Mikroautobusu izmantotājs Andrejs vairākas reizes saskāries ar situāciju, kad šoferis neizdod biļeti. Pieredzētais liek domāt, ka tādējādi šoferi naudu par braucienu iebāž kabatā un tas notiek ar priekšniecības akceptu.
«Es daudzreiz braukāju uz Purvciemu, no desmit reizēm varbūt tikai divas reizes šoferis izsniedz biļeti, atlikušās reizes pat nemēģina izsniegt. Jauna parādība, ka biļetes šoferim ir noplēstas un piespraustas kaut kur pie mašīnas paneļa, bet izsniegtas netiek,» LNT raidījumam Tautas balss sacīja Andrejs.
Piedzīvotais Andrejam licis aizdomāties, ka šoferi nedod biļeti ar priekšniecības akceptu, jo savādāk mikroautobusu vadītāji tik droši, nebaidoties no kontroles nebrauktu. Novērojumu Andrejam liek domāt, ka tā ir apzināta zagšana, kurā piedalās ne tikai šoferis, bet nauda aiziet kaut kādiem «cēliem» mērķiem. Andrejs ievērojis, ka biļetes pasažieriem nedod 280. maršruta šoferi.
Kāda brauciena laikā vīrietis saskaitījis iekāpjam vēl 19 pasažierus, kuriem netika izsniegta biļete. Tādā veidā šoferis piecās minūtēs ticis pie gandrīz desmit latiem. Arī raidījums 208. maršruta mikroautobusā novēroja gadījumu, kad pasažieriem biļete netika iedota.
Rīgas domes Satiksmes departamenta Kontroles dienesta priekšnieks Māris Višņevskis norādīja, ka viņiem ir tikai astoņi kontrolieri, kuri fiziski nespējot visu pārbaudīt. Kontrolieriem jāpārbauda vairāk nekā 300 maršruta mikroautobusi, taksometri un kravas automobiļi. «Katru mēnesi mums ir sastādīti pārbaudes grafiki, kur neatkarīgi no tā ir vai nav sūdzība, Kontroles dienests veic autobusu maršrutu pārbaudi,» sacīja M. Višņevskis.
Viņš arī noliedza iespēju, ka par pārbaužu grafiku varētu uzzināt mikroautobusu šoferi. Tomēr M. Višņevskis atzina, ka pieredzējis gadījumus, kad Kontroles dienests izbraucis kontrolēt maršrutu, bet vadītāji savā starpā sazvanījušies informējot par kontroli. «Tā ir tāda spēle – kurš kuru apmānīs,» klāstīja M. Višņevskis. Kontroles dienesta priekšnieks norādīja, ka viņam ir grūti komentēt, kas varētu piesegt šoferus.
Pagājušajā mēnesī Kontroles dienests veicis 307 autobusu pārbaudes, no tiem septiņos gadījumos konstatēti pārkāpumi. Pirmajā reizē līgumsods esot 40 lati, par katru nākamo pieķeršanas reizi - 100 lati.