Erotiskas aviokompāniju reklāmas salona apkalpei rada seksuālas uzmākšanās un pāridarījuma risku, atsaucoties uz Austrālijas stjuartu asociācijas pausto viedokli, ziņo perthnow.com.au.
Šonedēļ Krievijas aviokompānija Avianova uzsāka reklāmas kampaņu, rādot tikai bikini ģērbtas stjuartes, kas mazgā lidmašīnas. Savukārt it kā noplūdušos attēlos, kuru avots esot Krievijas lielākās aviokompānijas Aeroflot kalendārs, redzama pilnībā kaila stjuarte.
Austrālijas Stjuartu asociācijas pārstāve Džo Anna Deividsone (Jo-Ann Davidson) norādījusi, ka neķītras reklāmas ir aizskarošas un salona apkalpei rada risku.
«Šāds provokatīvs reklāmas veids, kas izmanto salona apkalpi šādā gaismā, nav pieļaujams ne Austrālijā, ne citviet,» viņa akcentējusi, piebilstot, ka salona apkalpe ir daļa no tā, ko pārdod aviokompānijas, tādēļ šādas reklāmas nosūta nepareizus ziņojumus potenciālajiem klientiem un rada apkalpei seksuālas uzmākšanās un pāridarījuma risku.
Dž. A. Deividsone sacījusi, ka viņa šajā sakarā vērsīsies pie Starptautiskās Transporta federācijas Civilās aviācijas nodaļas.
«Tas ir skumjš aviokompāniju vadītāju - uzdrīkstēšos teikt, visticamāk, vīriešu pusmūžā - attieksmes atspoguļojums pret salona apkalpi, jo īpaši sieviešu dzimuma stjuarttēm, kuras tiek attēlotas šādā pazemojošā, riebīgā un neatbilstošā veidā,» uzskata asociācijas pārstāve.
Medijs atgādina, ka arī Lielbritānijas aviokompānija Ryanair jau ir kļuvusi slavena ar saviem neķītrajiem kalendāriem un jau gadiem tiek kritizēta par bikini ģērbtu un gandrīz kailu sieviešu attēlu izmantošanu.
Savukārt Spirit Airlines jaunajā reklāmā bija redzamas bikini ģērbtas, ar naftu notraipītas sievietes un sauklis: «Pārbaudiet naftu mūsu pludmalēs.»