Ar Rīgas domes valdošās koalīcijas partijas Gods kalpot Rīgai valdes locekli Aleksandru Brandavu saistītās B-Bus grupas kompānijas ir vienīgās, kas varēja riskēt uzvarēt Rīgas satiksmes (RS) konkursā par pārvadājumiem mikroautobusu maršrutos, jo īstenot šādu projektu «bez administratīvā atbalsta sastāvdaļas» vispār nav reāli, sacīja Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdis Leopolds Muižnieks.
Viņš uzskata, ka uzvarējušajai B-Bus grupai šāda komponente ir, un ne viena vien.
«Viens no konkursā uzvarējušās pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme līdzīpašniekiem [caur Beļģijas uzņēmumu B-International] ir Aleksandrs Brandavs, un, iespējams, viņš ir visu pilnsabiedrības kompāniju īpašnieks,» portālam Nozare.lv sacīja L. Muižnieks.
Muižnieks norādīja, ka A. Brandavs savulaik bija RS tirgzinības direktors, vēlāk - RS Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītājs, bet tagad ir valdes loceklis RS daļēji piederošajā SIA Rīgas karte, kas konkursa uzvarētājiem piegādās e-talona nolasīšanas iekārtas.
«Turklāt viņam ir savi cilvēki Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejā un viņš atrodas ļoti labās attiecībās ar partiju Gods kalpot Rīgai, tādējādi viņš varēs tirgot pats sev iekārtas par paša noteiktajām cenām un vienlaicīgi būs administratīvi aizsargāts no trijām pusēm - Rīgas domes, RS un Transporta komitejas. Kurš gan vēl, ja ne viņš? Būtībā konkursa nolikums citas iespējas nemaz nepieļāva. Lai viņiem veicas!» teica L. Muižnieks.
Konkursā pērn īsi pirms Ziemassvētkiem uzvarējušās pilnsabiedrības Rīgas mikroautobusu satiksme dalībnieki ir SIA B-Bus un tai pilnībā piederošās SIA Sabiedriskais autobuss un SIA Vidlatauto, kā arī B-Bus vadītājam Vitālijam Komaram pilnībā piederošā SIA FPK, liecina Firmas.lv dati.
B-Bus vienīgais īpašnieks vēl 2011.gada rudenī bija A. Brandavs, tagad tas pieder Beļģijas uzņēmumam B-International, taču arī tā līdzīpašnieks saskaņā ar amatpersonas deklarāciju savulaik, kad jau strādāja RS, bija A. Brandavs.
Šonedēļ A. Brandavs aģentūrai LETA gan apgalvoja, ka patlaban viņam vairs neesot nekādas ietekmes uz Rīgas mikroautobusu satiksmi vai tās dalībnieku darbību.
A. Brandavs nenoliedza, ka savulaik darbojies šajā biznesā un dibinājis vienu no uzņēmumiem, taču patlaban neesot saistīts ar minētajām kompānijām, jo attiecībā uz Rīgas mikroautobusu satiksmi galvenos lēmumus pieņemot B-Bus vadītājs Komars.
Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra datiem A. Brandavs un V. Komars gan joprojām ir biznesa partneri - viņiem kopīgi pieder uzņēmums B-Serviss.
A. Brandavs sarunā ar aģentūru LETA vairākkārt uzsvēra, ka ir mazsvarīgi, kuram pieder konkrēts uzņēmums, jo galvenais esot, lai rīdziniekiem tiktu nodrošināti kvalitatīvi un profesionāli mikroautobusu pārvadājumu pakalpojumi.
RS preses sekretārs Viktors Zaķis, jautāts, vai konkursa iepirkuma komisija ir informēta, ka uzvarētājfirma saistīta ar A. Brandavu, aģentūrai LETA atbildēja, ka iepirkuma komisijas kompetencē nav vērtēt personālijas, bet konkrētā piedāvājuma atbilstību konkursa nolikuma prasībām.
Kā ziņots, Rīgas mikroautobusu satiksme pakalpojumu piedāvā sniegt par 25 miljoniem latu piecu gadu laikā, neskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Otrs pretendents konkursā bija personu apvienība, kurā apvienojušies trīs pašreizējie pakalpojuma sniedzēji - SIA Centība N, SIA Blands un SIA DMK. «Šī pretendenta piedāvātā cena bija augstāka, taču iesniegtais piedāvājums neatbilda atklāta konkursa nolikuma prasībām,» skaidroja V. Zaķis.
Līgums ar konkursa uzvarētāju tikšot parakstīts pēc iepirkumu likumā noteiktā nogaidīšanas termiņa beigām. Uzvarētājam jānodrošina mikroautobusu pārvadājumi 35 maršrutos.