Satiksmes ministrija (SM) vairākkārt sūtījusi rakstiskas vēstules Bertolta Flika piederošajam uzņēmumam Baltijas aviācijas sistēmas (BAS), norādot, ka ir gatava nekavējoties sākt sarunas par preču zīmju atgriešanas darījumu, DB informēja SM pārstāve Ilze Eida.
Vēstulē otrs airBaltic akcionārs lūgts informēt par iespējamajiem atgriešanas nosacījumiem, piedāvājuma juridiskajiem un finansiālajiem aspektiem, lai varētu detalizēti izvērtēt piedāvājuma būtību. Diemžēl līdz šai dienai SM nav saņēmusi vēstuli no BAS, kā arī nav zināms B.Flika viedoklis šajā jautājumā.
SM norāda, ka preču zīmju darījuma izvērtēšana ir viens no uzdevumiem, kas jāveic airBaltic padomei, kas ir vienīgais institūts valsts interešu pārstāvībai uzņēmumā. Diemžēl tai uzdoto uzdevumu risināšana ir apgrūtināta, jo no 6.septembrī apstiprinātās padomes atkāpās tās loceklis Uldis Martinsons, bet no 15. novembrī apstiprinātās padomes - tās locekle Olita Augustovska.
Padomei būtu jāizvērtē ne tikai pats preču zīmju darījums, bet arī iespējamā uzņēmuma valdes atbildība, uzsver SM. Ministrija kā uzņēmuma akcionāra primārā interese esot pēc iespējas ātrāka preču zīmju atgūšana airBaltic īpašumā.
Tomēr B.Flika uzņēmums turpina airBaltic preču zīmju reģistrāciju savā vārdā, vēsta vietne Ir.lv.
Patentu valdē uz airBaltic mazākuma akcionāra BAS vārda nule esot reģistrēta preču zīme Baltic Miles, kas ir lidsabiedrības lojalitātes programmas nosaukums.
BAS pārstāvis Juris Pētersons Flika vārdā atbildējis, ka preču zīmes reģistrācija ir ilgstošs process un bija pieteikta jau 5.augustā – tā ir diena, kad premjerministrs Valdis Dombrovskis uzdeva Gerhardam izvērtēt šo darījumu, kā arī valdes un padomes atbildību.
Patentu jautājumos kompetents jurists Ir.lv norādījis, ka trīs mēnešu laikā kopš preču zīmes reģistrācijas – tātad līdz nākamā gada 20.februārim – ir iespējams iesniegt Patentu valdes Apelācijas padomē protestu pret zīmes reģistrāciju. Viens no iebilduma pamatojumiem var būt tas, ka preču zīmi ir reģistrējusi persona, kurai nav tiesību uz šo zīmi. Ja termiņš ir nokavēts, jāsniedz prasība Rīgas apgabaltiesā.
Medijs vēsta, ka Satiksmes ministrija tieši neatbild uz jautājumu, vai apstrīdēs preču zīmes reģistrāciju, taču esot skaidrs, ka pierādīt BAS tiesību neesamību būtu grūti: lidsabiedrības padome, iespējams, nesaprotot, par ko tieši lemj, akceptēja sešu preču zīmju pārdošanu.
airBaltic un vairākas saistītās preču zīmes pērn par 13 miljoniem eiro pārdotas BAS.