Jaunie Rīgas mikroautobusu maršrutu pārņēmēji plāno aptuveni 400 darbiniekus «izvilkt no pelēkās zonas», jo līdzšinējā izpēte liecinot, ka mikroautobusu šoferi pārsvarā visus nodokļus nav maksājuši, norāda konkursa uzvarētāja - pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme - vadītājs Vitālijs Komars.
«Kad gatavojāmies konkursam, izpētījām, ka pašreizējo pārvadātāju šoferi nereti saņem algu, nemaksājot nodokļus. Bankās man teica, ka pašreizējie pārvadātāji strādā ar zaudējumiem, bet es skatos - viens kompānijas pārstāvis ar Mercedes-Benz 600 brauc, otram ir liela māja. Jautāju tirgū iesaistītajiem, arī komercdirektoriem, kāpēc tā. Tad uzzināju, ka ir plāni, kur šoferi kā taksisti ir spiesti nodot konkrētu naudas apjomu. Tā ir ekonomikas «pelēkā zona»,» uzsver Komars.
Tagad jaunie mikroautobusu maršrutu apkalpotāji plāno pārņemt šoferus un 400 darbiniekiem nodrošināt atalgojumu ap 500 latiem mēnesī, samaksājot visus nodokļus. «To var izdarīt, jo esam veikuši aprēķinus. Sliktākajā scenārija gadījumā pilnsabiedrība strādās bez peļņas, bet bez zaudējumiem,» uzsver Komars.
Kā ziņots, līgums par paaugstināta servisa pārvadājumu nodrošināšanu Rīgas pilsētas mikroautobusu maršrutos ar pilnsabiedrību Rīgas mikroautobusu satiksme noslēgts 4.janvārī uz pieciem gadiem.
Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā lēmums par konkursa rezultātiem tika publicēts 2.janvārī, bet 3.janvārī Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) paziņoja, ka pārbaudīs amatpersonu darbības tiesiskumu saistībā ar uzņēmuma Rīgas satiksme izsludinātā mikroautobusu pārvadājumu konkursa rezultātiem.
2012.gada augustā izsludinātā iepirkuma konkursa norises gaitā IUB iesniegtas sešas sūdzības, taču nevienu no tām IUB nav atzinis par pamatotu, tāpēc decembrī atvērti divi iesniegtie piedāvājumi un par uzvarētāju atzīta pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme.
Otrs pretendentu piedāvājums, kurā apvienojušies trīs esošie pakalpojuma sniedzēji - SIA Plants, Centība-N un DMK - tika noraidīts, jo saskaņā ar konkursa nolikumu netika iesniegti visi nepieciešamie dokumenti pretendentu atlasei, bet atsevišķi iesniegtie dokumenti neatbilda nolikumam. Uzņēmēji, kuru piedāvājums tika noraidīts, vērsušies ar sūdzību IUB.
Pilnsabiedrībā apvienojušies dalībnieki ir SIA B-Bus un tai pilnībā piederošās SIA Sabiedriskais autobuss un SIA Vidlatauto, kā arī B-Bus vadītājam Komaram pilnībā piederošā SIA FPK. Uzvarējusī pilnsabiedrība ir saistīta ar Rīgas satiksmei daļēji piederošās e-talona ieviesējfirmas Rīgas karte valdes locekli, partijas Gods kalpot Rīgai biedru, Rīgas satiksmes Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītāju Aleksandru Brandavu.
Kopumā konkursa uzvarētājam būs jānodrošina pakalpojuma sniegšana Rīgas pilsētas maršrutu tīkla daļā, ko kopumā veido 35 maršruti Rīgas pilsētā ar atšķirīgu kursēšanas intervālu atkarībā no noslogojuma. Patlaban par pārvadājumiem mikroautobusos noslēgti pagaidu līgumi.