Ja pērn airBaltic pasažieru daļa lidostā Rīga veidoja 67%, tad šogad tas vairs ir tikai 61%, un lidostai labāk, ja sarūk atkarība no vienas lidsabiedrības, norāda lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.
Viņš skaidro, ka pasažieru skaita kritumu, par ko ziņots iepriekš, lidostā Rīga lielā mērā rada tieši airBaltic, kas vasarā lēmis pārstrukturizēties, kamdēļ samazinājies nacionālās lidsabiedrības tranzītlidojumu skaits. Neliels pasažieru skaita samazinājums ir arī Czech Airlines.
Jau ziņots, ka maijā lidostā Rīga apkalpoto pasažieru skaita kritums bijis vēl lielāks nekā aprīlī – 11%, salīdzinot ar 2011. gadu. Kopumā maijā Rīgas lidostā apkalpoti nedaudz vairāk nekā 424 tūkst. pasažieru. Aprīlī pasažieru skaits Rīgā samazinājās par teju 9%. Tikmēr kaimiņvalstu lidostās, kurās gan apkalpoto pasažieru skaits līdz šim ir bijis krietni mazāks nekā Rīgā, aprīlī un maijā turpinājies pasažieru skaita pieaugums. Viļņā maijā pasažieru skaits audzis par 8,77% līdz 191 tūkst., bet aprīlī – par 39,42%, Tallinā aprīlī pasažieru skaits audzis par 28,3% līdz 192 tūkst., bet Kauņā – par 1,13% līdz 77 tūkstošiem.
Kā LNT raidījumā 900 sekundes sacīja Luhse, neskatoties uz to, ka airBaltic ir lielākais vaininieks pie krītošā pasažieru skaita, Latvijas nacionālā lidsabiedrība lidostā pērn iesniegto plānu pilda ļoti precīzi.
Luhse arī atzīst, ka arī Ryanair Rīgā no saviem galamērķiem ir noņēmis Brēmeni, bet pielicis klāt Bādenbādeni, taču, pēc Luhses teiktā, no Latvijas uz Brēmeni iepirkties cilvēki lido biežāk nekā uz kūrortiem Bādenbādenē.
Lidostas vadītājs arī norāda, ka lidostas «caurums» joprojām ir Eiropas galējie rietumi (Spānija, Portugāle), un tas esot attāluma dēļ, jo galamērķi šajā reģionā ir pārāk tāli, lai lidotu ar mazajām lidmašīnām, bet pārāk tuvi lielajām lidmašīnām.
Luhse arī informēja, ka sarunas ar jaunām aviokompānijām jauniem lidojumiem lidostai notiek nepārtraukti. Piemēram, Kazahstānas lidsabiedrība piedāvājusi lidojumus uz Losandželosu, bet, kā norāda Luhse, sarunas nekust.