Lelles interesē ne vien kolekcionārus, bet arī tūristus kā suvenīrs un vietējos kā rotaļlieta
«Lelles ir latviskas, izstaro mīļumu un siltumu, ko spēj tikai roku darbs. Īpaši to jūt bērni,» saka Ieva Nikoleta Dāboliņa, suvenīrleļļu zīmola Latvju lietas (SIA Latviešu lietas) projektu vadītāja. Viņa lelles sāka izgatavot jau 2009. gadā, bet toreiz nebija ne pieredzes, ne zināšanu par tirgu, un dullā ideja biznesā nepārvērtās. Lai arī iepriekš šajā pašā jomā viņa bija apdedzinājusies, nebija bail to darīt vēlreiz.
Uzņēmumam «azotē» ir vairākas lelles dažādās cenu kategorijās – linu suvenīrlelles Liene un Līga, rotaļu lelle Ieviņa. Ir arī Baiba, kas ir visdārgākā, jo tai ir villaine, ozolkoka pamatne, sudraba sakta u.c. niansētas detaļas. Ar laiku paredzēts Baibai izstrādāt «māsu» ar porcelāna galviņu un rociņām, kas atbilstu īstenu kolekcionāru prasībām.
Šādas lelles lielākoties pērk tūristi kā suvenīru, tāpat arī kā dāvanu bērniem. «Tas ir arī skaists interjera aksesuārs, kura pievienotā vērtība ir latviešu tautastērps, ko var uzdāvināt pat kundzei gados,» spriež I. N. Dāboliņa. Taču Baibu, kas ir visdārgākā Latvju lietas lelle, pērk pārsvarā kolekcionāri, piemēram, no Krievijas, Baltkrievijas, Ukrainas, kā arī ASV.
Lielākoties lelles uzņēmums realizē savā darbnīcā Vecrīgā un dažādos salonos, piemēram, Senā klēts, Riija, Upe, Dore, Christmas Popup Store u.c. Taču, vadoties pēc tā, ka arī I. N. Dāboliņa, aizbraucot uz ārzemēm, nestaigā pa suvenīru veikaliem, viņa izdomāja, ka lellēm jābūt nopērkamām viesnīcās. «Tā var panākt pretī tūristam. Redzēs, kādi tam būs rezultāti. Viesnīcas neliek lielu uzcenojumu, grib īpašu piedāvājumu un nevēlas uzmākties saviem klientiem ar lētām lietām. Viņi grib ko īpašu. Lelles jau ir nopērkamas viesnīcā Radi un draugi, interesi izrādījusi arī Kolonna,» viņa stāsta.