Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair paziņojums par reisu samazināšanu lidostā Rīga ir daļēji taisnība, jo lidosta saņēmusi ziņu, ka Ryanair reisu skaitu samazinās nevis par 30%, bet par 20%, turklāt ziemas periodā.
Tā LNT raidījumam 900 sekundes norādīja lidostas Rīga vadītājs Arnis Luhse.
Viņš apgalvo, ka reisu samazināšana ziemas periodā ir normāla prakse, vienīgā atšķirība ir tā, ka Ryanair to izdarīja ar lielu, skaļu blīkšķi. «Viņi [Ryanair] par 20% samazina lidojumu skaitu līdz marta mēnesim – apmēram līdz 15. martam,» skaidro lidostas Rīga vadītājs, piebilstot gan, ka par to, kas notiks pēc šī datuma, ziņu pagaidām neesot.
Luhse šaubās, ka, lidsabiedrībai Ryanair samazinot lidojumu skaitu, lidojumu piedāvājumā paliks tukša vieta, jo konkurence lidsabiedrību starpā esot pietiekami liela. «Ja aviokompānijai ir neizdevīgi, viņa nelido. Ja ir izdevīgi – lido,» tā Luhse.
Pēc Luhses teiktā, Ryanair un lidostas sarunas neesot izdevušās tāpēc, ka Īrijas lidsabiedrība esot vēlējusies panākt to, ka tai netiktu piemērota drošības nodeva. Ryanair to nekādā gadījumā nemaksāšot. Lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs atzina, ka vienmēr pastāv risks, ka kāda aviokompānija no lidostas varētu aiziet, taču viņš arī norādīja, ka gadījumā, ja lidsabiedrībai ir izdevīgi lidot – tā lidos.
Jau ziņots, ka Ryanair par iemeslu lidojumu samazināšanai min drošības nodevas, kuras plānots turpmāk iekasēt no lidsabiedrībām, kas šo naudu lielākajā daļā gadījumu iekasēs no saviem pasažieriem.
Luhse norādīja, ka izšķirošais brīdis, kad tika lemts par drošības nodevas iekasēšanu no pasažieriem, bija tad, kad valsts šim mērķim bija gatava atvēlēt līdz pat 10 reizēm mazāku summu nekā nepieciešams.
Pēc Luhses teiktā, šāda situācija neietekmēs lidostas Rīga konkurētspēju. «Pat ieviešot šo drošības nodevu Rīgas lidosta ir lētākā lidosta Eiropā, pat salīdzinot ar Tallinu un Viļņu,» skaidro Luhse.
Viņš arī uzsvēra, ka atsevišķas aviokompānijas drošības nodevu neplāno iekļaut aviobiļešu cenā, bet gan meklēt līdzekļus savās rezervēs. Viena no aviokompānijām, kas varētu šādu praksi izmantot, esot Wizz Air.