Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēlas palielināt lidmašīnu durvju platumu, lai tādējādi paātrinātu pasažieru iekāpšanu gaisa kuģī. Atklājies, ka Ryanair sadarbības partneris Ķīnas Comac izstrādājot lidaparāta prototipu ar platākām durvīm, vēsta Lielbritānijas laikraksts The Guardian.
Ryanair izpilddirektora vietnieks Hovards Millars skaidroja, ka platākas durvis ļaušot pasažieriem iekāpt un izkāpt no lidmašīnas, kas palīdzēs ietaupīt laiku. «Mēs vēlamies zemo cenu lidaparātu, kas atbilst mūsu biznesa modelim,» sacīja H. Millars. Ryanair pārstāvis norādīja, ka ne Boeing, ne arī Airbus neesot ieinteresēti īpaši pasūtītu lidmašīnu izgatavošanā. Savukārt ķīnieši noskaņoti daudz labvēlīgāk.
«Ryanair interesē Comac plānotais 200 vietu C919 lidaparāts. Boeing 737 spēj pārvadāt tikai 189 pasažierus, tādējādi C919 Ryanair piedāvā daudz izdevīgākus lidojumus,» apgalvoja H. Millars. Tāpat Ryanair vēlas, lai ķīnieši topošajās lidmašīnās samazina bagāžas nodalījuma izmērus, jo lidsabiedrības pasažieri nepārvadājot īpaši daudz bagāžas.
Par sadarbības noslēgšanu ar Ķīnas kompāniju Ryanair paziņoja jūnijā. Analītiķi paredz, ka Ķīnas kompānijas lidaparāts dienas gaismu ieraudzīs pēc 2016. gada. Noslēgtā vienošanās gan neparedz, ka Ryanair pirks ķīniešu lidmašīnas.
Jau vēstīts, ka Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair biznesa gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnijā, strādājusi ar 99 miljonus eiro lielu peļņu – par 29% mazāk nekā tādā pašā laika posmā pirms gada. Peļņas kritumu Ryanair skaidroja ar «ievērojami augstākajām degvielas cenām». Lidsabiedrība jau iepriekš brīdināja, ka augstā degvielas cena ietekmēs tās peļņu.
Tāpat vēstīts, ka Ryanair Īrijas valdībai izteikusi piedāvājumu atpirkt 25% aviokompānijas Aer Lingus akciju. Savukārt Īrijas valdība piekritusi to izskatīt. Tādējādi reāli varētu kļūt lidojumi uz Ziemeļameriku, kas pasažieriem izmaksātu, sākot no desmit eiro. Īrijas valdībai savs izvērtējums jāsniedz 60 dienu laikā.