Iegādāties vienreizējo braukšanas biļeti jaunajos mikroautobusos, kas jau no maija pārņems pirmos trīs minibusu maršrutus, būs lētāk, nekā pie vadītāja autobusā, trolejbusā vai tramvajā. Proti, cena par biļeti, neatkarīgi no tā, vai tā tiek pirkta pie busiņa vadītāja vai citās biļešu tirdzniecības vietās, būs 50 santīmi, to DB apstiprināja SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.
Papildināts viss teksts.
Jānorāda, ka šobrīd, iegādājoties e-talonu, piemēram, 20 braucieniem, viena brauciena izmaksas būs 45 santīmi. Savukārt, nopērkot e-talonu 50 braucieniem, viena brauciena cena ir 44 santīmi.
Jāmin, ka pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme pilnībā pārņems SIA DMK apkalpotos minibusu maršrutus 200., 224. un 267., kas attiecīgi brauc Vecmilgrāvja, Mangaļsalas un Sarkandaugavs virzienos. Minibusa maršrutiem būs jauns kustības saraksts darba dienām un brīvdienām.
Rīgas pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme un pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme noslēgtais līgums uz pieciem gadiem paredz nodrošināt pasažieru pārvadājumus 35 maršrutos Rīgā.
Visos jaunajos minubusos varēs norēķināties ar e-talonu, kas derīgs braukšanai Rīgas satiksmes transportā. Pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars, runājot par zemo biļešu cenu un e-talonu, DB pastāstīja: «Lielākā daļa cilvēku izmanto e-talonu. Tā arī ir problēma esošajiem pārvadātājiem, ka viņiem nav šī te e-talona sistēma. Pie viņiem klients nenāk un tāpēc viņi nevar pastāvēt uz šo dienu.»
Tomēr jānorāda, ka minibusos nedarbosies neviena no atlaidēm, ko piešķīrusi Rīgas dome – arī skolēniem, studentiem, pensionāriem un 3.grupas invalīdiem par braucienu būs jāmaksā pilna cena, tāpat kā visiem citiem pasažieriem. Izņēmums būs vienīgi pasažieri, kam atlaides noteikusi valsts – personas ar I vai II invaliditātes grupu, personas līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti, kā arī personas, kas pavada personu ar I invaliditātes grupu vai personu līdz 18 gadu vecumam ar invaliditāti.
Runājot par minibusiņu izmaksām, V. Komars norāda, ka viens busiņš izmaksā aptuveni 50 tūkst. eiro. Mercedes-Benz Sprinter dzinējs, ritošā daļa un korpuss ražoti Vācijā, bet viss, kas ir redzams iekšpusē – grīda, griesti, sēdekļi, tiek ražots Jelgavā uzņēmumā SIA Universal LTD.
Jau ziņots, ka pilnsabiedrība Rīgas mikroautobusu satiksme šodien plašākai sabiedrībai izrādījusi jaunos mikroautobusus Mercedes-Benz Sprinter, kas no šā gada maija pakāpeniski sāks veikt pasažieru pārvadājumus mikroautobusu maršrutu tīklā Rīgā, nomainot pašreizējo mikroautobusu parku.
Uzņēmums savu pienākumu izpildei, izvēloties starp Volkswagen vai Mercedes-Benz spēkratiem, nolēmis par aptuveni 7 milj. Ls pirkt 180 jaunus Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusus.
Šobrīd tiek plānots, ka kopumā tiks iegādāti 180 minibusiņi. Savukārt maršrutu shēma faktiski palikšot tā pati, vienīgi Pļavniekos, kur faktiski vienā maršrutā brauc seši minibusi, varētu palikt tikai kādi divi vai trīs, bet tas būšot atkarībā no pieprasījuma.
Vairākiem mikroautobusiem aizmugurē būs arī velosipēdu turētāji. Rīgas mikroautobusu satiksmes vadītājs Vitālijs Komars norāda, ka tie būs pieejami atsevišķos maršrutos, kur būs pieprasījums, piemēram, reisos uz Vecāķiem.
Komars jau iepriekš pastāstīja, ka uzņēmums veicis cenu aptauju un starp diviem pretendentiem - Volkswagen un Mercedes - izvēlējies iegādāties Mercedes ražotos Sprinter mikroautobusus. Tajos būs 19 sēdvietas un divas stāvvietas, kas paredzētas pasažieru ērtībām, izkāpjot no mikroautobusa.