Noskaidroti Latvijas zīmolu topa 2024. gada finālisti, informē pasākuma organizatori.
Par vietām kādā no septiņām kategorijām šogad Latvijā sacentās kopumā 363 zīmoli, bet finālā ierindojušies 35. Savukārt visas Baltijas 2024. gada laureāti tiks noskaidroti jau 20. septembrī, mārketinga nozares pasākuma – Baltic Brand Forum – laikā.
Finālisti noskaidroti, pamatojoties uz Baltijas zīmolu un dzīvesstila pētījuma Brand Capital datiem, ko veica kompānija Norstat.
Šogad pētījumā piedalījušies vairāk nekā 3000 Baltijas valstu iedzīvotāju, atbildot uz teju 300 jautājumiem par dzīvesstilu un attieksmi, tādējādi ļaujot apkopot patērētāju viedokļus par aptuveni 600 zīmoliem Baltijā.
Norstat vadītāja Latvijā Linda Ezera: “Brand Capital pētījums ir unikāls rīks, jo tas sniedz iespēju vairāk nekā 600 zīmolu precīzi izprast savu pozīciju Baltijas tirgū. Šāda mēroga pētījums ļauj izvērtēt patērētāju gaidas un vajadzības, kā arī nodrošina zīmoliem iespēju pielāgot savu mārketinga stratēģiju un aktivitātes atbilstoši jaunākajām tirgus tendencēm. Vienlaikus, neslēpsim, tas ļauj arī izcelties citu zīmolu vidū savā nozarē, kas mūsdienās nav mazsvarīgi!”
Baltic Brand Forum 2024. gada finālā no Latvijas cīņu par uzvaru turpinās pieci zīmoli katrā no septiņām kategorijām, kas atspoguļoti jauktā secībā: straujāk augošie zīmoli (Ādažu čipsi, Circle K, Depo, Lido, Neste); zaļākie zīmoli (Humana, IKEA, Latvijas valsts meži, Madara, Seal); cilvēcīgākie zīmoli (CSDD, LAMPA, Latvijas valsts meži, Rīgas satiksme, Swedbank); mīlētākie zīmoli (Depo, Maxima, Omniva, Rimi, Swedbank); mīlētākie vietējo ražotāju zīmoli (Ādažu čipsi, Karlsons, Kārums, Pols, Spilva); mīlētākie mediju zīmoli (Delfi, Latvijas Radio, lsm.lv, LTV1, Radio Skonto) un šī gada jaunums – izklaidējošākie zīmoli (Forum Cinemas, Līvu Akvaparks, Rīgas cirks, Summer Sound, Zelta Zivtiņa).
Savukārt pārējo Baltijas valstu finālisti tiks noskaidroti jau tuvāko nedēļu laikā Lietuvā un Igaunijā.
“Jaunā kategorija – izklaidējošākie zīmoli – ir likumsakarīgs solis, jo šāgada Baltic Brand Forum centrālā tēma ir HUMORS UN IZKLAIDE KĀ SPĒCĪGS MĀRKETINGA IEROCIS. Jāatzīst, ka pašlaik Latvijā zīmoli, kas savās mārketinga aktivitātēs izmanto humoru, ir skaitliski mazākumā. Tomēr ir labi zināms, ka prasmīgi izmantots humors palīdz zīmoliem izveidot emocionālu saikni ar auditoriju, padarot tos vieglāk atpazīstamus un tuvākus patērētājiem, veicinot ilgtermiņa lojalitāti. Tāpēc vēlamies aktualizēt šo tēmu, pieaicinot gan pasaulē atzinību guvušus reklāmas jomas pārstāvjus, gan vietējos ekspertus, lai dalītos pieredzē un veicinātu humora plašāku izmantojumu mārketingā, iespējams, padarot saistošāku ikdienu arī mūsu patērētājiem,” uzsver viens no Baltic Brand Forum dibinātājiem un reklāmas aģentūras MAGIC vadītājs Andris Rubīns.