Sadzīves ķīmijas, kosmētikas un patēriņa preču ražošanas kompānija Henkel gada otro ceturksni noslēgusi ar peļņas pieaugumu, vienlaikus prognozējot sarežģītu 2013. gada uzņēmējdarbības vidi.
Kompānijas koriģētā pamatdarbības peļņa gada otrajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgu periodu pērn, palielinājusies par 8,2% no 609 miljoniem līdz 660 miljoniem eiro. Pamatdarbības peļņa (EBIT) palielinājusies no 538 līdz 607 miljoniem eiro, bet koriģētā peļņa no pārdošanas (EBIT norma) kāpusi par 0,9 procentpunktiem, sasniedzot 15,4%.
Henkel pārdošanas apjomi 2013. gada pirmajā ceturksnī sasnieguši 4286 miljonus eiro, kas ir pieaugums par 1,9 procentiem, salīdzinot ar iepriekšējā gada šo pašu ceturksni. Pēc korekcijas atbilstoši ārvalstu valūtai pārdošanas rādītāji uzlabojās par 4,0 procentiem, salīdzinot ar iepriekšējā gada šo pašu periodu.
Henkel vadītājs Kaspers Rorsteds norāda, ka svarīgu ieguldījumu kompānijas izaugsmē devuši jaunie tirgi, kuros pārdošanas daļa ir stipri palielinājusies, pirmo reizi sasniedzot 45 procentu atzīmi. Vienlaikus Henkel vadītājs pauž pārliecību, ka 2013. gada otrajā pusē ekonomiskā vide paliks tikpat sarežģīta un kompānija turpinās adaptēties.
«Mēs plānojam pārdošanas pieaugumu no 3 – 5 procentiem. Esam iecerējuši paaugstināt mūsu koriģēto EBIT normu līdz apmēram 14,5 procentiem un palielināt koriģētos ieņēmumus uz vienu priviliģēto akciju par apmēram 10 procentiem,» nākotnes plānus pauž K. Rorsteds. Kopumā Henkel prognozē lēnu, bet pozitīvu izaugsmes turpināšanos visos biznesa sektoros.
Kompānija norāda, ka šajā ceturksnī labus rezultātus uzrādījuši veļas mazgāšanas un sadzīves ķīmijas biznesa, kosmētikas un tualetes piederumu un līmes tehnoloģiju sektori. Minētajos sektoros palielinājušies gan pārdošanas, gan peļņas rādītāji.