Pēc šodienas airBaltic akcionāru sapulces no saviem amatiem lidsabiedrības airBaltic padomē ir atkāpušies Baltijas Aviācijas Sistēmas (BAS) nominētie padomes locekļi Ilmārs Razumovskis un Žans-Šarls Korsaks.
Šī jau ir otrā reize šovasar, kad šie BAS pārstāvji, pamatojoties uz nekonstruktīvu rīcību no valsts kā lielākā airBaltic akcionāra puses, ir atkāpušies no airBaltic padomes. Šoreiz par iemeslu tiek minēta valsts nevēlēšanās palielināt airBaltic pamatkapitālu, lai gan to vakar apstiprinājusi airBaltic padome. BAS pārmet, ka premjers Valdis Dombrovskis šādi apzināti gremdējot airBaltic un valsts četrus pēdējos gadus ir bremzējusi lidsabiedrības attīstību, paceļot lidostu nodevas, neļaujot būvēt jaunu termināli u.c. Db.lv jau rakstīja, ka arī satiksmes ministrs Uldis Augulis norādījis uz to, ka jāpalielina airBaltic pamatkapitāls, kā to iepriekš lēmusi lidsabiedrības padome, proti, 63 milj. Ls apmērā.
Valdis Dombrovskis norāda, ka pašlaik nevar šādu lēmumu pieņemt, jo no Satiksmes ministrijas neesot saņemti visi nepieciešamie dokumenti par airBaltic finansiālo situāciju. BAS un Satiksmes ministrija norāda, ka valdības rīcībā ir pietiekami daudz informācijas šī lēmuma pieņemšanai. Turklāt BAS arī piedāvā nekavējoši nopirkt visas airBaltic akcijas, vai arī pārdot visas savas akcijas, ieskaitot airBaltic preču zīmes, saņemot atpakaļ visus savus aizdevumus. Vienlaikus BAS pārstāvis un airBaltic prezidents un vienīgais valdes loceklis Bertolts Fliks šodien paziņoja, ka piektdien sasauks airBaltic padomes sēdi, kurā informēs par būtiskām izmaiņām airBaltic komercdarbībā. Taču tā kā daļa airBaltic padomes locekļu no sava darba ir atkāpušies, šo sēdi sasaukt, visticamāk, nebūs iespējams.
DB jau rakstīja, ka Satiksmes ministrija saņēmusi a/s Air Baltic Corporation padomes lēmumu, kurā airBaltic valde piedāvā uzņēmuma pamatkapitālu palielināt par 63,68 milj. Ls. No kuriem 30 milj. Ls būtu jau LVRTC un BAS īpašumā esošo obligāciju konvertācija, bet pārējā daļa būtu apmaksa naudā.
airBaltic dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder kompānijas prezidentam Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.