Sociālo interneta vietņu Facebook un Twitter lietotāju skaits Latvijā pieaug. Šos sociālos tīklus cilvēki lieto kā personīgos, tā korporatīvos nolūkos, savukārt mazāk izplatīta ir dalība profesionālajos sociālajos tīklos un forumos.
Pasaulē plašāk izmantotā interneta platforma profesionāļiem ir LinkedIn. Personāla atlases speciālists Rihards Briģis teic, ka Baltija kopumā LinkedIn lietotāju vidū Eiropā atrodas topa apakšā. «LinkedIn statistikā valstis tiek izdalītas tad, ja to lietotāju skaits pārsniedz 200 tūkstošus. Baltijas reģionam vieta šajā statistikā nav atvēlēta, kas liek domāt, ka arī kaimiņvalstīs lietotāju ir maz. Ja var ticēt mediju monitoringa vietnes socialbakers.com datiem, Lietuva ir Baltijā vienīgā, kur LinkedIn lietotāju skaits ir pārsniedzis 100 tūkstošus,» viņš stāsta.
Reģistrēties LinkedIn, izveidot profilu un komunicēt ar dažādu nozaru profesionāļiem grupu diskusijās un privāti var gan individuālas personas, gan uzņēmumi. Nordea bankas pārstāve Dagnija Lejiņa teic, ka sava nozīme LinkedIn ir arī uzņēmuma reputācijas veidošanā: «Darbinieki LinkedIn vairāk nekā citās platformās ir gatavi dalīties ar sava uzņēmuma informāciju, veiksmes stāstiem. Visticamāk, tāpēc, ka atšķirībā no citām vietnēm, kur darbiniekam var būt bažas par privātās un profesionālās dzīves līdzsvaru, LinkedIn visus vieno tieši profesionālās intereses.» Nordea primārais mērķis ir izmantot LinkedIn kā darbinieku piesaistes kanālu un pozicionēt banku kā atraktīvu darba devēju.
Agrāk LinkedIn pārsvarā izmantojušas atlases un head- hunting (t.s. galvu mednieku) kompānijas, bet šobrīd uzņēmumu vadītāji un atlases speciālisti vairāk to izmanto, lai personīgi uzrunātu kandidātus vai arī jautātu pēc kontaktiem un rekomendācijām – tā D. Lejiņa.