, tik tiešām nekur nav bijušas. Ir bijušas kaut kādas individuālas problēmas ar individuālām bankām. Taču nekur nav bijis sistemātisku problēmu. Kāda no Ķīnas bankām tur strādājošajai mūsu kompānijai ar savām darbībām izdarīja tā, lai mēs paši pieņemam lēmumu aiziet no šīs bankas. Taču ne tā, ka slēgtu mums kontu.

Vai tas bija saistīts ar to, ka jūs sadarbojaties ar Taivānas uzņēmumu?

Nē, mums atklāti pateica, ka tas ir saistīts ar sankcijām pret Krieviju, - tāpēc, ka šai Ķīnas bankai ir nodaļa ASV, viņi negribot problēmas. Viņi zina, ka mēs esam Krievijas uzņēmums, kas darbojas Ķīnā. Viņi mums sāka pieprasīt dokumentus, kurus citas Ķīnas bankas neprasīja. Mums nācās piegādāt dokumentu kalnus vārda tiešā nozīmē, jo mums sāka prasīt dokumentus par katru operāciju un par katru detaļu ražošanas procesā. Mēs esam ražotājs. Un mums sāka pieprasīt simtiem reižu vairāk dokumentu. Nedomāju, ka kāds tos vispār skatīja. Loģiski, ka mēs atvērām kontu citā Ķīnas bankā, kur mums neko tādu neprasa.

Kā kopumā sankciju politika pasaulē ir ietekmējusi jūsu biznesu, bez šī gadījuma ar Ķīnas banku?

Banku nosacījumi visur pasaulē ir kļuvuši daudz stingrāki, taču nedomāju, ka tas ir saistīts ar sankciju politiku. Tie vienkārši ir padarīti stingrāki. Sankcijas mūs ietekmēja tādā veidā, ka tika novājināta celtniecības industrija, kurai mēs esam piegādātāji.

Tas ir Krievijā?

Ne tikai Krievijā, visā Austrumeiropā, vēl daudzās valstīs. Nekā tāda, ka tikai Krieviju būtu skārušas sankcijas. No tām ir cietušas gan Kazahstāna, gan Ukraina. Praktiski visi. Liekas, ka sankcijas bija notēmētas tikai pret Krieviju. Bet patiesībā rikošetā ir trāpījis visiem. Taču nevarētu teikt, ka mūsu uzņēmumi kaut kā īpaši būtu cietuši sankciju dēļ. Kā savu preci tirgojām, tā tirgojam. Nedaudz pārkārtojām savu struktūru, lai atbilstu prasībām. Ļoti ir cietušas tās firmas, kas strādā ar aizņemtu naudu. Jo nauda ir kļuvusi dārgāka. Mēs aizņemtu naudu praktiski neizmantojam, tāpēc šis mums ir pagājis garām.

Jūsu loģistikas centra atklāšanā piedalījās Latvijas satiksmes ministrs, valsts sekretārs, Rīgas Brīvostas vadība. Tagad jums slēdz kontus. Vai esat vērsies pie palīdzības pie Latvijas valsts pārstāvjiem?

Esmu vērsies pie Latvijas investīciju un attīstības aģentūras pārstāvjiem Maskavā. Viņi solīja palīdzēt. Atsūtīja vēstuli, kurā informēja, ka vēlas sakomunicēt ar satiksmes ministru. Bet nekas konkrēts pagaidām nav noticis.

Jums tagad ir iespēja ar laikraksta palīdzību vērsties pie satiksmes ministra. Ko jūs viņam gribat pateikt?

Te man ir pat pierakstīts. Lūdzu mūs rekomendēt kādai Latvijas bankai, kurā mēs varētu atvērt kontu, jo pašreizējā mediju atmosfērā neviena banka mūs apkalpot nevēlas. Lūdzu izrādiet iniciatīvu un aizstāviet mūs kā ārvalstu investorus.

Sakiet pēc pieredzes, kur ir vieglāk uzsākt biznesu – Latvijā vai Ķīnā?

Ķīnā ir vieglāk uzsākt. Tādu pašu noliktavu kā jūs redzat pa logu šeit Kundziņsalā, mēs uzcēlām arī Šanhajā, Ķīnā. No ķīniešu puses mēs dzirdējām tikai piekrišanu un valdīja tikai un vienīgi labvēlīga attieksme. Ķīna ļoti palīdz ienākt ārvalstu investīcijām. Laikā, kad mēs būvējām vēl tikai pirmo mūsu noliktavu Ķīnā, bija izveidojusies tāda situācija. Ķīnas valdība bija izveidojusi industriālo parku un mēs tur iegādājāmies zemi. Bet izrādījās, ka uz tās vēl atrodas kāda fermera māja. Pārvaldnieks teica, ka tā nav problēma, mēs to nojauksim. Un pēkšņi notika force majore – Lielās Ķīnas valdība pieņēma likumu par privātīpašuma atzīšanu uz fermeru mājām. Radās sarežģījumi. Tai it kā vajadzēja kļūt par mūsu problēmu. Taču, kad tikos ar attiecīgā ciemata administrāciju, ciemata priekšnieks man teica – es tev personīgi apsolu, ka šo jautājumu atrisināsim, māju nojauksim, bet fermerim iedosim māju citā vietā! Un tā arī notika! Nekad nevienu reizi nav bijis gadījums, ka Ķīnā kāds mums par kaut ko būtu prasījis kukuļus.

Vai tiešām komunistiskajā Ķīnā ir mazāka birokrātija kā Eiropas Savienībā?

Var jau būt, ka kaut kur Lielajā Ķīnā ir arī lielāka. Bet Šanhajā, kur darbojamies kā ārvalstu investori, mums tā noteikti ir mazāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid19 pandēmijas laiks devis izrāvienu e-komercijā strādājošajiem uzņēmumiem. Sekojot tirgus pieprasījumam, Rīgas brīvostas teritorijā, Kundziņsalā bāzētajā “TFS Trans” loģistikas centrā šobrīd top jauns e-komercijas projekts – programmatūra, kuras ieviešana turpmāk klientiem palīdzēs ietaupīt uz preču piegāžu laiku un ātrumu.

“Preču apstrādes un līdz ar to arī piegādes laiks e-komercijā ir ļoti būtisks. Dažkārt preces, piemēram, no Amazon Vācijā uz Latviju tiek piegādātas divu dienu laikā, savukārt sūtījumu apmaiņa Rīgas robežās nereti var aizņemt līdz pat septiņām dienām. “TFS Trans” izstrādātā sistēma ļaus paātrināt preču piegādes laikus gan Latvijas, gan Baltijas robežās. Turklāt e-komercijas noliktavas pakalpojumus plānojam piedāvāt ne vien Baltijas e-komersantiem, bet arī lielajiem Āzijas valstu spēlētājiem, kurus interesē Krievijas tirgus. Interese par šāda veida pakalpojumiem mūsu reģionā no austrumiem ir liela,” skaidro “TFS Trans” pārstāvis Mihails Frolovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

East Capital Real Estate uzsāk Baltijā lielākā loģistikas un vieglās rūpniecības parka būvniecību

Db.lv,22.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

East Capital Real Estate ir uzsācis Baltijā lielākā loģistikas un vieglās rūpniecības parka būvniecību – East Capital Park Rae.

Kopumā plānots izbūvēt 140 000 kvadrātmetru lielu loģistikas un vieglās rūpniecības centru, kas atradīsies uz 30 hektārus plaša zemes gabala netālu no Tallinas.

Park Rae pirmās ēkas plānojam nodot 2025. gadā, bet visa parka pabeigšana būs atkarīga no kopējā tirgus pieprasījuma. Zemes gabals, ko iegādājāmies loģistikas parka būvniecībai 2021. gadā, atrodas ļoti izdevīgā vietā, tikai 15 minūšu brauciena attālumā no Tallinas centra, ar lielisku piekļuvi Tallinas apvedceļam un Tartu šosejai. Mūsu mērķis ir ambiciozs – vēlamies izveidot lielāko loģistikas un vieglās rūpniecības parku Igaunijā. Tāpēc jau šogad uzsākām pirmos parka izbūves darbus,” komentē East Capital Real Estate valdes loceklis Martins Otsa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Efektīva loģistikas pārvaldība ir būtisks faktors veiksmīgas uzņēmumu darbības nodrošināšanā un attīstībā. Viens no loģistikas risinājumiem, kas kļūst arvien populārāks gan starptautiskos, gan vietējos kravu pārvadājumos, ir saliktās kravas.

Saliktās kravas, zināmas arī kā LTL (Less Than Truckload) pārvadājumi, piedāvā vairākas priekšrocības gan mazajiem, gan lielajiem uzņēmumiem. Kas ir saliktās kravas un kādos gadījumos LTL ir efektīvāks risinājums nekā pilnu kravu (FTL) pārvadājumi?

Kas ir saliktās kravas?

Saliktās kravas jeb LTL (Less Than Truckload) pārvadājumi ir loģistikas risinājums, kur viena kravas automašīna tiek komplektēta no dažādiem nosūtītājiem un tā tiek izmantota vairāku sūtījumu pārvadāšanai.

Kad izvēlēties saliktās kravas?

Šis risinājums ir īpaši piemērots uzņēmumiem, kuriem nepieciešams pārvadāt relatīvi nelielu preču daudzumu, kas nesasniedz pilnas kravas apjomu. Salikto kravu pārvadājumi nodrošina izmaksu efektivitāti, jo katrs nosūtītājs maksā tikai par tam piederošās kravas aizņemto vietu transportlīdzeklī, nevis par visu kravas automašīnas izmantošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

No pasta baložiem līdz droniem. Vai pakomātu ēra turpināsies?

Gatis Romanovskis, tehnoloģiju uzņēmuma SIA Hansab izpilddirektors,25.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziņu vai dažādu preču nosūtīšana ir bijusi aktuāla visos laikos, tāpēc loģistikas attīstība ir notikusi nemitīgi. Pasta baložu izmantošana aizsākās jau senajās civilizācijās - Ēģiptē un Persijā, bet mūsdienu tehnoloģijas ļauj izveidot ļoti sarežģītas piegādes ķēdes, reāllaika izsekošanu sūtījumam, automatizētas noliktavas, ievērojami uzlabojot efektivitāti un samazinot izmaksas.

Turklāt uzskata, ka paku skapīšu attīstība nebūt nav sasniegusi savu virsotni un to funkcionalitāte tikai pieaugs, jo attīstības potenciālu nosaka joprojām augošā e-komercija, lietu interneta attīstība, kā arī ilgtspējas mērķi.

Īpaši Covid laikā, pakomāti kļuva par ļoti pieprasītu loģistikas risinājumu, lai nodrošinātu ērtu un efektīvu veidu kā klientiem nosūtīt preci, jo fiziska veikalu apmeklēšana nebija ieteicama un strauji attīstījās tiešsaistes tirdzniecība. Turklāt papildus pakomāti risināja virkni problēmu, kas saistītas ar lielām atkārtotu piegāžu izmaksām, sūtījumu zādzībām, klientu apmierinātību u.c. Tāpēc uzņēmumi, kas vēlējās palielināt efektivitāti, steidza šo loģistikas risinājumu integrēt savā biznesā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums EfTEN Real Estate Fund 5, ko pārvalda EfTEN Capital, iegādājies jaunuzbūvēto mazumtirdzniecības parku UNA Viļņā, un šis ir šogad lielākais mazumtirdzniecības aktīvu darījums Baltijas valstīs.

16 000 kvadrātmetru plašā tirdzniecības parka galvenie nomnieki ir Kesko Senukai un Rimi. Darījumu finansēja SEB banka. EfTEN pārvalda septiņus fondus, kas veic investīcijas nekustamajos īpašumos Baltijā.

Darījuma summa netiek atklāta.

Latvijā dažādu EfTEN Capital pārvaldīto fondu portfelī ir virkne nozīmīgu nekustamo īpašumu, to vidū tirdzniecības centrs Domina Shopping, biroju komplekss Jaunā Teika, loģistikas centrs EfTEN Logistics Berģi, airBaltic galvenā mītne un citi biroju un loģistikas kompleksi.

"Šis ir EfTEN pēdējo gadu lielākais nekustamo īpašumu darījums. Procentu likmēm pieaugot, nekustamā īpašuma tirgus piedāvājumā līdz šim nebija projektu, kas atbilstu EfTEN investīciju principiem. Tagad, kad EURIBOR likmes atkal krītas, arī mēs kļūstam aktīvāki nekustamo īpašumu tirgū. Pēdējos gados pieaug tendence strādāt nepilnu darba laiku un no mājām, kas ir veicinājusi mazumtirdzniecības centru pārvietošanos ārpus pilsētas centra. EfTEN fondu portfeļos iekļautie tirdzniecības centri, kas atrodas dzīvojamo rajonu tuvumā, šajā laikā ir uzrādījuši īpaši labus rezultātus,” noslēgto darījumu komentēja EfTEN Capital Latvia vadītājs Viktors Savins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Norwegian ienākšana Rīgā - Latvijai visas iespējas kļūt par pakalpojumu eksporta lielvalsti

Monta Geidāne, ABSL Latvia izpilddirektore,08.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid krīzes kontekstā plaši tika runāts par to, ka esošā situācija nesīs jaunas iespējas Eiropai tieši pakalpojumu eksporta nozarē.

Administratīvo biznesa centru izvietošana iespējami tuvi starptautiski pārstāvētā uzņēmuma izcelsmes valstij, samazina riskus un ļauj veiksmīgi pārvaldīt globālu korporāciju. Tikko zināms, ka aviokompānija Norwegian lēmusi par labu Rīgai kā lokācijai, kur izveidot biznesa centru, turklāt no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) saņemti pozitīvi signāli par to, ka šobrīd ir aktīva interese par Latviju.

“Latvijas kultūras un arī dzīves stila iezīmes ir ļoti līdzīgas ierastajai ikdienai ziemeļvalstīs. Rīga ir pievilcīga lokācija Starptautiskiem biznesa pakalpojumu centriem, pateicoties tās attīstītajai infrastruktūrai, kā arī tās ģeogrāfiskajam tuvumam attiecībā pret Skandināviju un pārējo Eiropu. Iepriekšminētie faktori savienojumā ar pieejamību augsta līmeņa speciālistiem ir tas, kāpēc mēs esam lēmuši par labu Rīgai,” tā Norwegian viceprezidents IT, piegādes ķēžu un procesu vadības jautājumos Knuts Olavs Hēgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 laiks ir mainījis cilvēku paradumus e-komercijā, un pieaugošajam pieprasījumam un klientu prasībām pretī ir jāliek efektīvs piegādes ātrums un pēc iespējas plašāks preču sortiments.

Tāds ir kopīgais secinājums pēc radošās konferences “Loģistika e-komercijā”, kuru izdevniecība Dienas Bizness organizēja sadarbībā ar VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva, SIA Rimi Latvia, tirdzniecības centru internetā 220.lv un SIA SSI Schaefer.

Pasts e-komercijas laikmetā

Vēl aizvien Latvijas Pasta īpašumā ir pasta nodaļas, kuras izveidotas pirms 100 gadiem, kad valdīja zirgu transports un telegrāfs, tomēr šīs aizpagājušā gadsimta liecības uzņēmumā mudinājušas VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētāju Mārci Vilcānu domāt par nākotni.

Patlaban vairs tikai daži sūta vēstules papīra formātā, toties teju katrs ir iegādājies preci internetā, un nereti to piegādā Latvijas Pasts. Uzņēmums pēdējos gados ir atdzimis jaunā veidolā kā e-komercijas loģistikas realizētājs, un šī joma ik dienu piedāvā jaunus izaicinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nacionālie bruņotie spēki (NBS) vakcinācijas pret Covid-19 loģistikas procesā iesaistīsies ar transportu, cilvēkiem un teltīm.

Par to šodien vienojās valdība, izskatot Aizsardzības ministrijas (AM) sagatavotos trīs rīcības variantus par armijas iesaisti šajā procesā.

A1 variants paredz, ka armija pēc nepieciešamības ir gatava nodrošināt lieltirgotavu farmaceitisko darbību ar savā rīcībā esošajiem transportlīdzekļiem, ja lieltirgotava nodrošinās atbilstoši aprīkotus vakcīnu transportēšanas konteinerus.

Šis variants paredz, ka NBS nodrošina divas vieglās un divas kravas automašīnas. Diennaktī šī procesa nodrošināšanai armija gatava atvēlēt astoņus zemessargus un karavīrus. Šī varianta sagatavošanai nepieciešamas 1-3 dienas.

A2 variants paredz, ka armija var nodrošināt atbalstu veselības resora vakcinācijas centriem, nosūtot uz šiem centriem teltis un personālu. Šādā gadījumā pie mazajiem vakcinēšanas centriem atrastos trīs, bet lielākos centros desmit bruņoto spēku pārstāvji. Armijas pārstāvji pie centra ieejas sagaidītu iedzīvotājus un palīdzētu organizēt iedzīvotāju plūsmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Citadele piešķir 2,5 miljonus Dreiliņu loģistikas centra iegādes refinansēšanai

Db.lv,28.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele noslēgusi vienošanos ar “Capitalica Green Logistics Fund” piederošo SIA “Dreilini hub” par saistību refinansēšanu 2,5 miljonu eiro apmērā.

Darījums ļaus uzņēmumam noslēgt loģistikas centra iegādi Dreiliņos, Ulbrokas ielā.

“Capitalica Green Logistics Fund” ir Lietuvas “SBA Group” investīciju pārvaldnieka “Capitalica Asset Management” fonds, kas iegulda ilgtspējīgos komercīpašumos Baltijas valstīs, fokusējoties uz loģistikas un noliktavu segmentu. SIA “Dreilini hub” ir fonda uzņēmums, kas izveidots, lai noslēgtu īpašuma iegādi Ulbrokas ielā.

Ēkas kopējā nomājamā platība ir 5 647 m2, un tās galvenais īrnieks ir viens no vadošajiem DIY jeb “Dari pats” produktu vairumtirdzniecības uzņēmumiem Baltijas valstīs SIA “LIC Gotus”. Loģistikas centrā pieejamas trīs veidu telpas – noliktavas, biroji un klientu apkalpošanas zāles.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 27.augustā, Rīgā, Anniņmuižas bulvārī 77, ekspluatācijā tika pieņemts Latvijā pirmais vācu mazumtirdzniecības tīkla «Lidl» veikals, pavēstīja Būvniecības valsts kontroles birojā (BVKB).

Pērn rudenī Rīgā tika uzsākta arī «Lidl» loģistikas centra būvniecība. «Lidl» ir pārstāvēts 30 pasaules valstīs, tajā ir aptuveni 10 500 veikali, un vairāk nekā 150 loģistikas centri, vēstī uzņēmuma mājaslapa.

Jau ziņots, ka biedrība «Mikrorajons» plāno vērsties tiesā, lai apstrīdētu, iedzīvotāju ieskatā, prettiesiski izsniegtu būvatļauju zemo cenu lielveikalu tīkla «Lidl» loģistikas centra būvniecībai Ulbrokas ielā. Biedrības pārstāvju ieskatā, būvatļauja izsniegta prettiesiski, jo pirms būvatļaujas izsniegšanas nav ievērotas sabiedrības līdzdalības tiesības, kā arī nav izvērtēta būvniecības ieceres iespējamā ietekme uz apkārtējo vidi.

Jau ziņots, ka 2020.gadā, vienlaikus ar 55 miljonus eiro vērtā loģistikas centra atklāšanu Ulbrokas ielā, Latvijā plānots atvērt vismaz 10 «Lidl» veikalu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs 2021. gadā nekustamā īpašuma (NĪ) tirgū bija rekordaugsta aktivitāte – komerciālā NĪ investīciju darījumu apjoms, salīdzinot ar 2020. gadu, ir palielinājies divkārt, sasniedzot 1,5 miljardus eiro.

Vērtīgākie darījumi tika noslēgti Latvijā, ziņo starptautiskā NĪ konsultāciju sabiedrība “Newsec”.

Pagājušajā gadā Latvijā noslēgti darījumi par 610 milj. eiro, Igaunijā par 447 milj. eiro, bet Lietuvā – 444 milj. eiro.

Rekordaugstos rezultātus noteica kapitāla pieejamība, vispārējās tendences pasaulē un pozitīvais noskaņojums tirgū. Investori aktīvi meklē objektus, tomēr sasniegt vēl labākus rezultātus NĪ investīciju darījumu tirgū traucēja piedāvājuma trūkums.

Pēc “Newsec” kapitāla tirgus pakalpojumu grupas vadītājas Baltijas valstīs Neringas Rastenītes-Jančūnienes teiktā, 1,5 miljardu eiro darījumu apjoms Baltijas reģionam ir rekordaugsts. Lai saglabātu ārvalstu investoru interesi, šo kārti nedrīkstētu nolaist zemāk arī 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmums “Kapitel” un Latvijas būvkompānija “Merks” parakstījuši teju 49 miljonu eiro vērtu līgumu par ofisa ēkas “Elemental Skanste” celtniecību Skanstes ielas rajonā Rīgā.

“Kapitel” kopējās investīcijas šajā projektā sasniedz apmēram 60 miljonus eiro.

Divu savstarpēji savienotu 10 stāvu ēku būvniecība tiks pabeigta 2023. gada pavasarī.

Savienoto ēku kopējā platība būs 33 500 m², no kuriem 21 000 m² plānoti kā A klases nomas platība. Papildus biroja telpām ir paredzēts arī konferenču centrs, sadarbības jeb tā sauktā co-working zona, velosipēdu novietne 400 vietām, dušas, ģērbtuves, kā arī dažādas ēdināšanas un apkalpošanas zonas.

Reizē ar ēku tiks pabeigts aptuveni 500 autostāvvietu, tostarp 200 vietas stāvos zem ēkām.

“Elemental Skanste” attīstības projekts attīstīs Skanstes rajonu kā jauno Rīgas biznesa centru.

“Projekts “Elemental Skanste” ir nākamās paaudzes ofisa celtne Rīgā, ko raksturo arhitektūra un moderni tehnoloģiskie risinājumi. Ēkas ir energoefektīvas un modelētas tā, lai starptautiskajā BREEAM standartā sasniegtu rādītāju “izcili”. Mēs izmantojam videi draudzīgos energo termopāļus, kas dod iespēju apkures un dzesēšanas sezonu pāreju periodos izmantot tikai dabā atjaunojamos energoresursus. Biroja telpās ir augstākās klases iekštelpu klimats, stāvi ir trīs metrus augsti, un paaugstinātās grīdas nodrošina elastību telpu plānojuma maiņai,” stāsta “Elemental Skanste” projektu vadītāja Rasa Auziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad energoresursu cenas pieaugušas vairākas reizes, uzņēmumiem ir pēdējais brīdis atvērt acis un rīkoties – nomainīt veco apgaismoju pret jaunu, ekonomisku LED apgaismojumu, un ik mēnesi samazināt enerģijas izmaksas līdz pat 80%.

SIA “RCG Lighthouse” piedāvā pakalpojumu “apgaismojums kā ārpakalpojums,” kas ir jauns industriālais apgaismojums uz “nomaksu”. Astoņos gados esam realizējuši jau vairāk nekā 400 projektus komerciālā un industriālā sektora klientiem visā Baltijā. Orkla Latvija, Coca-Cola, Jysk – tie ir tikai daži no mūsu klientiem, kas rīkojās krietni pirms energoresursu krīze pieklauvēja pie namdurvīm. Jā, lauvas tiesu tie ir starptautiski uzņēmumi, kuru fokuss uz energoefektivitāti nav pēdējā gada tendence. Tomēr līdz ar krīzi aizvien pieaug pieprasījums arī no vietējā kapitāla uzņēmumiem. Lai gan pieprasījuma kāpums pēc LED apgaismojumiem ir ar strauji pieaugošu tendenci, mēs spējam to apmierināt. Mūsu fokuss ir uzņēmumi, kuru izmantojamo objektu platība ir virs 1000 m2 – biroju ēkas, loģistikas centri, noliktavas, mazumtirdzniecības veikali, ražošanas telpas un tirdzniecības centri, kā arī dažādas āra teritorijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes rajonā topošais biroju ēku projekts "Elemental Skanste" pārprojektēšanas procesā ir veicis virkni izmaiņu un izmeklējumu, kā rezultātā galvenais mērķis, noslēdzot ēkas būvniecību, ir saņemt "BREEAM Outstanding" līmeņa sertifikātu, informē ēkas attīstītāja "Kapitel" pārstāvji.

Plānots ka tādējādi tā kļūs par pirmo ēku Latvijā ar tik augsta novērtējuma sertifikātu, apgalvo "Kapitel" pārstāvji.

"Elemental Skanste" biroju ēkas projekts, par kura būvniecību atbild uzņēmumi "Kapitel" un "Merks", ēku novērtēšanas sistēmā BREEAM ("Building Research Establishment Environmental Assessment Method") ir ieguvis "Excellent" līmeni. Šādu novērtējumu Latvijā līdz šim ir ieguvuši tikai seši jaunie projekti.

"Elemental Skanste" būvniecībā tiek izmantoti videi draudzīgie energopāļi, kas dod iespēju ēkas iemītniekiem apkures un dzesēšanas sezonu laikā pilnvērtīgi izmantot dabā atjaunojamos energoresursus. Energopāļi nodrošinās līdz pat 72% no ēkas nepieciešamā siltuma, bet atlikušo siltumenerģiju būs jāiegādājas papildus. Tādējādi apkures sezonas izdevumi būs ievērojami zemāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Latvijā pērn uzsākts par trešdaļu mazāk jaunu ārvalstu investīciju projektu

Db.lv,13.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konsultāciju kompānijas EY ikgadējais investīciju vides pētījums European Attractiveness Survey, kas apkopo ārvalstu investīciju statistiku visā Eiropā un analizē investoru viedokli par Eiropas valstu pievilcību investīcijām, atklāj, ka Latvijā pagājušajā gadā uzsākti 22 jauni investīciju projekti pretēji 32 projektiem 2022.gadā.

Samazinājies arī jaunu ārvalstu investīciju projektu radīto darba vietu skaits - no 2245 darba vietām 2022.gadā līdz 1265 vietām pērn.

EY pētījums parāda, ka nozīmīgs jaunu investīciju projektu samazinājums novērojams arī Lietuvā - no 47 projektiem 2022.gadā līdz 28 pērn. Igaunijā samazinājums bijis neliels no 9 projektiem uz 8. Visā Baltijā samazinājies arī investīciju jaunu radītu darba vietu skaits -no 5868 darba vietām 2022.gadā līdz 4186 pagājušajā gadā.

"Jāatzīmē, ka relatīvi Latvijas un Baltijas investīciju piesaistes rādītāji joprojām nav slikti - lai arī redzams jaunu investīciju plūsmu samazinājums Baltijā un Latvijā, mūsu valsts, rēķinot pēc jauniem investīciju projektiem uz miljons iedzīvotājiem Eiropā ierindotos astotajā vietā, bet Lietuva būtu desmitā. Savukārt, pēc radītām jaunām darba vietām Latvija būtu devītā, Igaunija - sestā un Lietuva - vienpadsmitā Eiropā," saka Guntars Krols, EY Partneris, Stratēģijas un Darījumu konsultāciju nodaļas vadītājs Baltijas valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas nekustamo īpašumu investīciju holdinga grupas Summus Capital sabiedrība iegādājusies uzņēmumu Rīgā, kuram piederošajā nekustamajā īpašumā ir atvērts viens no veikalu tīkla DEPO DIY veikaliem.

Šis ir jau otrais Summus Capital iegādes darījums Latvijā. 2020. gada beigās investīciju sabiedrība iegādājās arī tirdzniecības un izklaides centru Riga Plaza.

Summus Capital ir kļuvis par nekustamā īpašuma Imantā, kas atrodas Kurzemes prospektā 3b, īpašnieku, kurā uz ilgtermiņa nomas līguma pamata darbojas DEPO DIY veikals.

Jauns īpašnieks arī tirdzniecības centram Riga Plaza 

Investīciju konsultants “Zenith Family Office” ir pabeidzis “Riga Plaza” iegādi. Jaunie akcionāri...

Veikals tika uzbūvēts DEPO DIY vajadzībām un pieņemts ekspluatācijā 2021. gada jūlijā. Ēkas kopējā platība ir 19 000 m2, un tā ir būvēta kā ilgtspējīgs īpašums, ņemot vērā ietekmi uz vidi.

“Īpašums, kurā uz ilgtermiņa līguma pamata atvērts jaunākais Baltijas vadošās veikalu ķēdes DEPO DIY veikals Rīgā, labi iekļaujas mūsu dažādajā portfelī. Šim darījumam gatavojāmies jau ilgu laiku. Šajā laikā kārtējo reizi apliecinājām, ka DEPO izvēlētā stratēģija ir labs pamats ilgtermiņa nomai. Mēs arī vēlamies nākotnē palielināt DIY īpatsvaru portfeļa nomas apgrozījumā,” sacīja Summus Capital valdes loceklis Hannes Pihls.

Summus Capital OÜ ir nekustamā īpašuma ieguldījumu holdinga grupas uzņēmums, kas tika dibināts 2013. gadā, un tam pieder 11 īpašumi trijās Baltijas valstīs.

Grupai ir labi diversificēts portfelis, kura aktīvu vērtība pārsniedz 375 miljonus eiro, un kuru veido komerciāli nekustamie īpašumi mazumtirdzniecības, biroju telpu, loģistikas un medicīnas segmentos. Summus Capital ir ilgtermiņa ieguldījumu perspektīva un spēcīga īrnieku bāze ar vairāk nekā 300 īrniekiem.

Summus Capital savu darbību uzsāka Igaunijā, kur atrodas uzņēmuma galvenais birojs. Igaunijā uzņēmumam pieder Veerenni 1 un Veerenni 2 medicīnas centri, de la Gardie un Auriga iepirkšanās centri, Punane 56 multifunkcionālais biznesa komplekss un noliktavu īpašumu portfelis.

Latvijā Summus Capital pieder Riga Plaza iepirkšanās centrs. Savukārt Lietuvā uzņēmumam pieder BOD grupas augsto tehnoloģiju centrs, Nordika iepirkšanās centrs un Park Town 1 un 2 biroju ēkas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes rajonā topošajā biroju ēku projektā "Elemental Skanste" apkurei un dzesēšanai tiks izmantoti energopāļi, informē attīstītāja "Kapitel" pārstāvji.

Pāļos iebūvētie ģeotermālie siltumsūkņi spēs saražot līdz pat 72% no ēkai nepieciešamās siltumenerģijas, tādējādi samazinot apkures izmaksas līdz pat 45%, kas efektīvi samazinās ikmēneša rēķinu par enerģiju par 35 centiem par kvadrātmetru.

Energopāļi ir zemes siltumsūkņa tehnoloģijas veids, kas ļauj ietaupīt enerģiju ēku apkurei un dzesēšanai. Klimata temperatūras svārstības ietekmē tikai augšējo 1,5 metru augsnes slāni. Zem šī dziļuma augsne saglabā nemainīgu temperatūru, kas parasti ir aptuveni +12 grādu. Slēgtās zemes siltuma cilpas izmanto šo temperatūru, lai uzsildītu aukstu ūdeni vai atdzesētu karstu ūdeni, sūknējot šķidru šķīdumu pa cauruļvadiem. Tādējādi, šķidrumam cirkulējot pa pāļiem, tas dabiski atdziest vai uzsilst atkarībā no gadalaika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas loģistikas kompānija DHL iegādāsies Turcijas sūtījumu piegādes uzņēmumu "MNG Kargo", paziņojušas abas kompānijas.

DHL optimistiski vērtē darbības iespējas Turcijas sūtījumu tirgū, kur izaugsme tiek prognozēta vairāk nekā desmit procentu apmērā, kas ir daudz vairāk nekā prognozētā izaugsme Eiropas Savienības tirgū.

Jauneklīgajai Turcijas sabiedrībai digitālā saziņa ir ļoti svarīga, norādīja DHL, piebilstot, ka tas būtiski veicina tiešsaistes tirdzniecību.

Līdz šim DHL Turcijā pārstāvēja tās "Express" atzars, kas piegādā steidzamos sūtījumus.

"MNG Kargo" ir 5700 darbinieki, 27 šķirošanas centri un 800 centri, kas nodrošina piegādi līdz klienta namdurvīm.

Pagaidām nav izlemts, vai tiks saglabāts MNG zīmols vai arī to nomainīs DHL logotips.

Darījumam vēl nepieciešama Turcijas konkurences uzrauga atļauja. DHL cer darījumu pabeigt šogad. Darījuma summa netiek publiskota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostas "Rīga" lielākais trumpis jeb pārākums pār citām Baltijas valstu lidostām ir tranzīta pasažieri, intervijā norādīja lidostas valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Viņa pauda, ka gada sākumā bijušas bažas par to, ka Rīgas lidosta varētu pazaudēt savu tirgus daļu, jo pasažieriem, ceļojot uz un no Lietuvas, bija vienkāršāki Covid-19 nosacījumi, tomēr, neraugoties uz to, pagājušajā gadā netika zaudēta sava tirgus daļa.

"Vienlaikus par kādām tirgus daļām mēs īsti varam runāt, ja ir tik niecīgs apkalpoto pasažieru skaits? Ja vienā lidostā tiek apkalpoti 20 000 pasažieru, otrā - 22 000, tad es nedomāju, ka tas ir iemesls satraukumam vai tālejošu secinājumu izdarīšanai," skaidroja Odiņa.

Lidostas valdes priekšsēdētāja atzīmēja, ka šā gada sākums parādīja, ka Lietuvas lidostas - Viļņa, Kauņa un Palanga - ir apkalpojušas vairāk pasažieru nekā Rīgas lidosta, bet lidojumu skaita ziņā Rīga tomēr bijusi līdere, un tai joprojām ir vairāk lidojumu, nekā tas ir Lietuvas lidostās. Problēma bijusi tajā, ka Rīgā ir mazāks lidmašīnu aizpildījums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

FOTO: Amazon gatavojas miljoniem pasūtījumu Melnajā piektdienā

Zane Atlāce - Bistere,21.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienu pēc Pateicības dienas ASV un citviet pasaulē iestājas Black Friday jeb Melnā piektdiena – diena, kad veikalos preces tiek izpārdotas ar ievērojamām atlaidēm.

Šogad Melnā piektdiena iekrīt 23.novembrī un izpārdošanas šajā dienā rīkos gan tradicionālie veikali, gan arī internetveikali. Laikus šim iepirkšanās drudzim gatavojas arī loģistikas centri.

Fotogalerijā ieskats ASV tirdzniecības giganta Amazon pasūtījumu izpildes centrā Hārtfordšīras grāfistē Lielbritānijā!

Pašlaik Lielbritānijā ir 13 Amazon pasūtījumu izpildes centri, kuros nodarbināti 24 000 cilvēku.

LASI ARĪ:

Bezoss: Kādu dienu Amazon bankrotēs

Lielbritānija no 2020.gada tehnoloģiju gigantiem piemēros jaunu nodokli

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes rajonā topošais biroju ēku komplekss “Elemental Skanste” parakstījis biroju telpu nomas līgumu ar vienu no pirmajiem nomniekiem – interneta personāla atlases uzņēmumu “CV Market “.

Uzņēmums “Kapitel” šobrīd aktīvi strādā gan ar “Elemental Skanste” biroju ēkas būvniecību, gan arī ar potenciālajiem nomniekiem jaunajā projektā, kurš palīdzēs attīstīt Skanstes rajonu par jauno Rīgas biznesa centru.

“Esam gandarīti, parakstot nomas līgumu ar uzņēmumu “CV Market” par biroju telpu nomu. Šobrīd turpinām aktīvi strādāt, lai piesaistītu arvien jaunus topošos nomniekus,” stāsta “Elemental Skanste” pārdošanas vadītājs Imants Krēsliņš.

“Šobrīd, kad visā pasaulē strauji kāpj energoresursu cenas un izsverot visus ieguvumus un priekšrocības, ko mums spēs sniegt “Elemental Skanste” biroju telpas, pieņēmām lēmumu noslēgt nomas līgumu ar “Elemental Skanste”. Šis projekts nodrošinās ne tikai energoefektivitāti un mums mazākus izdevumus komunālajiem maksājumiem, pateicoties videi draudzīgajiem energopāļiem un augstākās klases iekštelpu klimatam, bet mums būs arī iespēja jau laicīgi pielāgot mūsu iznomāto platību uzņēmuma vajadzībām, lai nodrošinātu saviem darbiniekiem iespējami labāko darba vidi,” uzsver Kristaps Kolosovs “CV Market vadītājs”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Komercīpašumu tirgus atdzīvojas

<i>Colliers International</i> analītiķe Agija Vērdiņa,29.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad beidzot var teikt, ka komercīpašumu tirgus atdzīvojas. Vairāki ilgi gaidīti projekti tiek nodoti ekspluatācijā, kā arī attīstītāji aktīvi ziņo par saviem nākotnes plāniem.

Biroju segments šā gada pirmajā pusgadā bijis salīdzinoši visklusākais. Ekspluatācijā nodotas biroju telpas kopumā 11,300 m2 platībā kompleksā Akropole un atjaunotajā Telegraph ēkā. Pašlaik būvniecībā ir vēl 98 tūkst. m2 biroju platības, salīdzinājumā Tallinā būvniecības stadijā ir 112 tūkst. m2, bet Viļņā 162 tūkst. m2. Tuvākajā laikā biroju tirgu papildinās arī Z-Towers un Business Garden projekti, kas atstās ietekmi uz brīvo biroju platību apjomu. Lai gan kopējais iznomāto biroja platību apjoms šā gada pirmajos divos ceturkšņos par 5% pārsniedz pagājušā gada rādītāju attiecīgajā periodā, nomnieku interese pagaidām ir bijusi zemāka nekā cerēts un būvniecības laikā rezervēto biroju platību apjoms ir neliels. Pašlaik brīvo biroju platību apjoms ir ap 5% un attiecīgi nomas maksas saglabājas stabilas. Šogad coworking jeb kopstrādes telpu apjoms ar Workland Telegraph un Teikums Teodors atvēršanu jau ir pieaudzis par gandrīz 400 darba vietām, kopējam coworking darba vietu apjomam Rīgā sasniedzot gandrīz 1,900. Vēl vairāki coworking projekti ir attīstībā un varam gaidīt, ka tirgus tuvākajā laikā tiks papildināts ar vēl vismaz 800 darba vietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neraugoties uz Covid-19 radītajām sekām darba tirgū, starptautiskie biznesa pakalpojumu centri (SBPC) turpina uzsāktās darbinieku atlases, aicinot darba ņēmējus izvērtēt šo laiku un atvērti skatīties uz jauniem karjeras pavērsieniem.

Šobrīd darba meklētāju vietnē CV.lv SBPC publicējuši aptuveni 200 darba sludinājumus IT, finanšu, klientu servisa, loģistikas, iepirkumu un citās administratīvajās funkcijās.

"SBPC ir globāli pārstāvētu organizāciju struktūrvienības, kas nodrošina biznesa atbalsta funkciju izpildi (tādas kā grāmatvedība, finanses, IT, klientu serviss, iepirkumi, loģistika, personāla vadība) uzņēmumu grupai vai juridiski nesaistītiem uzņēmumiem," stāsta Monta Geidāne, "ABSL Latvija" izpilddirektore.

"Ņemot vērā šīs nozares uzņēmumu specifiku, vairums uzņēmumu ne tikai šajā laikā turpinājuši darbu bez būtiskām dīkstāvēm vai darba resursu samazinājumiem, bet arī turpina meklēt papildspēkus savām komandām," viņa informē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ministrijas nav saskaņojušas SM piedāvāto Rail Baltica pirmās kārtas ieviešanas scenāriju

LETA,25.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības ministrija (AM), Ārlietu ministrija (ĀM), Kultūras ministrija (KM), Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) iesniegušas iebildumus Satiksmes ministrijas (SM) piedāvātajā dzelzceļa projekta "Rail Baltica" pirmās kārtas ieviešanas scenārijā, tādējādi nesaskaņojot informatīvo ziņojumu, liecina informācija Tiesību aktu projektu (TAP) portālā.

Tostarp AM ieskatā SM sagatavotais informatīvais ziņojums neatspoguļo minimālo militārās mobilitātes prasību - iespēju Latvijā nokraut un uzkraut militārās kravas - integrēšanu "Rail Baltica" pirmajā kārtā.

AM jau ir informējusi SM, ka gadījumā, ja Salaspils intermodālā loģistikas centra izbūve netiek īstenota līdz 2030.gadam tādā līmenī, ka infrastruktūra ir spējīga uzņemt un pārkraut militārās kravas, tad līdz 2030.gadam ir nepieciešams izbūvēt infrastruktūru Daugavas abos krastos - Iecavas un Skultes infrastruktūras apkopes punktos militāro kravu uzņemšanai un pārkraušanai, kas būtu pielīdzināma Garkalnes militāro kravu apkalpošanas punkta kapacitātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu pakalpojumu sniedzējs Omniva atvēris klientu apkalpošanas centra filiāli Rēzeknē.

Neskatoties uz bažām par iespējamajām problēmām ar kvalificēta darbaspēka piesaisti, uzņēmums saskāries ar pārsteidzoši lielu vietējo interesi par iespējām strādāt uzņēmumā. Tas panākts, nodrošinot līdzvērtīgu atalgojumu un sociālās garantijas kā Rīgā nodarbinātajiem speciālistiem.

«Neskatoties uz publiskajā telpā nereti izskanējušajiem skaidrojumiem par augsto bezdarba līmeni Latgalē, adekvāta un līdzvērtīgu darba nosacījumu piedāvājuma gadījumā interese ir milzīga. Vietējie iedzīvotāji labprāt vēlas strādāt, taču sagaida, ka potenciālais darba devējs būs taisnīgs un par līdzīgu amata pienākumu veikšanu nemaksās ievērojami mazāk speciālistam tikai tāpēc, ka viņš ģeogrāfiski strādā citur, nevis Rīgā,» norāda Omniva vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru