Jaunākais izdevums

Īrijas valdība atteikusies pārdot sev piederošos 25% Aer Lingus akcijas aviokompānijai Ryanair, ziņo Business World.

Īrijas valdības atteikumā minēts, ka Ryanair esot krietni par zemu novērtējusi Aer Lingus vērtību, lai gan kā minēts AFP, Ryanair esot bijis gatavs par akcijām maksāt gandrīz 1 miljardu ASV dolāru. «Konkurenta uzpirkšana varētu negatīvi ietekmēt tirgu, kā arī reģionālo lidostu attīstību,» norādījis Īrijas transporta ministrs Noels Dempsijs.

Gan Ryanair, gan Aer Lingus ir Īrijas aviosabiedrības. Ryanair jau tagad pieder ap 30% Īrijas nacionālās aviokompānijas akciju un to apvienošanās mēģinājumu 2007. gadu bloķēja arī Eiropas Komisija, norādot, ka iegūstot tiesības uz 35 gaisa maršrutiem veidotos monopols, kas nav patērētāju interesēs. Savukārt Ryanair valde ir pārliecināta, ka apvienošanās bremzēta, jo tik spēcīga Īrijas aviosabiedrība varētu izkonkurēt Air France, British Airways vai Lufthansa. Ryanair ir arī pārvadāto pasažieru skaita ziņā otra lielākā aviosabiedrība Rīgas lidostā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Lidosta vienosies ar AirBaltic

Egons Mudulis, Līva Melbārzde,17.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas beidzot vienojušās par izlīguma modeli

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda valsts a/s Starptautiskā lidosta «Rīga» valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš, kurš pērnā gada novembrī pārņēma lidostas vadību.

Vai pirmajos darbības mēnešos ir bijuši kādi pārsteigumi, ko pirms nonākšanas amatā negaidījāt?

Nē, lielu pārsteigumu nav. Īpaši kopš 2011. g. beigām, kad biju AirBaltic padomē, ļoti labi zināju, kas notiek lidostā, aviācijā. Pagātnes lietas gan paņem pārāk daudz laika tam, lai veidotu aviācijas stratēģiju kopā ar AirBaltic un Satiksmes ministriju. Ir gan arī lietas, ar ko nebiju rēķinājies, ka jaunajai valdei ar to būs tik daudz jānodarbojas. Piemēram, turpinās Kohēzijas projekts, pirmais perons tiek rekonstruēts operacionāli visgrūtākajā laikā, jo uz prezidentūras pasākumiem būtiski pieaug gan VIP viesu, gan specreisu skaits. Līdz ar to jārisina lidmašīnu stāvvietu un lidostas tehnikas pietiekamības jautājums, lai visus vienā laikā apkalpotu. Būtu loģiski, ja Kohēzijas projekts un pirmais perons būtu bijuši pabeigti 2014. g., lai neievilktos prezidentūrā, vai arī tiktu atlikti uz 2016. g., kas gan nav iespējams struktūrfondu plānošanas dēļ. Grūti saprast, kāpēc piektā kārta tika uzsākta un tad būvniecību bija plānots apturēt. Tagad darām visu, lai piekto kārtu (savienojošā daļa un piestātne) pabeigtu līdz 2017. g. sākumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) pieņēmusi lēmumu neļaut Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair iegādāties aviokompānijas Aer Lingus akcijas, norādot uz bažām, ka darījums radīs negodīgas konkurences apstākļus un kaitēs patērētājiem.

Komisija norāda, ka darījuma rezultātā lidojumu maršrutos, kurus patlaban apkalpo gan Ryanair, gan Aer Lingus, izveidotos monopols. «Komisijas lēmums aizsargā vairāk nekā 11 miljonus Eiropas pasažieru, kas ceļo uz un no Īrijas pilsētām. Ryanair piedāvātais darījums šiem pasažieriem, visticamāk, nozīmētu palielinātas biļešu cenas,» ES konkurences komisāra Hoakina Almunijas sacīto citē Wall Street Journal.

Reaģējot uz EK lēmumu, Ryanair pavēstījusi, ka tas ir politisks un tiks pārsūdzēts. Lidsabiedrība uzsver, ka vēsturisko darījumu izgāzušas Īrijas valdības politiskās intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair, cīņā par zemo cenu lidojumiem uz ASV, dibina jaunu aviokompāniju

Jānis Rancāns,07.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair noslēgusi vairākus miljonus eiro vērtu līgumu ar Lielbritānijas aviokompāniju Flybe, kura ietvaros tiks veidota jaunas lidsabiedrība Flybe Ireland, lai tādējādi pārliecinātu Eiropas Komisiju (EK) ļaut pārņemt Aer Lingus akciju kontrolpaketi.

Noslēgtā līguma ietvaros Ryanair plāno jaunās aviokompānijas rīcībā nodot atsevišķus lidojumu maršrutus un lidaparātus. Tāpat Ryanair jaunajai lidsabiedrība piešķirs 100 miljonus eiro un nodos 43 lidojumu maršrutus Eiropā, deviņas Airbus A320 lidmašīnas, kā arī pagaidām neatklātu skaitu pilotu, inženieru un administratoru, raksta Irish Independent.

Ryanair piedāvājumu iegādāties Aer Lingus akcijas izvērtē Eiropas Komisija, kas iepriekš norādījusi uz negatīvu ietekmi, kuru uz tirgu var atstāt divu lielāko Īrijas aviokompāniju apvienošanās. Eksperti Flybe un Ryanair vienošanos, kuras ietvaros Ryanair atsakās no vairākiem lidojumu maršrutiem, skaidro, kā Īrijas zemo cenu kompānijas centienus pārliecināt Komisiju, ka monopolstāvoklis neradīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viegli ir vienā dienā pateikt: mēs jūs vairs neapkalpojam, jo lidostu neapmierina jūsu samaksas disciplīna vai tās apmērs par sniegtajiem pakalpojumiem,» spriež lidostas Rīga vadītājs Aldis Mūrnieks, uzsverot, ka ir jāskatās plašāk, ņemot vērā valsts iedzīvotāju intereses, kuri izmanto Ryanair pakalpojumus.

Starptautiskā lidosta Rīga finansiālās domstarpības ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair plāno atrisināt sarunu ceļā, Rietumu Radio atzina Mūrnieks.

«Ar Ryanair ir jārunā, bet aviokompānija ir smags sarunu partneris un vairākās Eiropas lidostās tai neizdodas veikt sarunas pozitīvā gaisotnē,» atzīst Mūrnieks. Viņš norāda, ka Ryanair un lidostai Rīga ir dažāda izpratne par līguma punktiem - «viens uzskata, ka tas ir parāds, otrs, ka ne».

«Ņemot vērā, ka daudzi Latvijas iedzīvotāji devušies strādāt uz ārzemēm, Ryanair pilda arī tādu kā sociālo funkciju - ārzemēs strādājošajiem ir iespējas biežāk apciemot radiniekus Latvijā. Jāsaprot, ka, Ryanair aizejot no lidostas, par ceļošanu nāktos maksāt vairāk,» uzskata Mūrnieks, norādot, ka Ryanair Latvijā mainījis izpratni par ceļošanas tradīcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav gatava ar lidostu slēgt identisku līgumu, kāds ir noslēgts ar Wizz Air, taču, piemērojot īpašas atlaides šai lidsabiedrībai, varētu draudēt tiesvedība, norāda bijušais lidostas vadītājs Aldis Mūrnieks.

Mūrnieks uzskata, ka Ryanair lieta ir saimnieciska rakstura jautājums, kas būtu jāizlemj lidostai, jo Satiksmes ministrija «zināmā mērā ir politiska». «Lidostai jādomā, ko tā nopelna un cik maksās cilvēkiem. Nav tikai pasažieru skaits, bet svarīgi ir arī, cik lieli līdzekļi tiek ienesti kompānijai,» uzsver Mūrnieks.

Viņš skaidro, ka ir neizpratnē par to, kādas interpretācijas par šo tēmu ir izskanējušas. Lidosta jau kopš pavasara ir komunicējusi ar Ryanair par jauna līguma slēgšanu. Šajā laikā esot noslēgts līgums ar lidsabiedrību Wizz Air «ar skaidriem noteikumiem, ar skaidru līgumu, ar jauniem galamērķiem un pasažieru skaita pieaugumu», norāda Mūrnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kauņas lidosta aizsteigusies priekšā Rīgas lidostai, jo Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair paziņojusi, ka savu pirmo bāzi Centrāleiropā tā atvērs Kauņā. Eksperts pieļauj Ryanair aiziešanu no Rīgas.

Pagaidām gan nav zināms, kā Ryanair lēmums ietekmēs aviokompānijas plānus par bāzes izveidi Rīgas lidostā. Db vēl nav izdevies sazināties ar Ryanair pārstāvjiem. Ryanair jau vairākus gadus sola veidot bāzi Rīgas lidostā, tomēr plāni dažādu iemeslu dēļ tā arī nav realizējušies. Pēdējo reizi jautājums par Ryanair bāzi Rīgā aktualizējās pēc jauno Rīgas lidostas tarifu apstiprināšanas pērnā gada rudenī.

Ryanair toreiz paziņoja, ka būvēs savu bāzi Rīgā, ja lidosta nodrošinās pietiekami zemas izmaksas aviokompānijai. Tobrīd noritēja pārrunas starp aviokompāniju un lidostas vadību, jo tika atceltas 80% atlaides lidostas maksām, ko līdz tam saņēma Ryanair. Tagad spēkā stājusies jaunā lidostas Rīga tarifu politika, kas nosaka vienādas pakalpojumu maksas visām aviokompānijām neatkarīgi no pārvadāto pasažieru skaita un pakalpojumu daudzuma.(Foto: REUTERS/SCANPIX)

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair pirks 300 jaunas lidmašīnas; 100 varētu «izmitināt» kaut kur Austrumeiropā

Ritvars Bīders,24.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nākamo desmit gadu laikā apņēmusies palielināt pārvadāto pasažieru skaitu no 70 miljoniem līdz 130 miljoniem. Ryanair šī mērķa sasniegšanai gatavojas iegādāties līdz pat 300 jaunas lidmašīnas, no kurām 100 varētu atrasties bāzēs Austrumeiropas valstīs.

Tā intervijā Financial Times norāda Ryanair vadītājs Maikls O’Līrijs, skaidrojot, ka viņa vadītā kompānija gatavojas pirkt ievērojamu skaitu lidmašīnu laika posmā no 2015. līdz 2021. gadam. Patlaban jau notiekot sarunas ar ASV, Ķīnas un Krievijas ražotājiem.

O’Līrijs uzsver, ka lidsabiedrība centīsies iegādāties pēc iespējas lētākus gaisa kuģus, taču tajā pat laikā viņš atzīst, ka gadījumā, ja Ryanair, kura flotē patlaban ir tikai Boeing lidmašīnas, nolemtu iegādāties cita ražotāja lidaparātus, kompānija sastaptos ar būtisku izmaksu pieaugumu.

Ryanair patlaban ved sarunas ar lidmašīnu ražotājiem Boeing (ASV), Comac (Ķīna) un Irkut (Krievija).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Holdingu nodokļu atvieglojumu salīdzinājums: Latvija pret Īriju – 3:4!

Jānis Taukačs, SORAINEN partneris,19.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas vieno Facebook, LinkedIn, EA, Apple un PayPal, u.c.? Daudzi jau zina vai nojauš – pirmkārt, šie uzņēmumi strādā e-komercijas nozarē, taču galvenais – tie nodokļu plānošanas nolūkā izmanto uzņēmumus Īrijā, pirmie divi pat tur ir izveidojuši savus grupas galvenos uzņēmumus.

Kāda respektējama Īrijas nodokļu konsultāciju uzņēmuma rakstā1 minētas 10 būtiskākās priekšrocības šai pasaulē populārajai holding-kompāniju jurisdikcijai. Turpmāk, ņemot vērā attiecīgajā rakstā izceltās 10 Īrijas nodokļu priekšrocības, izsakoties sporta terminoloģijā, piedāvāju uzspēlēt futbolu – kurš holdinga režīms labāks – Latvijas vai Īrijas?

1. peļņa no akciju pārdošanas nav apliekama – 1:0

Kā princips tas ir ieviests abās valstīs, tomēr Īrijā tas ir ierobežots ar vairākiem priekšnosacījumiem. Piemēram, to var izmantot tikai Eiropas Savienības (ES) un Īrijas nodokļu konvenciju rezidenti, 5% kapitāla daļas vai akcijas jātur vismaz 12 mēnešus iepriekšējo 24 mēnešu periodā, meitas uzņēmumam, kura akcijas tiek atsavinātas, jānodarbojas ar tirdzniecību. Latvijā šādu ierobežojumu nav. Tas arī nozīmē, ka atšķirībā no Īrijas kompānijām, Latvijas kompānijas var tirgoties Londonas biržā, un to šādi gūtā peļņa neapliksies ar UIN, turklāt tas attieksies arī uz krietnu daļu no vērtspapīriem, ne vien akcijām vai kapitāla daļām. Šai jautājumā Īrijas aizsardzība ir samērā blāva blakus Latvijas uzbrukumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas valsts starptautiskās lidostas Rīga personā zaudējusi Londonas šķīrējtiesas prāvā pret Īrijas zemo cenu lidsabiedrību Ryanair, un, iespējams, tai būs jākompensē 802 000 eiro zaudējumus, lai gan gala lēmums vēl nav pieņemts, informē lidostu pārstāvošais advokāts advokāts Uģis Zeltiņš.

Viņš gan skaidroja, ka, neskatoties uz to, ka šķīrējtiesnesis ir pieņēmis šādu nolēmumu, pagaidām tas nav pakļauts Latvijas tiesas kontrolei, un, «cik mums zināms, Ryanair nav prasījis tā izpildi Latvijas tiesās». Tas nozīmējot, ka statuss nav galīgs, jo nav zināms, ko par šo lietu domās Latvijas tiesas, vai tās piekritīs, ka tas ir izpildāms.

Advokāts norādīja, ka Ryanair pārstāvjiem pašiem ir jādodas uz Latvijas tiesām un jāsaka, ka te ir šķīrējtiesas nolēmums un attiecīgi viņi grib redzēt izpildrakstu. Viņš arī uzsvēra, ka par lietas būtību nedrīkst izteikties, jo tā ir konfidenciāla informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Francijas tiesa nosoda lastminute.com par «parazītismu», pārdodot Ryanair biļetes

LETA--AFP,06.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzes Tirdzniecības tiesa ir likusi Lielbritānijas tiešsaistes tūrisma aģentūrai «lastminute.com» izbeigt Īrijas zemo cenu aviosabiedrības «Ryanair» biļešu pārdošanu bez šīs aviosabiedrības piekrišanas, kā arī nosodījusi šādu praksi kā «parazītismu».

«Izmantojot «Ryanair» datubāzi,» «lastminute.com» un tās Francijas operācija «Lmnext FR» «ir veikušas parazītisma aktu,» teikts tiesas lēmumā, kas datēts ar 20.martu un kura kopiju ieguvusi ziņu aģentūra AFP.

«Ryanair» savā paziņojumā apsveica šo tiesas lēmumu, kas liek izbeigt aviokompānijas vietnes «izmantošanu par brīvu» bez tās piekrišanas.

«Ryanair» preses sekretārs Robins Kīlijs paziņoja, ka aviokompānija aicina patērētājus «izvairīties no tādiem datu kopētājiem kā «lastminute» un reģistrēties tieši «Ryanair» vietnē – vienīgajā vietā, kur atrodamas vislētākās «Ryanair» biļetes».

Lieta tika ierosināta pēc tam, kad «Ryanair» ieviesa ierobežojumus tās vietnes izmantošanā. Starp šiem ierobežojumiem ir aizliegums tūrisma aģentūrām pirkt «Ryanair» reisu biļetes no šīs vietnes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Satiksmes ministrs prognozē Ryanair palikšanu Rīgas lidostā

LETA,17.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) neprognozē, ka no lidostas Rīga varētu aiziet Īrijas aviokompānija Ryanair, kuras līgums par darbību Rīgas lidostā beidzas nākammēnes.

Kā intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta panorāma norādīja ministrs, Ryanair uzsākusi biļešu tirdzniecību arī pēc līguma darbības beigām, proti, vasaras sezonai, kas apliecinot, ka kompānija neplāno pārtraukt darbību Rīgā.

Arī lidostas vadītājs Andris Liepiņš esot Matīsam apliecinājis, ka tuvākajā laikā problēmas saistībā ar Ryanair darbību nesaskata.

Kā ziņots, Ryanair janvārī svinīgi sagaidīja lidsabiedrības astoņmiljono pasažieri savos maršrutos uz un no Rīgas. Lai arī skaidrības par Ryanair nākotni lidostā Rīga vēl nav, lidsabiedrības pārstāvji paziņoja, ka plāno palielināt pārvadāto pasažieru skaitu līdz 885 000 klientu jeb 15%. Tāpat plānots uzturēt lidostā un reģionā 885 darbavietas. Ryanair lidojumu saraksts 2015.gada vasarai jau ir pieejams mājaslapā, kur klienti var izvēlēties kādu no 13 interesantiem maršrutiem un kopumā 55 reisus nedēļā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu; pieļauj, ka tā pēdējā brīdī var aiziet

LETA,17.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēl nav noslēgusi jaunu līgumu ar Rīgas lidostu un no marta var arī no Rīgas aiziet, ņemot vērā šīs lidsabiedrības visai neordināros lēmumus arī citās lidostās, norāda lidostas vadītājs Andris Liepiņš.

«Nosacījumi Ryanair ir skaidri - viņi zina, kādus līgumus par aviācijas pakalpojumu sniegšanu lidosta var slēgt, jo kārtību regulē Ministru kabineta noteikumi. Varam, protams, skatīties, kāds ir pakalpojumu apjoms, kuru pērk lidsabiedrība, jo ne visi pērk vienādu pakalpojumu grozu,» skaidro lidostas vadītājs.

Grūti esot vērtēt Ryanair pozīciju, jo lidsabiedrības rīcība esot visai neordināra. Tehniskajā līmenī lidsabiedrība lidostai ir pieprasījusi jautājumus par pakalpojumu apjomu un cenu. «Esmu piesardzīgi optimistisks, ka atradīsim iespēju potenciālai sadarbībai arī turpmāk. Ja nē, tad Wizz Air ir gatavi paplašināties. Viena lidmašīna tai jau ir bāzēta Rīgā, un tā varētu turpināt attīstību nākamajā gadā. Arī airBaltic var pārņemt daļu no pasažieriem,» uzsver Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair lidojumi uz ASV varētu izmaksāt sākot no desmit eiro

Jānis Rancāns,27.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair Īrijas valdībai izteikusi piedāvājumu atpirkt 25% aviokompānijas Aer Lingus akciju. Savukārt Īrijas valdība piekritusi to izskatīt. Tādējādi reāli varētu kļūt lidojumi uz Ziemeļameriku, kas pasažieriem izmaksātu sākot no desmit eiro.

Pašlaik Ryanair pieder 30% Aer Lingus akciju, bet lidsabiedrība savu daļu vēlas palielināt vismaz līdz 50%, vēsta Reuters. Kopš 2007. gada tas jau ir trešais Ryanair piedāvājums iegādāties Aer Lingus akcijas.

«Valdība izskata piedāvājumu,» norādīja Īrijas Transporta ministrijas preses pārstāvis. Īrijas valdība izvērtēs, kādu ietekmi šāds darījums atstās uz lidojumu maršrutiem no Dublinas, cik lielu peļņu valsts var gūt no akciju pārdošanas, kā arī kāds ir konkurences uzraudzības institūciju viedoklis.

Gada sākumā Īrijas valdība pavēstīja, ka pārdos savu daļu aviokompānijā Aer Lingus, jo lidsabiedrība vairs neesot stratēģiski svarīga. Īrijas valsts savu daļu vēlas pārdot saņemot vismaz vienu eiro par lidsabiedrības akciju. Tikmēr Ryanair valdībai izteicis piedāvājumu maksāt 1,30 eiro par vienu Aer Lingus akciju. Īrijas valdībai savs izvērtējums jāsniedz 60 dienu laikā, skaidro Irishtimes.com.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz paziņojumiem, ka lidosta Rīga nākotnē varētu pārtraukt sadarbību ar zemo cenu aviokompānijām, Ryanair prom no Rīgas netaisās, piektdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

«Rīgas lidostā mēs sagaidām pasažieru skaita pieaugumu - šovasar sagaidīsim Rīgā savu piecmiljono pasažieri. Mēs nekomentējam nekādas spekulācijas par to, ka mēs varētu iet projām no lidostas Rīga, nejūtam arī to, ka mūs kāds no lidostas Rīga mēģinātu izspiest. Mēs attīstām jaunus lidojumu maršrutus, un līdz ar to mums arvien vēl ir interese par šo tirgu,» DB sacīja Ryanair pārdošanas un marketinga izpilddirektore Baltijas un Ziemeļeiropas valstīs Elina Hakarainena.

Jautāta, vai Ryanair varētu sākt lidojumus no aptuveni 60 kilometrus tālākās Tukuma lidostas, kuru lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse nosaucis kā potenciālu visu lēto aviokompāniju bāzi, E. Hakarainena atbild, ka Ryanair pašlaik ir sarunu procesā ar vairāk nekā 50 dažādām lidostām. «Vēlreiz, mēs nekomentējam nekādas baumas par to, no kādām lidostām mēs varētu vai nevarētu lidot,» viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair nebūtu ekonomiski izdevīgi pamest Latviju

Andrejs Vaivars, BNS, speciāli <i>Dienas Biznesam</i>,11.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slēdzot savu gaisa telpu, Krievijai jārēķinās ar atbildi no Rietumiem - tā saka valsts uzņēmuma Latvijas Gaisa satiksme (LGS) valdes priekšsēdētājs Dāvids Tauriņš. Intervijā LGS vadītājs stāsta par iespējamiem riskiem sankciju dēļ, nepieciešamību saņemt pielaidi valsts noslēpumam Baibai Brokai un tiesvedību ar aviokompāniju Ryanair.

Eiropa un Krievija viena otrai šobrīd piemēro dažādas ekonomiskās sankcijas. Kā tas ietekmē, tēlaino sakot, debesīs notiekošos procesus jeb gaisa satiksmes sistēmu?

Šobrīd reāli mēs to neizjūtam. Īstenībā ir tā, ka pēdējo divu trīs mēnešu laikā tranzīta segmentā ir pieaugums 4% līdz 6% apmērā, tas ir vairāk, nekā plānojām. Tas saistāms ar apstākli, ka ekonomika pasaulē attīstās, situācija uzlabojas. Tā tas ir šobrīd.

Krievijas valdība ir norādījusi, ka jaunu ekonomisko sankciju ieviešanas gadījumā no Eiropas puses varētu tikt slēgta Krievijas gaisa telpa eiropiešu aviokompānijām. Ar kādām sekām tad jārēķinās Latvijas aviācijas nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga nevar subsidēt Īrijas zemo cenu aviokompāniju Ryanair, kurai 31.martā beidzas līgums ar lidostu, uz citu lidsabiedrību rēķina, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam Baltic Business Service sacīja lidostas valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš.

«Lidostai ir nepieciešamas zemo cenu aviokompānijas – viņas atved būtisku pasažieru skaitu. Tajā pašā laikā mēs nevaram subsidēt vienu aviokompāniju uz citu lidsabiedrību rēķina. Mēs Ryanair esam ļoti skaidri pateikuši, ka nekādu citu modeli, kas atšķirotos no, piemēram, [Ungārijas zemo cenu aviokompānijas] Wizz Air nosacījumiem, mēs nepiedāvāsim. No ekonomiskā viedokļa Ryanair ir vairāki ļoti piepildīti maršruti, kuros pārtraukt lidojumus būtu vienkārši neracionāli. Tajā pašā laikā mēs zinām, ka Ryanair uzvedība ne vienmēr ir prognozējama. Tādēļ es esmu piesardzīgi optimistisks par to, ka mēs ar viņiem varēsim vienoties,» klāstīja Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair vēlas palielināt lidmašīnu durvju platumu, lai tādējādi paātrinātu pasažieru iekāpšanu gaisa kuģī. Atklājies, ka Ryanair sadarbības partneris Ķīnas Comac izstrādājot lidaparāta prototipu ar platākām durvīm, vēsta Lielbritānijas laikraksts The Guardian.

Ryanair izpilddirektora vietnieks Hovards Millars skaidroja, ka platākas durvis ļaušot pasažieriem iekāpt un izkāpt no lidmašīnas, kas palīdzēs ietaupīt laiku. «Mēs vēlamies zemo cenu lidaparātu, kas atbilst mūsu biznesa modelim,» sacīja H. Millars. Ryanair pārstāvis norādīja, ka ne Boeing, ne arī Airbus neesot ieinteresēti īpaši pasūtītu lidmašīnu izgatavošanā. Savukārt ķīnieši noskaņoti daudz labvēlīgāk.

«Ryanair interesē Comac plānotais 200 vietu C919 lidaparāts. Boeing 737 spēj pārvadāt tikai 189 pasažierus, tādējādi C919 Ryanair piedāvā daudz izdevīgākus lidojumus,» apgalvoja H. Millars. Tāpat Ryanair vēlas, lai ķīnieši topošajās lidmašīnās samazina bagāžas nodalījuma izmērus, jo lidsabiedrības pasažieri nepārvadājot īpaši daudz bagāžas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa ir atstājusi negrozītu pirmās instances tiesas nolēmumu, ar kuru apmierināts Īrijas komersanta "Ryanair Ltd." pieteikums, un lidostai būs jākompensē zaudējumi un tiesāšanās izdevumi 1,6 miljonu eiro apmērā.

Tiesa lēma, ka 2014.gada 24.marta ārvalsts šķīrējtiesas spriedums "Ryanair" strīdā ar VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" ir atzīstams un izpildāms Latvijā.

Šis apelācijas instances tiesas lēmums nav pārsūdzams un ir stājies likumīgā spēkā.

Tas nozīmē, ka lidostai "Rīga" jāmaksā "Ryanair" piespriestā zaudējumu kompensācija 802 000 eiro apmērā, jāsedz tiesvedību izdevumi Latvijā un ārvalsts šķīrējtiesā, kā arī jāsedz ar lietas vešanu saistītie izdevumi advokāta palīdzībai.

Rīgas apgabaltiesas Civillietu tiesas kolēģija savā lēmumā ir atzinusi, ka minētais ārvalsts šķīrējtiesas spriedums neskar pieteicēja pasažieru tiesības, jo tie nav konkrētā šķīrējtiesas līguma dalībnieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānijas Ryanair piloti vairākās Eiropas valstīs piektdien rīko koordinētu 24 stundu streiku, ietekmējot desmitiem tūkstošu pasažieru plānus.

Streiku rīko Ryanair piloti Īrijā, Vācijā, Beļģijā, Nīderlandē un Zviedrijā, aviosabiedrībai liekot atcelt aptuveni 400 no piektdien ieplānotajiem 2400 reisiem.

Lidsabiedrība norāda, ka šis streiks ietekmējis aptuveni 55 000 pasažieru, kuriem piedāvāta par biļetēm iztērētās naudas atmaksa vai alternatīvi lidojumi.

Streiks vissmagāk skāris Vāciju, kur desmit lidostās atcelti 250 lidojumi. Vācijas arodbiedrība Cockpit norāda, ka aicinājusi tās 400 Ryanair pilotus rīkot 24 stundu streiku, sākot no piektdienas plkst.3.01 (plkst.4.01 pēc Latvijas laika).

Tikmēr Nīderlandē tiesa ceturtdien atļāva Ryanair pilotiem valstī pievienoties šiem streikiem, taču aviokompānija vēsta, ka lidojumi uz un no Nīderlandes netiks atcelti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas tiesa piespriedusi Īrijas zemo cenu lidsabiedrībai Ryanair maksāt vairāk nekā astoņus miljonus eiro lielu kompensāciju saistībā ar vietējās darba likumdošanas pārkāpumiem.

Tiesa secinājusi, ka Ryanair darbojusies nelikumīgi, kad 2007. un 2010. gadā Marseļā pieņēmusi 120 darbiniekus un noslēgusi ar tiem Īrijas darba līgumus. Aviokompānija savus Francijas darbiniekus reģistrējusi Īrijā, tādējādi liedzot tiem iesaistīties valsts arodbiedrībās. Kompānija skaidro, ka Īrijas likumdošanu nācies piemērot, jo Francijā neesot lidsabiedrības pārstāvniecības, bet darbinieki rīkojumus saņemot no Dublinas.

Tiesvedība pret Ryanair tika uzsākta pavasarī. Maksimālais soda nauda apmērs, kuru varēja piespriest Īrijas lidsabiedrībai bija 225 tūkstošu eiro apmērā, tādēļ sākotnēji tiesa plānoja konfiscēt aviokompānijas lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija «Ryanair» piektdien atcēlusi reisus no lidostas «Rīga» uz Beļģijas galvaspilsētu Briseli un Vācijas pilsētām Berlīni un Brēmeni, aģentūru LETA informēja lidostā.

Attiecīgi piektdien atcelti arī «Ryanair» reisi no šim trim pilsētām uz Rīgas lidostu.

Kā ziņots, streika dēļ «Ryanair» paziņojis par gandrīz 400 reisu atcelšanu piektdien.

«Ryanair» paziņoja, ka Vācijas pilotu streika dēļ piektdien atcels 250 reisus. Šo reisu pasažieri bez maksas varēs mainīt izlidošanas laiku vai arī nodot atpakaļ biļetes. Piektdien streikot jau solījuši «Ryanair» piloti Īrijā, Zviedrijā un Beļģijā, paredzot būtiskus traucējumus tūkstošiem pasažieru. Šo streiku dēļ «Ryanair» iepriekš paziņoja par 146 reisu atcelšanu.

«Ryanair» jau pagājušajā mēnesī skāra vairāki streiki, kas Beļģijā, Īrijā, Itālijā, Portugālē un Spānijā ietekmēja 600 lidojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar Aināru Šleseru (Vienoti Latvijai) parasti ir kā ar bitēm - nekad neko nevar zināt. Respektīvi, pirms vēlēšanām viņa reitingi vienmēr ir zemi, bet tad ar masīvas reklāmas kampaņas palīdzību savu tomēr izdodas sasniegt. Tomēr viss reiz beidzas, un pēdējās Saeimas vēlēšanās Šlesers cieta sakāvi un aizgāja no politikas. Tagad viņš ir atpakaļ, jūtas pārliecināts par savu ievēlēšanu nākamajā parlamentā un liek saprast, ka varētu būt tā zelta kārts, kura valdībā beidzot ļaus iekļūt Saskaņas centram, vēsta žurnāls Sestdiena.

Fragments no intervijas:

Nesen atklātībā parādījās jūsu sarakste ar aviokompāniju Ryanair, no kuras izriet, ka tieši jūs viņiem piedāvājāt līgumā iekļaut valstij it kā neizdevīgos punktus. Tā ir?

2004.gadā lidostas Rīga apgrozījums bija 700 000 pasažieru. Kopš 1992.gada 12 gadu laikā pieaugums bija tikai apmēram pieci procenti - no 300 000 pasažieru līdz 700 000, un tā ir stagnācija, jo padomju laikos šī lidosta apkalpoja divus miljonus. Ja lidosta ar pasažieriem ir piepildīta tikai par trešdaļu, tad arī izmaksas ir trīs reizes lielākas. Vienkārši tiek apkalpots pārāk maz cilvēku. Tāpēc bija jāpieņem lēmums - turpināt stagnāciju un nodrošināt aviosabiedrības SAS monopoltiesības pārvadāt pasažierus caur Kopenhāgenu un Stokholmu vai situāciju mainīt. Es izvēlējos otro variantu un devos pie dažādām Eiropas aviokompānijām , piemēram, Easy Jet un Ryanair, un aicināju viņus sākt lidojumus no Rīgas. Taču saņemtās atbildes bija nepatīkamas. Kompānijas teica, ka tām iet ļoti labi, daudzi desmiti lidostu stāv rindā un Rīga labākajā gadījumā var tajā ieņemt pēdējo vietu. Taču es viņus pārliecināju atbraukt uz šejieni, un tā rezultātā ilgā laika posmā nonācām līdz situācijai, ka Ryanair pateica: mēs esam gatavi lidot. Tomēr viņu piedāvājums bija tāds pats, kāds tas ir visām citām lidostām. Un mums bija izvēle - akceptēt vai neakceptēt, sēdēt zem SAS monopola un liegt mūsu cilvēkiem ceļot vai piesaistīt Ryanair. Es, protams, sapratu, ka, akceptējot apjoma atlaides un dodot īpašus nosacījumus, var rasties problēmas, jo ieņēmumi lidostai samazināsies. Taču ideja bija palielināt neaviācijas ieņēmumus, panākt, lai lidostā būtu vairāk naudas. Un 2005.gadā pasažieru pieaugums bija 80 procenti. Ja mēs skatāmies statistiku - piecu gadu laikā lidosta pietuvojās pieciem miljoniem pasažieru. Pateicoties Ryanair ienākšanai, Latvijas ekonomika caur tūrismu un biznesu ir ieguvusi miljardus. Kā arī Latvijas iedzīvotāji ieguva iespēju ceļot, kas, iespējams, cenu dēļ nebija iespējams. Tās samazinājās no 1000 eiro līdz pārdesmit eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ryanair Baltijā pārvadājis 8 miljonus pasažieru

Līva Melbārzde,19.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo astoņu mēnešu laikā Ryanair Baltijā būtiski audzējis pārvadāto pasažieru apjomu Baltijā, 2011. gadā rēķinās ar rekordgadu.

Par to Db.lv informēja Ryanair Marketinga un Tirdzniecības direktore Baltijas valstīs Elīna Hakarainena. Kopš 2004. gada, kad Ryanair uzsāka savu pirmo lidojumu maršrutu Baltijā no Rīgas uz Frankfurti/Hānu, īru zemo cenu lidsabiedrība apkalpojusi Baltijā jau 8 miljonus pasažieru. 2011. gadā Ryanair rēķinās ar rekordlielu pasažieru plūsmu Baltijā- 2,5 miljoniem. Pašlaik Ryanair no Baltijas piedāvā 53 lidojumu galamērķus. Kopš 2005. gada Ryanair lido arī no Kauņas, kas kļuva arī par pirmo Ryanair bāzi Austrumeiropā. Ryanair izvērtējis arī Rīgu kā potenciālu bāzes vietu, taču Kauņa spēja piedāvāt izdevīgākus tarifus. 2010. gadā Ryanair atklāja 10 lidojumu maršrutus no Tallinas, bet no 2011. gada maija sāka lidot no Viļņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Degvielas cenas nekavē Ryanair gūt rekordlielu peļņu

Gunta Kursiša,21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu aviokompānija Ryanair sasniegusi rekordpeļņu, neņemot vērā ievērojamo degvielas izmaksu kāpumu, vēsta BBC.

Aviokomānijas peļņa šajā finanšu gadā, kas noslēdzās martā, sasniedza 503 miljonus eiro, kas ir par 25% vairāk nekā pirms gada. Ieņēmumi palielinājās par 19%, sasniedzot 4,3 miljardus eiro.

Ryanair lidojumu skaits palielinājās par 5%, savukārt aviobiļešu maksa tika palielināta vidēji par 16%, tādējādi kompensējot un «pārvarot» 30% degvielas izmaksu kāpumu.

Tai pat laikā lidsabiedrība norādījusi, ka tās peļņa šajā finanšu gadā varētu būt zemāka par iepriekšējā finanšu gada rezultātiem.

«Recesija, taupības pasākumi, valūtas svārstības un jaunu bāzes staciju attīstīšana Ungārijā, Polijā, Lielbritānijas provincēs un Spānijā varētu sarežģīt tikpat augstu peļņas rezultātu kā iepriekšējā finanšu gadā sasniegšanu,» kompānija norādījusi savā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas lēto cenu lidsabiedrība Ryanair plānojusi no 25.marta atcelt lidojumus no Rīgas uz Romu. Reiss atcelts, Ryanair pārskatot savu maršrutu tīklu.

«Lai turpinātu pasažieriem piedāvāt zemas cenas biļetes uz aizraujošiem galamērķiem, ik gadu aviokompānija pārskata maršrutus un aptuveni 5% reisu tiek atcelti. Tas ir veids, kā attīstīt iespējami spēcīgākus un populārākus maršrutus visā Ryanair tīklā vairāk nekā 160 lidostās,» skaidro aviosabiedrība.

Rīgas lidostā gan skaidroja, ka pagaidām nav saņemta informācija par reisu atcelšanu.

Kā ziņots, Ryanair šā biznesa gada trešajā ceturksnī, kas noslēdzās decembrī, strādāja ar 14,9 miljonu eiro (10,5 miljonu latu) tīro peļņu.

Gadu iepriekš Ryanair strādāja ar 10,3 miljonu eiro (7,2 miljonu latu) tīrajiem zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru