Izpētot 200 populārākos zīmolus Latvijā, secināts, ka ir vien astoņi zīmoli, kuru pazušana uztrauktu vairāk kā 70% Latvijas iedzīvotāju, liecina Idea Group pētījums par zīmolu nozīmi un ilgtspēju.
Latvijas patērētājam nozīmīgākie zīmoli ietver tādus atpazīstamus vārdus kā Raimonds Pauls, Vispārējie latviešu Dziesmu un Deju svētki, Laima un Kārums, vienu no Latvijas universitātēm, kā arī vairākus ārvalstu zīmolus. Plašāk par zīmoliem, kas svarīgi Latvijā dzīvojošajiem, pētnieki stāstīs ceturtdienas pēcpusdienā.
Pētījuma laikā zīmoli tika vērtēti iedzīvotāju un sabiedrības labklājības, kā arī zīmola ilgtspējas kontekstā.
Zīmolu nozīmības pētījuma Meaningful brands ietvaros trijās Baltijas valstīs kopā tika aptaujāti vairāk nekā 14 tūkst. respondentu, aptverot 525 populārākos zīmolus. Vienlaikus pētījums tika veikts 23 pasaules valstīs.
«Interesanti, ka Latvijas iedzīvotāji šajā pētījumā uz 23 valstu fona izceļas ar izteiktu polaritāti šodienas un rītdienas vērtējumā,» norāda Dina Rēķe, sabiedrisko attiecību aģentūras Idea PR direktore. «Esam viena no vispesimistiskāk noskaņotajām valstīm par šodienas norisēm, bet ar vislielāko optimismu sagaidām, ka rītdiena nesīs ievērojamus uzlabojumus mūsu dzīvē. Šāda iracionāli optimistiska pasaules uztvere mums raksturīga vēsturiski un tiek pausta arī populārajā tautasdziesmas rindā Liku bēdu zem akmeņa, pāri gāju dziedādams!» uzskata D. Rēķe.
Pētījums skaidri iezīmē plašo neizmantoto potenciālu saturīgu un leģendām apvītu zīmolu veidošanai, uzskata Idea PR direktore.
«Līdz ar pēdējo ekonomikas lejupslīdi mediju telpā skaidri iezīmējas tendence – darbs pie jēgpilnu un ilgtspējīgu zīmolu veidošanas ir teju vai apstājies,» stāsta Kaspars Ulsts, Idea Havas Media vadītājs, piebilstot, ka patlaban patērētājiem tiek nodots vien īstermiņa piedāvājums, kas retos gadījumos papildināts ar zīmola tēlu spodrinošu komunikāciju.