Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair iecerējusi mainīt savu komunikācijas kultūru, atzīstot, ka tās reputācija ir cietusi pēc vairākiem skandāliem, kas bijuši saistīti ar sliktu izturēšanos pret pasažieriem.
Aizvadītajā nedēļā Lielbritānijas patērētāju žurnāla Which? veiktajā aptaujā tika secināts, ka briti Ryanair uzskata par sliktāko 100 lielākajām valsts tirgū strādājošajām kompānijām, vēsta Reuters. Aptauja tādējādi liecina par negatīvo tēlu, kas Ryanari izveidojies sabiedrībā.
Atzīstot eksistējošās problēmas, Ryanair solījusi, ka turpmāk būs iecietīgāka pret bagāžu, kas pārsniedz noteiktu svaru un revidēs savus komunikācijas paradumus ar sabiedrību. Ryanair izpilddirektors Maikls O’ Līrijs norādīja, ka aicinās darbiniekus būt iecietīgākiem. «Ja soma pārsniedz noteiktu izmēru par vienu milimetru, samierinies ar to. Mēs necenšamies karot ar pasažieriem par vienu milimetru,» sacīja O’ Līrijs.
«Mums jāmēģina likvidēt tās lietas, kas tikai nevajadzīgi atbaida cilvēkus,» kompānijas vadības ikgadējās sanāksmes laikā sacīja Ryanair izpilddirektors O’ Līrijs. Kā paveicamos pasākumus Īrijas zemo cenu lidsabiedrības vadītājs minēja interneta vietnes pārveidošanu, darbinieku skaita palielināšanu, kuriem būtu jāatbild uz e-pasta vēstulēm un nesodīt pasažierus, kuru bagāžas svars un izmēri noteiktās normas pārsniedz tikai salīdzinoši nedaudz.
«Liela daļa no šiem pakalpojumiem neprasa papildus naudu. Tās ir lietas, kuras mēs esam nolēmuši atrisināt tuvākā gada laikā,» sacīja O’ Līrijs. «Esmu redzējis raudošus cilvēkus pie iekāpšanas vārtiem. Acīmredzot, kaut kas tur ir nepareizi un jāsalabo,» sacīja O’ Līrijs.
Ryanair pārmērīgā pievēršanās detaļām, lai panāktu pēc iespējas lielākus ietaupījumus, ļāvusi tai kļūt par vienu no pasaules lielākajām lidsabiedrībām. Neraugoties uz to kompānijas akcionāri jau vairākkārt izteikuši iebildumus par Ryanair zemo reputāciju. «Es esmu gatavs uzņemties atbildību, ja mums ir izveidojusies mačo kultūra. Iespējams, ka tādējādi izpaužas arī kādas manas personības iezīmes,» sacīja O’ Līrijs.
Vienlaikus Ryanair vadītājs noliedza, ka būtu gatavs atkāpties no lidsabiedrības izpilddirektora amata, vai veikt kādas izmaiņas augstākās vadības personālā, ko vēlas panākt atsevišķi akcionāri. Tāpat O’ Līrijs noliedza izskanējušās ziņas, ka plāns Ryanair tēlu padarīt pievilcīgāku ir saistīts ar konkurences spiedienu. Ryanair vadītājs gan atzina, ka tādas aviokompānijas kā easyJet nereti savās reklāmas aktivitātēs uzsver, ka to piedāvātais serviss ir labāks nekā Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai.