Tautas gudrību – darināt kamanas vasarā, bet ratus ziemā – ņēmis vērā Mārtiņš Straupmanis
Viņa lolotais zīmols 8Trees piedāvā dažādus koka suvenīrus, no kuriem šobrīd aktuālākā sērija ir koka sniegpārsliņas un citi ar svētku laiku saistīti priekšmeti, kuri tirdzniecībā ir no novembra vidus. M. Straupmanis paredz, ka lielākais pieprasījums pēc rotājumiem vēl tikai gaidāms – tuvāk svētkiem. «Jau kaut kad jūnijā izdomāju, ka Ziemassvētkos šādas lietas būs aktuālas, jo cilvēkiem patīk. Sāku ar zirdziņiem, eglītēm, tradicionālajiem motīviem un nonācu līdz sniegpārsliņām,» teic Mārtiņš.
Mārtiņa uzņēmums SIA U8 darbojas tikai kopš šā gada pavasara. Pirmie produkti bija piekariņi ar latvju zīmēm. Latvju zīmes šobrīd rotā visdažādākās preces, un Mārtiņš spriež, ka tas daļai cilvēku jau ir apnicis. Piemēram, uzņēmums piekariņus ar latvju rakstiem piedāvāja kolektīvās iepirkšanās portālā perkamkopa.lv, un pirmajā reizē bija 200 pirkumi, otrreiz – uz pusi mazāk, tāpēc turpmāk uzņēmums uz šādas produkcijas izgatavošanu vairs nekoncentrēsies.
Viens no lielākajiem izaicinājumiem, viņaprāt, ir klientu piesaiste. Kamēr izdodas atrast pirmos klientus, ir visgrūtāk. «No malas šķiet ļoti vienkārši – neko īsti nedari, tikai vadi uzņēmumu. Patiesībā uzņēmējam ļoti daudz kas ir jādara,» saka Mārtiņš. Arī komunikācija sociālajos tīklos sākumā šķietot vienkārša, bet prasa lielu darbu, lai būtu labas fotogrāfijas, lai neatkārtotos teksti. «Biznesā vienmēr ir, kur augt un attīstīties. Daudz ko jaunu var iemācīties, piemēram, plānot savu laiku. Man pašam patīk tas, ko es daru,» saka Mārtiņš.
«Janvārī domāšu par jaunām lietām, ko taisīt – koka svečturus, puzles, sienas pulksteņus,» saka Mārtiņš. Vasarai uzņēmums plāno izgatavot suvenīrus kāzām – ielūgumus, magnētiņus utt. Savukārt vēlāk ir doma pamēģināt pievērsties kartona izstrādājumiem.
Visu rakstu Sniegpārsliņas no koka lasiet pirmdienas, 8. decembra, laikrakstā Dienas Bizness (16. lpp.)!