Žurnāla Pikolo mērķis ir komunicēt ar bērnu viņa valodā, mēģinot izprast un būt viņa līmenī.
Pikolo ir žurnāls pirmsskolas vecuma bērniem (no trim līdz pieciem sešiem gadiem). «Ideja radās manai kolēģei un draudzenei – māksliniecei Līgai Kičenai (Līga Kitchen), kura ir ilustratore, dzīvo Londonā un sadarbojas ar daudziem Latvijas žurnāliem, mūzikas grupām un modes zīmoliem,» stāsta Katrīna Tālberga, žurnāla Pikolo izdevēja un SIA Mācētprieks īpašniece. Līga piebilst, ka, Latvijā meklējot saviem bērniem kādu jauku aktivitāšu burtnīcu latviešu valodā, viņa secinājusi, ka veikalos gandrīz vispār nekā tāda nav un ir iemesls radīt latviešu bērniem kvalitatīvu, radošu, izglītojošu žurnālu.
Pikolo ir vārds žurnāla galvenajam varonim – mākonītim. Izdevēji to izvēlējušies, jo gribējuši kādu bērniem pazīstamu tēlu, un katrs bērns kopā ar vecākiem ir pētījis debesis un mākoņu formas un zina, ka tas spēj pārvērsties. Mākonis var būt dažāds – savilkties tumšs un dusmīgs, radīt zibeņus un pērkonu, tāpat tas var būt bēdīgs un liet gaužas asariņas. Līga uzsver, ka nosaukuma un krāsu paletes izvēle bija nozīmīga. Abas meklējušas vārdu, kas būtu bezdzimtes, lai žurnāls uzrunātu gan puišus, gan meitenes. «Attīstot žurnāla tēlu, jau no paša sākuma jutu, ka tam ir jābūt ļoti brīvam, draudzīgam un pieejamam,» norāda Līga.
«Pikolo piedāvā jaunu platformu, kur var radoši izpausties un caur kuru bērns var iepazīties ar mūsu pašreizējās kultūras elementiem un šajā jomā strādājošajiem profesionāļiem,» viņa saka. Ar žurnālu tā veidotājas vēlas bērniem piedāvāt daudzpusību, radošumu, iedrošināt nebaidīties no savām idejām. «Dažādos veidos cenšamies bērnu atbalstīt, norādot to, ka viņam izdodas. Arī uzdevumus cenšamies veidot piemērotus konkrēti šai mērķauditorijai, lai viņiem tiešām ir sajūta, ka žurnāls domāts tieši viņiem, un uzdevumi nav ne pārlieku sarežģīti, ne pārāk viegli, bet vienlaikus ir interesanti, radoši, daudzpusīgi,» stāsta Katrīna.
Bērni pirmsskolas vecumā daudz ko mācās, izmantojot tausti, caur sajūtām, maņām, darbojoties, tāpēc Pikolo cenšas piedāvāt pēc iespējas vairāk uzdevumu, kas dažādos veidos iedrošinātu bērnu domāt un izpausties radoši – rakstīt, zīmēt, lasīt, griezt, jautāt, interesēties, mēģināt, censties, saprast. «Mums bija ļoti svarīga sajūta, kāda būs bērnam, turot rokās žurnālu. Nozīmīga loma ir papīram – ir svarīgi, ka tas viegli neplīst, neburzās, tas bērnam sniedz gandarījumu par padarīto, lai viņš sāk iepazīties ar to, kas ir laba kvalitāte. Labas, skaistas lietas arī negribas mest ārā. Mēs veidojām šo žurnālu, lai tas būtu ilgtspējīgs un lai to gribētos saglabāt kā piemiņu par mazā bērna piezīmēm un atklājumiem,» skaidro Līga.
Visu rakstu Rosina sarunas ar bērniem lasiet pirmdienas, 15.oktobra laikrakstā Dienas Bizness! Pērc un lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!