Jūnijā novērots daudz surogātpasta ar finanšu piramīdas MMM reklāmu. Aktīvo mēstuļu izplatīšanu, visticamāk, veicinājis MMM 2011 sabrukumus un jaunas struktūras – MMM 2012 – izveidošana, pieļauj datoru drošības kompānijas Kaspersky Lab eksperti.
Visās surogātpasta vēstulēs lietotāji tiek mudināti kļūt par skandalozā projekta dalībniekiem. Informācija par S. Mavrodi lolojumu tiekot izplatīta arī vāciski, tādējādi cerot piesaistīt klientus arī Vācijā.
Vasaras pirmais mēnesis kopumā bijis ievērojams ar surogātpasta daudzuma samazināšanos. Salīdzinājumā ar maiju, jūnijā tā īpatsvars sarucis gandrīz par 2% un kopējā e-pasta datplūsmā sasniedzis 71,9%. Vienlaikus parādījušies jauni paņēmieni, kā inficēt lietotāju datorus, izmantojot surogātpastu.
«Kopš atvaļinājumu sezonas sākuma internetā tiek aktīvi izplatīti ziņojumi, kas līdzinās viesnīcas rezervēšanas apstiprinājumam, kuros kaitīgais pielikums tiek uzdots par rezervēšanas informāciju. Lai nekļūtu par šādas krāpšanas upuri, jābūt piesardzīgiem, noformējot tūrisma braucienus tiešsaistē, un jāatceras, ka neviens liels pakalpojumu sniedzējs nesūta apstiprinājumus ZIP arhīvdatnē,» brīdina Kaspersky Lab.
Kaitīgā surogātpasta izplatīšanā pavisam nesen bijis populārs sociālās inženierijas paņēmiens – nosūtot kaitīgo programmatūru vēstulē ar it kā iepazīties alkstošas meitenes fotogrāfijām, savukārt jūnijā parādījusies jauna «fotogrāfiju» temata izmantošanas versija, skaidro Kaspersky Lab. Mēstulē lietotājam piedraud ar tiesas prāvu par to, ka viņš izlicis internetā fotogrāfijas bez to īpašnieka atļaujas. Attēli it kā ir pievienoti vēstulei ZIP arhīvdatnē.
Vēl viens pēdējā laikā popularitāti ieguvis paņēmiens ar kaitīgo «fotogrāfiju» izmantošanu ir soda paziņojums par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu. Uzdodoties par videonovērošanas kameru uzņēmumiem, mēstulei tiek pievienota arhīvdatne, kas satur kaitīgo programmatūru.
«Pēdējos divus mēnešus surogātpasta īpatsvars turpina samazināties, un, lai gan kritums par 2–3% pirmajā brīdī nešķiet ievērojams, jau var runāt par diezgan būtiskām pārmaiņām,» komentē Kaspersky Lab surogātpasta analītiķe Marija Namestņikova. «Tas tāpēc, ka vasarā, uzņēmējdarbības apsīkuma periodā, samazinās ne vien liekpasta, bet visas elektroniskās sarakstes apjoms, tādējādi tikai nozīmīgs nevēlamā e-pasta daudzuma sarukums var radīt izteiktu tā īpatsvara samazinājumu kopējā e-pasta datplūsmā.»