Sadzīves ķīmijas, kosmētikas un patēriņa preču ražošanas kompānija Henkel aizvadīto gadu noslēgusi ar pārdošanas apjomu un peļņas kāpumu.
Henkel pārdošanas apjomi pērn, salīdzinot ar gadu iepriekš, pieauga par 5,8 procentiem, sasniedzot 16,5 miljonus eiro. Par gandrīz 4 procentiem palielinājies organiskās pārdošanas pieaugums – pieaugums, kas pielāgots ārvalstu valūtas tirgiem un ieguvumiem/atskaitījumiem, informē kompānija.
Labus darbības rādītājus Henkel uzrādījusi saistvielu tehnoloģiju jomā, kur pārdošanas apjomi pieauguši par 3,6% un sasnieguši 8,25 miljonus eiro. Kosmētikas un parfimērijas biznesā izaugsme bijusi 3,1% apmērā, bet veļas un sadzīves ķīmijas produktu jomā – 4,7% apmērā.
Pēc vienreizējo ieņēmumu un izdevumu un restrukturizēšanas izdevumu iekļaušanas aprēķinos Henkel koriģētie ieņēmumi no pamatražošanas pieauguši par 15,1% — no diviem miljardiem līdz 2,3 miljardiem eiro.
Savukārt kompānijas neto ieņēmumi uzlabojās no 1,2 miljardiem eiro līdz 1,5 miljardiem, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Peļņa uz priviliģēto akciju (EPS) pieaugusi par 17,8% - no 3,14 līdz 3,70 eiro.
Baltijas valstīs pārdošana visvairāk pieaugusi Igaunijas tirgū, bet pārdošanas rezultāti Latvijā un Lietuvā bija mazliet zemāki par vidējiem rādītājiem, norāda kompānija.
Henkel norāda, ka kompānijas ikgadējā akcionāru kopsapulcē ierosinās apstiprināt dividendes 0,95 eiro apmērā par priviliģēto akciju un 0,93 eiro apmērā par parasto akciju.