Lai gan Latvijā kafiju neaudzē, te ir labas kafijas grauzdēšanas tradīcijas; grauzdētavas Kalve īpašnieki uzskata, ka Latvija varētu būt kafijas ražošanas lielvalsts
«Kalve sākās ar kafijas tasīti. Laba kafija rosināja uzlabot ikdienas paradumus un kvalitāti. Abi ar Raimondu Zadvornovu labu laiku esam strādājuši kafijas jomā, redzējām, ka varam šo skaisto produktu piedāvāt atšķirīgi nekā citi tirgus dalībnieki. Ar kafiju gribam uzlabot cilvēku dzīves kvalitāti, atstāt aiz sevis mantojumu un padarīt labāku kafijas baudītāju ikdienu,» stāsta Gatis Zēmanis, SIA Kalve Coffee valdes loceklis. Viņš pats dzer filtra kafiju, kā arī dzērienus ar pienu, un uzskata, ka laba kafija ir tā, kas cilvēkiem patīk garšas ziņā, raisa emocijas un kuras cena šķiet pievilcīga. «Man garšo vienkārši laba kafija, kur ir gan saldums, gan skābenums, zems rūgtums. Man patīk sabalansēta kafija,» saka Gatis.
Kalve grauzdē kafiju gan ar savu zīmolu, gan privātajām preču zīmēm. Piemēram, degvielas uzpildes staciju tīkls, kafejnīca vai birojs var pasūtīt savu kafiju. «Kopā ar klientu izpētām konkrētās organizācijas kafijas baudītājus, izvērtējam prasības un iespējas, nosakām cenu robežas un tādā veidā nonākam līdz konkrētajam pasūtītājam piemērotākajai kafijai,» teic Gatis.
Gatis un Raimonds šo biznesu sāka, jo ievēroja, ka kafijas kultūras attīstības ziņā Rīga nedaudz atpaliek no Igaunijas, Lietuvas un citām valstīm. «Redzējām, ka ir niša, ko varam aizpildīt, piedāvājot citādāku pieeju,» teic Gatis. Tomēr kafijas kultūru Latvijā viņš vērtē kā labu, piemēram, Rīgā ir pietiekami daudz kafejnīcu, kur iedzert labu kafiju – vismaz 25. Latvijas kā mazas valsts priekšrocība ir tā, ka šeit mainīt kafijas baudīšanas kultūru ir daudz vieglāk, nekā, piemēram, tādā lielā tirgū kā Vācija vai Itālija, kur ir spēcīgi ieradumi. «Ja salīdzinām to, kāda kafijas kultūra bija Latvijā pirms desmit gadiem un tagad, tā ir ļoti strauji attīstījusies. Latvieši ir diezgan prasīgi, jo ir daudz kur bijuši un daudz ko pieredzējuši. Piemēram, Virši A degvielas uzpildes staciju tīkls izdarījis izcilu darbu, piedāvājot ļoti kvalitatīvu kafiju, tādā veidā patērētāji pierod pie labas kafijas,» vērtē Gatis.
Visu rakstu Viss sākās ar kafijas tasīti lasiet 2. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.
LASI ARĪ:
Sākam biznesu: Krekliņi grāmatu mīļiem
Sākam biznesu: No dizaina Rīgā pie āboliem Vecumniekos
Sākam biznesu: Paciņa stundas laikā
Sākam biznesu: Tiecas pēc individualitātes
Sākam biznesu: Topinambūrs dodas uzvaras gājienā
Sākam biznesu: Starp klientiem - Kristaps Porziņģis un Pauls Jonass