Visbiežāk lietotais finanšu pakalpojums, kas tiek veikts, izmantojot mobilās iekārtas, ir sociālo tīklu piedāvāto pakalpojumu apmaksa vai piekļuve medijiem ar ierobežotu saturu.
To liecina mazumtirdzniecības zīmola Trodeks aptaujas dati. Pakalpojumu apmaksu ar īsziņas starpniecību veic 42% aptaujāto respondentu, bet par pakalpojumu vai precēm, izmantojot mobilajā telefonā esošo internetu, maksā gandrīz katrs piektais jeb 19% lietotāju.
Tāpat pētījuma dati apliecina, ka tikai 10% lietotāju iegādājas aplikācijas vai spēles App Store, Google Play vai Nokia Store. Lai gan ar mobilajām iekārtām tiek veikta samaksa arī par biļetēm uz dažādiem pasākumiem, kā arī par auto stāvvietām un taksometru pakalpojumiem, tomēr to lietošanas īpatsvars vēl joprojām ir ļoti zems.
«Ir divi galvenie virzītāji, kas pēdējo gadu laikā ir veicinājuši finanšu pakalpojumu izmantošanu ar mobilajām iekārtām. Lielu pienesumu šajā jomā viennozīmīgi ir nesis sociālais tīkls draugiem.lv, kas, attīstot dažādus pakalpojumus, ir pieradinājis mobilā telefona lietotāju veikt samaksu. Savukārt otrs virzītājs ir televīziju organizētās labdarības akcijas, kuru laikā cilvēki ziedo, zvanot uz paaugstinātas maksas numuriem,» skaidro Trodeks Tirdzniecības dienesta direktors Rinalds Kalniņš.
Saskaņā ar Trodeks aptaujas datiem apmaksu par finanšu pakalpojumiem ar īsziņas starpniecību vismaz reizi mēnesī veic gandrīz trešā daļa jeb 27% lietotāju, savukārt, izmantojot mobilajās iekārtās esošo internetu, to veic tikai 12% no tiem lietotājiem, kas veic finanšu darbības, izmantojot mobilās iekārtas.
Trodeks aptauja veikta internetā, aptaujājot 543 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.