Mūsdienās uzņēmumu konkurētspēja un ilgtspēja vairs nav iespējama bez iesaistīšanās sociālos procesos un to problēmu risināšanā
Korporatīvā sociālā atbildība ir apzināta uzņēmuma stratēģija būt sociāli atbildīgam, iesaistīties sociālos procesos un piedalīties to problēmu risināšanā. Tā to definē Ilze Ošāne, Ziedot.lv Komunikācijas vadītāja. Viņa arī norāda, ka ikvienam uzņēmumam, kurš ievēro korporatīvo sociālo atbildību, būtu jārada līdzsvars starp biznesa un sabiedrības interesēm. Mūsdienās uzņēmumu konkurētspēja un ilgtspēja vairs nav iespējama bez iesaistīšanās sociālos procesos.
«Vārdu virknējums «korporatīvā sociālā atbildība» man pašai diez ko nepatīk, jo tas izklausās pēc ļauno uzņēmumu piespiedu nodevām, lai slēptu savus nelāgos darbus,» prāto Inese Apse-Apsīte, zīmolu ligzdas MATKA zīmolvede. Taču dziļākajā būtībā tas nozīmē ko ļoti cilvēcīgu – es ar saviem darbiem pelnu pats un dodu pievienoto vērtību (lieku justies labākam, gudrākam utt.) savam klientam un sabiedrībai kopumā. «Patiesībā tas ir pamatu pamats un par t.s. buzz word kļuvis tikai mūsu lielās atsvešinātības dēļ no emocionāliem un garīgiem jautājumiem biznesā,» viņa spriež.
Viens no pamanāmākajiem sociālās korporatīvās atbildības veidiem ir ziedojumu vākšanas kastītes veikalos. Veikalu īpašnieki lielākoties atbalsta Latvijas nākotni – bērnus un jauniešus. Tāpat liela nozīme tiek pievērsta atbalstam krīzes situācijās un pasākumiem reģionos.
«Ziedojumu vākšana ir mūsu labā griba, veids, kā mēs varam pielikt savu artavu sabiedrības labklājības celšanā vai veselības veicināšanā. Paēdis, vesels un izglītots bērns ir mūsu nākotne, tāpēc tieši bērni ir tā sabiedrības daļa, kurai cenšamies palīdzēt un vākt līdzekļus dažādās labdarības iniciatīvās,» saka Valdis Turlais, SIA Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs.
Arī Maxima izjūt atbildību pret sabiedrību ārpus biznesa. «Labdarības projekti Paēdušai Latvijai un Laimīgai Latvijai, ko ar entuziasmu un prasmīgi vada labdarības organizācija Ziedot.lv, ir palīdzējuši ļoti daudziem grūtībās nonākušiem cilvēkiem. Esam pārliecināti, ka mūsu gandrīz 800 kastītēs labsirdīgo pircēju saziedotā nauda tiešām nonāk pie tiem, kam tā visvairāk vajadzīga. Līdztekus tam šiem projektiem palīdz arī Maxima,» teic Ivars Andiņš, Maxima Latvija preses sekretārs.
Došana citiem no uzņēmuma tēla viedokļa liecina tikai vienu – kāds dara labu modes, reputācijas vai patiesas izjūtas dēļ. «Dienas beigās varbūt nav tik svarīga motivācija, bet gan tas, ka kāds ir saņēmis palīdzību. Taču katram zīmolam būtu jāizvēlas savai dziļākajai būtībai atbilstošas tēmas un idejas labdarībā. Un kastītes ne vienmēr ir tev atbilstoša tēma, kaut arī ļoti redzama. Nesadalīties sīkumos, bet labāk mērķtiecīgi darīt kādu vienu labu lietu, kas skaisti un emocionāli izstāsta, par ko iestājas un kam tic šis zīmols,» norāda I. Apse-Apsīte.