SIA Saldus GRP pievērsusies specifisku automašīnu detaļu ražošanai krītoša laivu tirgus dēļ.
Ar Norvēģijas kapitālu izveidotajā ražotnē Saldus pagastā patlaban tiek aprobēts jauns produkts – tā sauktais hardtop jeb no stikla šķiedras izgatavota automašīnu virsbūves daļa, kas domāta Toyota Hilux kravas nodalījuma pārsedzei. Tā ir pirmā jaunās produkcijas versija, stāsta uzņēmuma ražošanas vadītājs Mārtiņš Kazradzis. Tuvākajā laikā taps līdzīga produkcija arī citu marku automašīnām. Nākotnē uzņēmums cer atrast finansējumu pašu konstruētu peldošo māju izgatavošanai. Ražotnes darbība galvenokārt ir orientēta uz eksportu.
Saldus GRP ražotne biznesu pārņēma no citas norvēģu kapitāla ražotnes, kuras pamatdarbība bija stikla šķiedras laivu ražošana. «Laivas ir ekskluzīva prece,» saka uzņēmuma vadītājs. Krīzē cilvēki, arī Norvēģijā, kļūst piesardzīgāki, taupīgāki, kaut arī finansiālas grūtības paši neizjūt. Līdz ar to pirmais cieš luksuspreču tirgus. Vienlaikus tirgū vērojama pārprodukcija – poļi iemanījušies rūpnieciski ražot līdzīgas laivas, un masu produkcijas cena ir daudz zemāka. «Latvijā tas tomēr ir lielākoties roku darbs,» skaidro M. Kazradzis. Tāpēc jau no pirmajām dienām meklētas iespējas ar esošajiem ražošanas līdzekļiem radīt citus produktus. «Šai produkcijai ir drošs noiets,» apgalvo M. Kazradzis, jautāts, vai automašīnu virsbūves detaļas nepiemeklēs līdzīgas tirgus stagnācijas problēmas kā ar laivām.