Rīgā kursējošo mikroautobusu nomaiņa rit jau vairākus mēnešus, bet ne tik gludi, kā tika prognozēts sākumā. Jaunie mikroautobusi nekursē pēc grafika, bet daudz retāk. Tikmēr strauji vairojas tā dēvētie neregulārie pārvadātāji, kas galvenokārt ir pārvadātāju konkursā zaudējušās firmas vai uz to bāzes izveidoti jauni uzņēmumi, vēsta laikraksts Diena.
SIA Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) vadītājs Vitālijs Komars esot skaidri pateicis, ka, pārņemot arī pārējos maršrutus, līdzšinējie kustības saraksti netiks ievēroti līdz brīdim, kamēr neregulārie pārvadātāji nebūs izskausti. Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks šādu paziņojumu saucot par nepieļaujamu, bet vienīgo risinājumu saskatot likuma grozījumos.
Kā skaidro laikraksts, pēc uzvaras Rīgas domes iepirkumu konkursā RMS solīja pakāpeniski pārņemt maršrutus no līdzšinējiem pārvadātājiem, un tas arī tiek darīts. Tomēr pasažieriem, kuri pieraduši pie noteikta kustības grafika, nākas vilties - mikroautobusi to neievēro. Kāda sieviete Dienai stāstījusi, ka jaunie mikroautobusi ir ērti, tīri, komfortabli, to vadītāji ir pieklājīgi. Par braucienu var norēķināties arī ar e-talonu un durvis atveras automātiski - cilvēkiem, kuriem ir smagas somas, vairs nav jāmokās ar to atvēršanu un aizvēršanu. Busiņš apstājas tikai pieturās un uzņem tikai tik daudz pasažieru, cik ir vietu. Tomēr esot arī daudzas problēmas. «Mana pieredze ir saistīta ar 242. maršruta mikroautobusu. Iepriekš to apkalpoja firma, kas nodrošināja mikriņus četras reizes stundā pēc visiem zināma grafika. Pieturā norakstīju sarakstu, kas ir identisks tam, kas publicēts Rīgas satiksmes mājaslapā, taču mikroautobuss nekursē pēc tā. Vairākkārt šoferi ir teikuši, ka viņiem ir cits saraksts, bet nekur nav pateikts - kāds,» viņa sūdzējusies.
RMS valdes priekšsēdētāja Vitālija Komara teiktais apstiprinot bažas - tā kā uzņēmumam netiek nodrošināts monopolstāvoklis mikroautobusu pārvadājumu jomā Rīgā, šobrīd RMS strādā ar zaudējumiem un ir samazinājis mikroautobusu skaitu. RMS ir iesniedzis jaunus kustības sarakstus ar samazinātu reisu skaitu Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisijā un gaida tās lēmumu. Atbilstoši līgumam RMS līdz 1. septembrim jāpārņem vēl četru firmu apkalpotie maršruti, un arī tajos reisu skaits būšot samazināts. RMS esot pārliecība, ka paralēli visos maršrutos kursēs arī neregulārie pārvadātāji un atņems klientus kā līdz šim. Tomēr V. Komars cer, ka gada beigās situācija uzlabosies un nākamā gada februārī vai martā tikšot nodrošināti visi līgumā paredzētie 200 mikroautobusi.
Diena gan norāda - vairāk vai mazāk oficiāli gan izskanot aizdomas, ka RMS aiz sašutuma par konkurentu nekaunību slēpj savu nespēju nopirkt visus līgumā paredzētos jaunos mikroautobusus.