Berlīnē atvērts Latvijas modes un dizaina konceptveikala Paviljons pop-up veikals Po Berlin, lai izprastu modes patērētāja paradumus un konkurenci
«Plāns atvērt veikalu Berlīnē jau labu laiku ir mūsu «jāizdara» sarakstā. Pie mums atgriezās kolēģis, kurš bija uzkrājis pieredzi darbā Berlīnē ar iniciatīvu par Po Berlin atvēršanu. Apspriežoties un izskatot iespējas, sapratām, ka ir īstais brīdis projektu realizēt un nonācām līdz oficiālam paziņojumam par atklāšanas pasākumu 1. jūlijā, kas sakrīt ar brīdi, kad Berlīnē ir daudz izstādes un modes skates un tāpēc tur koncentrējas daudz modes industrijas pārstāvju,» stāsta Elīza Ceske-Feldmane, Paviljons līdzīpašniece. Po Berlin projekta autors un veikala vadītājs Rūdolfs A. Packēvičs teic, ka, strādājot Berlīnē un iepazīstot Berlīnes modes tirgu, kurā ir daudz patērētāju ar spilgtām personībām un kreatīvu ārieni, šķita, ka Latvijas dizaineriem ir liels potenciāls būt ievērotiem. «Po Berlin mērķis ir izvirzīt alternatīvu Berlīnē jau pieejamajām dizaina precēm, piedāvāt līdzvērtīgu kvalitāti, tomēr atšķiroties ar savu pozicionējumu – atšķirīgu produktu selekciju kā arī demokrātiskāku cenu segmentu,» viņš teic.
«Mūsu zīmoli tieši šobrīd ir sasnieguši jau tādu starptautiski atpazīstamu līmeni, kad šķita īstais brīdis organizēt pirmo tirdzniecības vietu starptautiskā vidē un Berlīne ar savu vibrējošo enerģiju un izteiksmīgo stilu šķita īstā vieta, kur sākt stāstīt šo stāstu par Latvijas dizaina identitāti,» saka E. Ceske-Feldmane. Vaicāta, ko šāds īstermiņa veikals dos uzņēmumam, viņa norāda, ka vietējā tirgū tas ir mārketinga rīks, bet Berlīnē tā ir tirgus izpēte. Sākotnējā iecere ir, ka veikals jūlijā būs eksperiments, lai izprastu modes patērētāja paradumus un izprastu konkurenci. «Ja viss noritēs, kā plānots vai labāk, tad noteikti tāda tipa projektu atkārtosim vai labākajā gadījumā atvērsim Paviljonu kā patstāvīgu pārstāvniecību Berlīnē,» saka E. Ceske-Feldmane.
Zīmoli, kurus Po Berlin izvēlējies prezentēt Berlīnē, ir Keta Gūtmane, Mareunrols, Elīna Dobele, OneWolf, Baiba Ladiga, Miesai, Deeply Personal, QooQoo, kā arī Victoria/Tomas, kuri bāzējās Parīzē, un Fyodor Golan, kas ir bāzēts Londonā. Būs pieejams arī Agneses Kleinas veidotais grāmatžurnāls Benji Knewman un Latvijas Mākslas akadēmijas absolventu, tostarp studentu darbi – Sigita Sniegs, Sanda Feldberga un Dita Enikova. «Šie zīmoli tika izvēlēti, balstoties uz Berlīnes tirgus un estētikas izpēti, kā arī ar mūsu koncepciju – tie ir zīmoli, kurus pārstāvam ir tie, ar kuriem vēlamies sevi asociēt,» saka E. Ceske-Feldmane.
Vērtējot, kā klājas veikalam Paviljons, E. Ceske-Feldmane norāda, ka situācija ir stabila un ar lēnu izaugsmi. «Tirgus situācija mainās strauji un labākais veids, kā sevi turēt tirgū kā aktuālu veikalu, ir sekot, paredzēt un reaģēt uz dažādiem notikumiem, sākot ar laika apstākļiem nākamajā nedēļā un beidzot ar selekciju veidošanu nākamajai sezonai,» viņa stāsta.
Šis ir pirmais veikals ārpus Latvijas, kurš fokusējas uz latviešu dizaineru darbiem. Po Berlin atrodas Torstrasse 161, vietējo modes un mākslas sekotāju iecienītajā Mittes rajonā. Veikals sākotnēji darbosies pēc pop-up principa, tas būs atvērts visu jūliju – no pirmdienas līdz sestdienai.