«Laulība valstij un Baltijas Aviācijas sistēmām (BAS), kas izrādījies neprognozējams un neuzticams partneris airBaltic pārvaldīšanā, jebkurā gadījumā ir jāšķir, jautājums ir tikai par veidu, kā to labāk darīt.»
To Db.lv sacīja labi informēts avots par airBaltic, kurš vēlējās palikt anonīms. Viņaprāt, valstij ir tikai divi ceļi, vai nu turpināt uzticēties, ka BAS ir godprātīgs partneris un izrādīs pretimnākšanu, taču tā kā pēdējie notikumi par šādām sadarbības iespējām neliecinot, valstij airBaltic akcijas no BAS ir jāatpērk. Protams, esot jācenšas sarunāt pēc iespējas zemāku darījuma summu, nevis BAS minēto 91 miljonu latu, tomēr airBaltic iegādes summa vēl automātiski nenozīmējot, ka par šādu summu papildus būs jākonsolidē valsts budžets. «Par šo darījumu ir jārunā ar Starptautisko Valūtas fondu, jo bez savas aviosabiedrības nav iespējama Rīgas lidostas attīstība, kas savukārt nozīmē, ka savā ekonomiskā attīstībā Latvija vēl vairāk atpaliks no pārējām Baltijas valstīm. Taču tā kā pasaules prakse liecina, ka valsts nav labs operators lidkompānijām, tad pēc airBaltic iegādes valstij ir jāsameklē profesionāls aviosabiedrības operators, tomēr nepieļaujot tās pašas kļūdas, ko savulaik ar BAS, kas nozīmē, ka akcionāru līgumam ir jābūt pareizi un valstij izdevīgi noslēgtam jau no paša sākuma,» tā DB avots.
Savukārt cits anonīms avots db.lv sacīja, ka runas, ka par airBaltic jauno valdes priekšsēdētāju varētu kļūt kādreizējais Latvijas Krājbankas prezidents Mārtiņš Bondars, liekot domāt, ka airBaltic vadītāja amatam tiek meklēta kompromisa figūra.
Jāatgādina, ka M. Bondars laikā, kad Valsts prezidente bija Vaira Vīķe-Freiberga, bija Valsts prezidenta kancelejas vadītājs. Pēc tam viņš kļuva par patlaban Krievijas miljardiera Vladimira Antonova kontrolē esošās Latvijas Krājbankas prezidentu, kā arī tika iecelts V. Antonova vadītajai Konvers Grup piederošās Nīderlandes kompānijas Spyker Cars N. V. padomes locekli.
Jāatgādina, ka Latvijas Krājbanka ir airBaltic kreditors un ir izskanējušas versijas, ka V. Antonovam vai kādam viņam piederošam uzņēmumam jau patlaban pastarpināti pieder airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS).
Db.lv avots sliecas domāt, ka ar airBaltic pāriešanu valsts īpašumā noslēguma fāzē ieies nacionālās aviokompānijas akciju kontrolpaketes pārdošanas process, proti, jau drīz pēc tam, kad valsts īpašumā nonāks BAS piederošās airBaltic kapitāla daļas, tās vēlreiz mainīs īpašnieku. Neesot izslēgta iespēja, ka V. Antonovam jau tagad esot padomā airBaltic jaunas investors, kurš varētu nākt kā no Ķīnas, tā arī no kādas no ES valstīm.
Tikmēr žurnāls IR vēstīja, ka pirmdien, dienu pirms valdības lēmuma par bankrota priekšā nonākušās lidsabiedrības airBaltic nākotni, tās vadītājs un līdzīpašnieks Bertolts Fliks Kijevā ticies ar bijušo premjeru Andri Šķēli.
A. Šķēle uz tikšanos ar B. Fliku esot ieradies kopā ar finansistu un digitāllietā tiesājamo Hariju Krongornu. «Nu, viņš tur bija,» žurnālam par tikšanās nolūku ar B. Fliku atbildējis A. Šķēle, apgalvojot, ka tā nebija iepriekš organizēta. A. Šķēlem neesot arī nekādas slēptas finansiālas intereses airBaltic.
Jāpiebilst, ka ar airBaltic sabiedriskajām attiecībām nodarbojas PR uzņēmums, kura līdzīpašnieks ir A. Šķēles znots Juris Pētersons, kurš arī sniedz komentārus airBaltic vārdā.