Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu un no marta var arī no Rīgas aiziet, ņemot vērā šīs lidsabiedrības visai neordināros lēmumus arī citās lidostās, norāda lidostas vadītājs Andris Liepiņš.
«Nosacījumi Ryanair ir skaidri - viņi zina, kādus līgumus par aviācijas pakalpojumu sniegšanu lidosta var slēgt, jo kārtību regulē Ministru kabineta noteikumi. Varam, protams, skatīties, kāds ir pakalpojumu apjoms, kuru pērk lidsabiedrība, jo ne visi pērk vienādu pakalpojumu grozu,» skaidro lidostas vadītājs.
Grūti esot vērtēt Ryanair pozīciju, jo lidsabiedrības rīcība esot visai neordināra. Tehniskajā līmenī lidsabiedrība lidostai ir pieprasījusi jautājumus par pakalpojumu apjomu un cenu. «Esmu piesardzīgi optimistisks, ka atradīsim iespēju potenciālai sadarbībai arī turpmāk. Ja nē, tad Wizz Air ir gatavi paplašināties. Viena lidmašīna tai jau ir bāzēta Rīgā, un tā varētu turpināt attīstību nākamajā gadā. Arī airBaltic var pārņemt daļu no pasažieriem,» uzsver Liepiņš.
Viņš gan uzsver, ka lidostas interesēs ir saglabāt gan Ryanair, gan citas zemo cenu lidsabiedrības.
Ja Ryanair nenoslēdz līgumu ar lidostu, kompānija no Rīgas vairs nelidos vasaras sezonā no 29.marta. Ryanair gan esot atsūtījuši priekšlikumus arī vasaras sezonai, kas zināmā mērā pārklājas ar to pašu sarakstu, kāds bija iepriekšējā sezonā. Tas gan esot atsūtīts konsultāciju režīmā.
Liepiņš arī norāda, ka Ryanair var iedot lidostai vasaras grafiku un var runāt par tehniskajām detaļām, un var sākt pat biļešu tirdzniecību, bet «viņi to var apturēt jebkurā brīdī martā». Lidostas vadītājs gan izsaka cerību, ka tas tā nebūs.
Kā ziņots, bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks norādījis, ka Ryanair nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar Wizz Air, taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība. Mūrnieks norādīja, ka Ryanair lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija «zināmā mērā ir politiska». «Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai,» uzsvēra Mūrnieks.
Ryanair sarunas ar lidostu nekomentē, atsaucoties uz konfidencialitāti.
2014./2015.gada ziemas sezonā Ryanair piedāvā 13 maršrutus no Rīgas uz šādiem galamērķiem: Brēmeni, Briseli (Šarleruā lidostu), Ķelni, Dublinu, Diseldorfu (Vēzes lidostu), Īstmidlendu, Frankfurti (Hānas lidostu), Glāzgovu, Līdsu (Bredfordu), Londonu (Stanstedas lidostu), Mančestru, Milānu (Bergamo lidostu) un Oslo (Riges lidostu). No Rīgas uz Glāzgovu lidsabiedrība sāks lidot novembra sākumā, un reisi tiks veikti uz Glāzgovas starptautisko lidostu, nevis uz Prestvikas lidostu. Šīs izmaiņas ir saistītas ar lidsabiedrības Ryanair bāzes lidostas atklāšanu Glāzgovas starptautiskajā lidostā, iepriekš informēja lidsabiedrībā.
11.novembrī akcionārs - Satiksmes ministrija - pieņēma četru līdzšinējo VAS Starptautiskā lidosta Rīga valdes locekļu atlūgumus.
Atlūgumus iesniedza valdes priekšsēdētājs Mūrnieks, valdes locekļi Olita Augustovska, Andis Damlics un Raimonds Rožkalns. Patlaban valdē no vecā sastāva turpina strādāt tikai Ilona Līce. 14.novembrī ministrija iecēla Ekonomikas ministrijas valsts sekretāra vietnieku Andri Liepiņu par VAS Starptautiskā lidosta Rīga jauno valdes priekšsēdētāju. Par lidostas valdes locekli iecelts būvkompānijas Velve valdes loceklis Ilmārs Upenieks.