Rubļa vērtības samazināšanās pamatīgi pasliktina ieņēmumus Krievijā tādiem Rietumeiropas gigantiem kā PSA Peugeot Citroen, Henkel AG un Carlsberg, raksta Bloomberg.
Tādējādi šo uzņēmumu darbība valstī ir zem jautājuma zīmes arī Krievijas stagnējošās ekonomikas dēļ.
Rubļa kurss patlaban pret eiro un dolāru turas pie rekordzemas atzīmes, Tādējādi kompānijām, kuru biznesā lielu daļu veido šis tirgus, valūtas vērtības samazināšanās sadārdzina izejvielu un detaļu importu uz vietējām rūpnīcām, palielina cenas pircējiem un samazina peļņu.
«Rubļa vājināšanās ir problēma,» atzinis Peugeot vadītājs Karloss Tavares. Rubļa vērtība patlaban turas pie 40 rubļu par dolāru atzīmes, kas ir vājākais līmenis vēsturē, jo konflikts Ukrainā liek investoriem pamest ieguldījumus Krievijā. Inflācija patlaban aug straujākajā tempā pēdējo trīs gadu laikā, jo importa ierobežojumi no Eiropas Savienības un ASV, ko Krievija piemērojusi kā atbildi šo valstu sankcijām, liek augt patēriņa cenām valstī.
Tā, piemēram, Siemens ražo lokomotīves kopā ar Krievijas partneri Sverdlovskā, Carlsberg ražo alu dažādās Krievijas pilsētās, bet Renault ražo automašīnas Maskavā un Volgas krastos – Togliatti. Henkel Krievijā ir astoņas rūpnīcas, un vēl viena tiek būvēta – uzņēmums paziņojis, ka paredz vājākus ieņēmumus otrajā pusgadā, ko daļēji ietekmēs rubļa vērtības samazināšanās.
Tiesa gan, tikai dažas kompānijas apsver pamest Krievijas tirgu. Tajā ir 140 miljoni iedzīvotāju, dabas resursi un augoša patērētāju klase Maskavā un Sanktpēterburgā, kas ir liela iespēja. Tā, piemēram, Ford Motor, kas ir atlicis mērķi šogad Eiropas tirgū atgriezties peļņā, paziņojis, ka nemainīs plānus investēt Krievijā un līdz 2015.gadam tajā ieviesīs sešus jaunus modeļus.
Savukārt Ķīnas datoru ražotājs Lenovo Group, lai saglabātu patērētāju uzticību, paziņojis, ka iesaldēs rubļa cenas līdz gada beigām, uzsverot, ka neplāno valūtas kursu pārcelt uz patērētāju pleciem.