Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nākamo desmit gadu laikā apņēmusies palielināt pārvadāto pasažieru skaitu no 70 miljoniem līdz 130 miljoniem. Ryanair šī mērķa sasniegšanai gatavojas iegādāties līdz pat 300 jaunas lidmašīnas, no kurām 100 varētu atrasties bāzēs Austrumeiropas valstīs.
Tā intervijā Financial Times norāda Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs, skaidrojot, ka viņa vadītā kompānija gatavojas pirkt ievērojamu skaitu lidmašīnu laika posmā no 2015. līdz 2021. gadam. Patlaban jau notiekot sarunas ar ASV, Ķīnas un Krievijas ražotājiem.
O’Līrijs uzsver, ka lidsabiedrība centīsies iegādāties pēc iespējas lētākus gaisa kuģus, taču tajā pat laikā viņš atzīst, ka gadījumā, ja Ryanair, kura flotē patlaban ir tikai Boeing lidmašīnas, nolemtu iegādāties cita ražotāja lidaparātus, kompānija sastaptos ar būtisku izmaksu pieaugumu.
Ryanair patlaban ved sarunas ar lidmašīnu ražotājiem Boeing (ASV), Comac (Ķīna) un Irkut (Krievija).
O’Līrijs skaidro, ka pēc pirkuma Ryanair flote palielinātos no 300 līdz 500 lidaparātiem, ņemot vērā to, ka daļa no jaunajām lidmašīnām aizstās vecos gaisa kuģus.
Gadījumā, ja Ryanair izdotos gada laikā pārvadāt 130 miljonus pasažieru, Īrijas kompānija būtu viena no lielākajām lidsabiedrībām pasaulē. Piemēram, Eiropas lielākā aviokompānija Lufthansa pērn pārvadāja 91 miljonu pasažieru.
Pēdējo gadu laikā Ryanair izaugsme galvenokārt notikusi pateicoties biznesa paplašināšanai Spānijā un Itālijā, taču, skatoties nākotnē, O’Līrijs redz lielas iespējas attīstībai Skandināvijā un Austrumeiropā. Viņš arī pieļāva iespēju, ka Ryanair bazēs Skandināvijā varētu tikt izvietotas 50 jaunās lidmašīnas, bet Austrumeiropas valstīs - 100 lidmašīnas.
Jau ziņots, ka Ryanair atvēra savu bāzi Lietuvas pilsētā Kauņā, atsakoties no sākotnējā plāna par bāzi lidostā Rīga.
Neskatoties uz to, ka Ryanair iepriekš atteicās no plāna paplašināties Rīgas lidostā, aizsākoties airBaltic problēmām, Satiksmes ministrija saņēma vēstuli no Ryanair, kurā tā vēlējuma formā piedāvājusies pārņemt airBaltic maršrutus gadījumā, ja Latvijas nacionālajai aviokompānijai ir grūtības tos apkalpot.
A. Luhse gan šovasar izteicās, ka ar Ryanair par jaunu lidojumu maršrutu atklāšanu sarunas ritot diezgan smagnēji, jo kompānija nav gatava pārskatīt līdz 2015. gadam noslēgto līgumu. Lidostas vadītājs norādīja, ka nākotnē tiks piešķirtas atlaides tām aviokompānijām, kas būs gatavas savus lidojumus veikt ārpus tā saucamajām «pīķa» stundām, proti, laikos no plkst. 10.00- 18.00, kas īpaši pievilcīgi varētu būt tieši zemo cenu kompānijām, jo tās parasti neved pasažierus uz savienojošiem reisiem.