Informācijas tehnoloģiju (IT) uzņēmuma Accenture apgrozījums Latvijā finanšu gadā, kas ilga no 2017.gada 1.septembra līdz 2018.gada 31.augustam, bijis 79,6 milj. eiro, kas ir par 35% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Uzņēmuma peļņa šajā finanšu gadā Latvijā bijusi 7,03 milj. eiro, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.
Šogad Accenture Latvijas filiāle ieguva nosaukumu Advanced Technology center (iepriekš – Delivery center), kas apliecina, ka uzņēmums piedāvā pakalpojumus un servisus ar augstāku pievienoto vērtību, kas ietver padziļinātu izpēti, zinātni un jaunu tehnoloģiju pielietojumu.
«Esam novērtēti arī grupas līmenī – konkursā Latvijas komanda sacentās ar līdzīgiem uzņēmuma centriem Ķīnā, Eiropā, Indijā, Latīņamerikā, Ziemeļamerikā, Filipīnās un ieguva trešo vietu. Kopumā tika pieteiktas 50 tūkst. idejas no vairāk nekā 60 tūkst. dalībniekiem. Latvijas komanda prezentēja platformu loģistikas jomā (intelligent container operations), kur izmantots lietu internets, blokķēdes un SAP tehnoloģijas, lai palīdzētu plānot, pārraudzīt un piegādāt kravas konteinerus, ietaupot resursus,» norāda Accenture vadītājs Latvijā Maksims Jegorovs.
Gada laikā pieaudzis arī kopējais darbinieku skaits Latvijā – šobrīd uzņēmumā strādā ap 1600 darbinieku. Septembrī uzņēmums atvēra jaunu biroju ar 500 darba vietām Rīgā, Jaunajā Teikā, biroju ēkā Teodors. Šobrīd Accenture ir trīs biroji Rīgā. Katrā no tiem ir ap 500 darba vietām. Divi uzņēmuma biroji atrodas VEF apkaimē – Brīvības gatvē un Jaunās Teikas kvartālā, bet trešais – Gunāra Astras ielā. Viens uzņēmuma birojs ir ārpus Rīgas – Ventspilī.
Šogad Accenture turpināja strādāt ar lieliem, starptautiskiem projektiem. Realizēti un turpināti projekti automatizācijas, mediju, izklaides, finanšu, ražošanas, transporta, mazumtirdzniecības, telekomunikāciju, veselības aprūpes un valsts sektora jomās. Lai arī lielāko daļu klientu un projektu uzņēmums nevar atklāt, publiski minamo klientu lokā ir tādas kompānijas kā BMW, BBC, Discovery Networks, Henkel, Novartis, Roche, Lindorff u.c.
2017.gadā uzņēmums atvēra prototipēšanas studiju Liquid Studio Rīgā, lai klientiem palīdzētu pielāgoties mūsdienu biznesa un lietotāju vajadzībām. Spilgti iezīmējas trīs virzieni: mākslīgais intelekts, paplašinātā realitāte un blokķēdes tehnoloģijas. Realizēti projekti, kas ļauj digitālajiem asistentiem, piemēram, Amazon Alexa un Microsoft Cortana, sarunāties savā starpā, izstrādāts prototips lietotnei Digitālais dvīnis, kas sniedz jaunu pieredzi iepērkoties, neapmeklējot tirdzniecības vietu, kā arī projekti blokķēdes tehnoloģiju jomā.
Liquid Studio komanda regulāri piedalās starptautiskās izstādēs un hakatonos, piemēram, Mobile Word Congress 2018 laikā SAP un Apple organizētajā hakatonā.
2019.gadā uzņēmums plāno augt darbinieku skaita ziņā, kas palīdzēs realizēt un iesaistīties lielāku projektu izstrādē. «Turpināsim attīstīt, testēt tehnoloģijas un realizēt projektus Liquid Studio. Lielu akcentu arī turpmāk veltīsim aktivitātēm izglītības jomā, lai Latvijā palielinātos IT absolventu skaits, kā arī paplašinātu iespējas cilvēkiem, kuri vēlas mainīt profesiju un pievērsties IT nozarei. Tāpat plānojam aktīvāk sadarboties ar Latvijas startup uzņēmumiem, lai palīdzētu viņiem iziet starptautiskos tirgos,» norādīja M.Jegorovs.
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
FOTO: DB viesojas IT uzņēmuma Accenture Latvija jaunajā birojā