Klātesot ekonomikas ministram Arvilam Ašeradenam un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras direktoram Andrim Ozolam, Ķīnas galvaspilsētas Pekinas lielveikalā Sogo svinīgi atklātas Latvijas dienas Pekinā Taste Latvia.
Viss lielveikala pirmais stāvs tika piepildīts ne tikai ar Latvijā ražotiem produktiem, ko pircēji varēja degustēt un arī iegādāties, bet arī ar īpašu atmosfēru - uzstājās gan vijoles virtuozs Raimonds Ozols, gan iluzionisti Dace un Enriko Pecolli, gan arī BMX riteņbraucēji Green Trials, kas sniedza sportiski akrobātisku priekšnesumu.
Vietējie ar interesi vēroja dažādas meistarklases - gan to, kā tiek austs, gan to, kā pīts. Ar Latvijas virtuvi ķīniešus iepazīstināja pazīstamie nozares profesionāļi Juris Dukaļskis un Ērikas Dreibants. Īpaši tika izcelta arī Latvijas mode un dizains. Tam visam paralēli arī Latvijas uzņēmēji izmantoja iespēju gan iepazīties, gan izcelt savus produktus un pakalpojumus.
Pekinas pašvaldības pārstāvis Jens Ligangs, uzrunājot klātesošos, pauda gandarījumu par Latvijas interesi bagātināt galvaspilsētas tirgu ar īpašiem produktiem: Pekinai ir liela patērēšanas jauda, un mēs esam viens no lielākajiem tirgiem Ķīnā. Man prieks, ka sadarbība ar Latviju strauji attīstās, un Latvija Ķīnai kļūst par nozīmīgu partneri Baltijā.
Ķīnieši ar neviltotu interesi baudīja mūsu valsts gastronomisko piedāvājumu. Īpaša rosība bija manāma pie šprotu stenda. Ja tagad kāds mēģinātu uzņemt youtube.com video, kā ķīnieši ēd Latvijas šprotes, tajā sašķobītu sejas grimašu būtu krietni mazāk nekā pirms pāris gadiem. Vismaz Pekinā noteikti. Latvijas dienu apmeklētāja Gon Šī ar interesi šprotes degustēja pirmo reizi un bija pārsteigta, atzīstot, ka garša esot labāka nekā aromāts. Viņas 10 gadus vecā meita Žang Hai Džī pirmo kumosu baudīja ar ne tik viennozīmīgu skatienu, tomēr vēlāk mazajai tās sāka iet tik ļoti pie sirds, ka prasīja vēl.
Latvijas dienas nonāca arī Pekinas mediju redzeslokā. Īpašā stendā, izmantojot mūsu produkciju, vietējā televīzija filmēja ēdienu raidījumu. Vēl pirms tam tās pašas televīzijas žurnāliste kameru priekšā vienu pēc otras smaržoja Stenders produkciju.
Īpašā saviļņojumā Dienas Biznesam dalījās dizaina aksesuāru uzņēmuma 3 Wind Knots valdes locekle Sigita Trukšāne. Pasākuma ietvaros pirmo reizi Ķīnā tika nopirkta uzņēmuma ražotā soma. S. Trukšāne stāsta, ka uzņēmums vēlas ienākt Ķīnas tirgū, bet pagaidām vēl nezina, uz ko cerēt. Viņa norāda, ka lielākais izaicinājums varētu būt tas, ka vietējiem iedzīvotājiem patīk spēcīgu zīmolu preces, ko pasaulē pazīst, tomēr palēnām kļūst vairāk to, kas mēģina atrast ko autentisku un ar odziņu.
Par godu Latvijas dienām Pekinā dažādi pasākumi notiks visu septembri. Kā uzsver LIAA, mērķis ir veicināt Latvijas tēla atpazīstamību, lai sekmētu Ķīnas tirgū jau esošo Latvijas uzņēmumu produkcijas noietu un paplašinātu divpusējo sadarbību.
2015. gadā Latvijas kopējais preču un pakalpojumu tirdzniecības apgrozījums ar Ķīnu bija 567,3 miljoni eiro, kas ierindoja Ķīnu 12. vietā Latvijas ārējās tirdzniecības partneru starpā. Pērn Ķīna bija Latvijas 23. nozīmīgākais eksporta un 9. nozīmīgākais importa partneris.