Uzņēmumu «Ziedi un čipsi» izveidojušas trīs ģimnāzistes - Patrīcija Anna Vavilova, Elizabete Šilēna un Patrīcija Šteinberga apvienojušās, lai kopīgiem spēkiem parādītu, cik stilīgi un ērti var patērēt dārzeņus un augļus ikdienā.
Uzņēmuma saknes meklējamas skolēnu biznesa un ekonomikas simulāciju spēles «Bizness24h» konkursa fināla kārtā, kurā bija uzdevums izveidot produktu, kas visīsākajā laikā spētu nodrošināt vislielāko apgrozījumu. Biznesa portālam db.lv uzņēmuma pārstāves stāsta, ka septiņu mēnešu laikā apgrozījums sasniedzis gandrīz 5000 eiro, no kuriem peļņa ir aptuveni 4000 eiro.
Meitenēm radusies ideja sekot pasaules tendencēm un sabiedrības pastiprinātajai interesei par veselīgu dzīves veidu. Izmantojot Latvijā pieejamos dārzeņus un augļus, tika radīts produkts, kas nesatur e- vielas. Pēc vairākiem neveiksmīgiem mēģinājumiem, šobrīd uzņēmumam ir izdevies atrast īsto tehnoloģiju.
«Lai atšķirtos no mūsu konkurentiem tirgū, bijām spiestas atklāt tehnoloģiju, kā čipsi pagatavojami, neizmantojot ne lāsītes eļļas un konservantu un vienalga saglabājot garšu un produkta tekstūru. Ievērojām, ka eko uzkodu un našķu klāsts ir liels, taču sāļo veselīgo uzkodu tirgū mēs justos gluži kā monopolā,» stāsta jaunās uzņēmējas.
Pēc konkursa ģimnāzistēm sāka rakstīt cilvēki ar vēlmi atkārtoti iegādāties viņu radīto produktu. Pirmie pasūtījumi tika nodrošināti ar «Latvijas Pasta» starpniecību, piegādājot sīkpakas uz Lietuvu un Igauniju vai pat dažreiz pašām dodoties uz kaimiņvalstīm. Vēlāk pasūtījumi sasniedza arī Lielbritāniju, Beļģiju un citas lielākās Eiropas valstis. Nesen pāris paciņas produktu tika piegādātas pat uz Krieviju. Vislielākais pasūtījums aizceļojis līdz Eiropas Parlamentam Briselē, kuram nogādāti 400 paciņu ziedošo čipsu.
«Uzskatām, ka nekad agrāk eksporta tirgus nav bijis tik viegli sasniedzams kā tas ir šobrīd - it īpaši Eiropā un, izmantojot sociālos tīklus, kurus lieto jebkurā pasaules malā,» viņas uzsver.
Augļu un dārzeņu šķēlītes kaltētas zemu grādu temperatūrā, nodrošinot atbilstošu gaisa plūsmu un grādus krāsnī katram dārzenim un auglim atsevišķi. Uzņēmuma pamatprodukts – sāļo čipsu piedāvājums, ir 100% Latvijas produkts, jo visi dārzeņi nāk no vietējām saimniecībām. Paciņas saturs nedaudz mainās sezonāli, taču pamatsastāvs ir līdzīgs- parastais, saldais un zilais kartupelis, burkāns, biete, kalē kāposts, ķirbis, kālis. Lai izceltu garšas, pievienots pavisam nedaudz jūras sāls.
Saldajā sērijā, kas ir uzņēmuma jaunums, lielākoties augļi ir importa, taču ābolu un bumbieru sezonā tiek izmantoti Latvijas augļi. Saldajā paciņā vēl ietilpst banāns, kivi, ananass, mango, hurma, kā arī tiek pievienota šķipsniņa Ceilonas kanēļa. Kopumā paciņās tiek apkopoti sešu veidu dārzeņi un augļi.
«Vēl joprojām čipsus cepam pašas ar savām rokām visā savā no mācībām brīvajā laikā, taču meklējam nākotnes sadarbības un stratēģiskos partnerus, kas mums ļautu ražošanu pacelt jaunā līmenī, beidzot apmierinot nemitīgi augošo pieprasījumu, lai mēs spētu turpināt augt ne tikai kā skolēnu mācību uzņēmums.»
Individuālie un privātie klienti uzņēmumu visbiežāk atrod, izmantojot sociālos tīklus. Citi uzņēmumi «Ziedu un čipsu» produkciju iegādājas lielos apmēros kā korporatīvās dāvanas jeb kā alternatīvu uzkodu uzņēmumu ballītēs.
Produkta cena ir no 3-5 eiro - tas atkarīgs no sērijas un paciņas izmēriem. Cenu veido pašizmaksa- dārzeņi, augļi, elektrība, iekārtu īre, telpu īre, darba algas un iepakojuma izmaksas un uzcenojums. «Kamēr esam vēl jaunas biznesā, izbaudām, cik daudz cilvēku un pieredzējušāku uzņēmumu mums ir gatavi palīdzēt un dot par velti ražošanā nepieciešamos resursus. Taču zinām, ka tas tā nebūs mūžīgi un uzņēmējdarbībā - kā arī visur citur dzīvē - būs jāmaksā par visu.»