Kompānija Interneto partneris, kurai Latvijā pieder avioreisu biļešu tirdzniecības vietne Flysiesta.lv, uz laiku pārtraukusi Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic biļešu tirdzniecību visās 12 valstīs, kurās kompānijai ir savas aviobiļešu tirdzniecības vietnes internetā. airBaltic to noliedz, sakot, ka aizliegumu piemērojusi pati.
Interneto partneris paziņoja, ka tāds lēmums pieņemts, ņemot vērā masu medijos parādījušos informāciju par iespējamo airBaltic maksātnespēju. Kompānija informē, ka Latvijas lidsabiedrības biļešu tirdzniecība pārtraukta Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un pārējās deviņās valstīs, kurās strādā Interneto partneris.
«Saistībā ar medijos izplatītajām baumām par iespējamo airBaltic maksātnespēju mēs nolēmām uz laiku pārtraukt biļešu tirdzniecību uz šis kompānijas reisiem. Tā mēs vēlamies pasargāt savus klientus no iespējamajiem zaudējumiem. Tādēļ mēs iesakām priekšroku dot citu aviokompāniju piedāvājumiem. Mēs aktīvi sekosim līdzi informācijai medijos un citos kanālos un pieņemsim turpmākus lēmumus atkarībā no notikumu attīstības gaitas,» kompānijas paziņojumā presei citēts Interneto partneris direktors Andris Ramanausks.
airBaltic savukārt skaidro, ka aizliegumu tirgot biļetes piemērojusi patik kompānija: «Pēc Latvijas nacionālās aviokompānija airBaltic iniciatīvas, airBaltic jau atkārtoti liegusi kompānijai Interneto partneris tirgot biļetes uz 80 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos, Krievijā/NVS, kurus izpilda airBaltic. Šis un arī iepriekšējais (2009.gadā) airBaltic aizliegums minētajai kompānijai tirgot airBaltic aviobiļetes tika īstenots, jo Interneto partneris sniedza patērētājus maldinošu informāciju. Par airBaltic uzliktajiem aizliegumiem aviokompānija informējusi arī Starptautisko gaisa transporta asociāciju IATA,» teiks airBaltic paziņojumā.
Pirms airBaltic aizliegumu uzlikšanas Interneto partneris tika informēts un lūgts novērst neatbilstības. Par atbildi airBaltic no kompānijas vadības saņēma vien e-pastu, kurā tika draudēts ar negatīvu kampaņu medijos airBaltic uzlikta aizlieguma gadījumā. airBaltic pret Interneto partneris šobrīd gatavo prasību tiesā par zaudējumu piedziņu.
Lēmumu par airBaltic biļešu tirdzniecības pagaidu pārtraukšanu kompānija Interneto partneris pieņēmusi saistībā ar to, ka pirms pāris nedēļām medijos parādījās Latvijas ekonomikas ministra Arta Kampara paziņojums, ka aviokompānijas zaudējumi gada pirmajos piecos mēnešos sasniedz 18 miljonus latu un tai var draudēt maksātnespēja.
airBaltic vadība šo informāciju noliedz.
«Ceram, ka tā vai citādi šī situācija operatīvi tiks atrisināta. Ja medijos izskanējusī informācija izrādīsies neapstiprinājušās baumas, mēs jau tuvākajā laikā varēsim atsākt biļešu tirdzniecību uz airBaltic reisiem,» paskaidroja Ramanausks.
«Tomēr, kad mēs lūdzām finanšu garantijas, lai varētu izpildīt savas saistības pret klientiem, aviokompānija atteicās tās sniegt,» paziņojumā norāda Ramanausks.
2002.gadā Lietuvā dibinātajai kompānijai Interneto partneris pašlaik pieder aviobiļešu tirdzniecības vietnes 12 Eiropas valstīs ‒ visās trīs Baltijas valstīs, Čehijā, Krievijā, Lielbritānijā, Polijā, Rumānijā, Slovākijā, Somijā, Ukrainā un Ungārijā.
Pagājušajā nedēļā Lietuvas Sakaru un satiksmes ministrija vērsās pie Latvijas Satiksmes ministrijas ar lūgumu paskaidrot izskanējušo informāciju par Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic finanšu stāvokli un perspektīvām, lai gan Lietuvas Civilās aviācijas administrācija uzsver, ka airBaltic izpilda visas savas saistības.
Db.lv jau vēstīja, ka airBaltic zaudējumu apmērs, iespējams, 2010.gadā sasniedzis 16–30 miljonus latu. Kompānijas zaudējumus līdz šim nav komentējis ne satiksmes ministrs Uldis Augulis, ne premjers.
airBaltic 2009.gadā strādāja ar 206,8 miljonu latu konsolidēto apgrozījumu, kas ir par 2% vairāk nekā 2008.gadā, un 11,133 miljonu latu peļņu pretēji 26,678 miljonu latu zaudējumiem 2008.gadā.
Kompānija airBaltic veic tiešos lidojumus no trim Baltijas valstu galvaspilsētām – Rīgas, Viļņas un Tallinas, kā arī nodrošina aviosatiksmi vairākos iekšzemes maršrutos Somijā.
airBaltic dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un Baltijas aviācijas sistēmas (BAS) ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder kompānijas prezidentam un valdes loceklim Bertoltam Flikam, bet vēl 50% – Bahamu salās reģistrētai kompānijai Taurus Asset Management Fund Limited.