Tirdzniecība un pakalpojumi

Baltika pārdošanas apjomi auguši par 20%

Žanete Hāka,01.09.2014

Jaunākais izdevums

Šā gada augustā Igaunijas apģērbu ražošanas uzņēmuma Baltika pārdošanas apjomi sasniedza 4,89 miljonus eiro, kas ir par 20% vairāk nekā pirms gada, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Tallinn.

Mazumtirdzniecības apgrozījums sasniedza 4,356 miljonus eiro, kas ir par 22% vairāk nekā pirms gada. Vairumtirdzniecības apjomi auga par 2%, bet interneta pārdošanas apjomi – par 163%.

Latvijā mazumtirdzniecības pārdošanas apjomi palielinājās par 40%, Lietuvā – par 24%, bet Igaunijā – par 10%. Krievijā pārdošanas apjomi auguši par 27%.

Augusta beigās Baltika Group bija 122 veikali, no kuriem 2 bija franšīzes veikali Baltkrievijā, bet 17 – Ukrainā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Baltika Group” ir pieņēmusi stratēģisku lēmumu turpmākajā apģērbu izstrādes un ražošanas darbā koncentrēties tikai uz vienu apģērbu zīmolu – Ivo Nikkolo, kas piedāvā apģērbus tikai sievietēm.

Līdz šim "Baltika Group" veikali darbojās ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo", "Baltman" un "Bastion".

Zīmola Ivo Nikkolo galvenā dizainera amatā ir stājusies dizainere ar starptautisku darba pieredzi – Margota Vāderpasa. Viņa pastāstīja, ka uzņēmuma mērķis ir padarīt “Ivo Nikkolo” par starptautisku zīmolu, piedāvājot to sākotnēji Baltijas un vēlāk arī Viduseiropas un Austrumeiropas tirgos.

Apģērbu dizainēšanas procesā un kopumā savā darbībā Baltika pievērsīs lielāku uzmanību modes industrijas sāpīgākajiem punktiem, piemēram, ilgtspējas nodrošināšanai. Gan galvenā dizainere, gan AS “Baltika Group” CEO Flavio Perini norāda, ka Baltika neatbalsta ātrās modes biznesa modeli, kas bieži vien ir saistīts ar preču pārprodukciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgojoties mainīgajām mazumtirdzniecības jomas tendencēm, 2019. gada nogalē Baltijas uzņēmums "Baltika Group", kas Latvijā pārstāv modes zīmolus "Monton" un "Mosaic", kā arī premium segmenta zīmolus "Ivo Nikkolo" un "Baltman", uzsācis uzņēmuma pārstrukturizāciju un izmaiņas esošā koncepta attīstībā.

Tā rezultātā turpmāk zem viena tirdzniecības zīmola tiks apvienoti veikali "Monton" un "Mosaic". Līdz ar to nedaudz samazināsies veikalu skaits Latvijā, bet tirdzniecības platību "Baltika Group" centīsies saglabāt esošajā apjomā, biznesa portālam db.lv paskaidroja uzņēmumā. Darbinieku skaits paliks esošais, jo šobrīd tiek strādāts ar nenokomplektētu darbinieku sastāvu. Visi esošie darbinieki tiks integrēti jaunajā biznesa modelī un apvienotajos veikalos.

Zīmolu apvienošanas izmaksas "Baltika Group" kā publiski tirgots uzņēmums neizpauž.

Kopš uzņēmuma dibināšanas pagājuši jau teju 20 gadi, un, kā uzsver "Baltika Group" vadītāja Latvijā Maruta Ērgle, Baltijas tirgū plānotās pārmaiņas ir tikai likumsakarīgs solis uzņēmuma tālākā attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Baltika Latvija vadītāju Marutu Ērgli

Lelde Petrāne,11.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Baltika Latvija vadītāja Maruta Ērgle.

Ar ko nodarbojas Jūsu uzņēmums, svarīgākie fakti?

Baltika Latvija ir starptautiska apģērbu ražošanas koncerna Baltika Group meitas uzņēmums, kuru veido vairāki zīmoli: Ivo Nikkolo, Bastion, Mosaic, Monton, Baltman, Blue Inc London. Tirdzniecības tīklā Latvijā ir izveidoti 22 veikali. Baltika Latvija bieži atbalsta Latvijas sportistu delegācijas, kas svarīgos sporta notikumos pārstāv valsti, sponsorējot viņiem apģērbus.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu tirdzniecības uzņēmums «Baltika» likvidē tam piederošo šūšanas uzņēmumu «Baltika Tailor» un atlaidīs vairāk nekā 300 darbinieku, kas strādāja tā ražotnēs.

Šajās ražotnēs, kas atrodas Tallinā un Kohtla-Jervē, tika izgatavoti trešdaļa no visiem apģērbiem, kas tika pārdoti «Baltika» veikalos.

«Baltika Tailor» darbību pārtraucis 1.novembrī un tiek likvidēts.

Par plāniem pārtraukt apģērbu šūšanu Igaunijā nerentabilitātes dēļ «Baltika» paziņoja martā, kad informēja par kompānijas restrukturizācijas pasākumiem.

«Baltika» veikali atrodas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Jau ziņots, ka «Baltika» pērn strādājusi ar 3,1 miljona eiro zaudējumiem salīdzinājumā ar 58 000 eiro peļņu 2017.gadā, savukārt grupas apgrozījums pērn sarucis par 6% līdz 44,7 miljoniem eiro.

«Baltika» akcijas kotē Tallinas biržas oficiālajā sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumiem biznesa modeļi katram ir savi, un ne visi laikā, kad dēļ Covid-19 ieviestajiem ierobežojumiem daudzas tirdzniecības vietas ir slēgtas, var nodrošināt tirdzniecību internetā.

Tā uzskata Igaunijas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" grupā ietilpstošais SIA "Baltika Latvija" valdes loceklis Jevgēņijs Kozlovs.

Viņš sacīja, ka "Baltika Latvija" kopumā ir 16 veikali Rīgā un Valmierā, kuri darbojas ar zīmoliem "Monton", "Mosaic", "Ivo Nikkolo" un Baltman", tomēr ierobežojumu dēļ tie visi pašreiz ir slēgti vismaz līdz 7.februārim.

"Populārs valdības komentārs šajā laikā ir tāds, ka internetā var nopirkt visu, lai tirgo internetā, bet biznesa modeļi uzņēmumiem tomēr katram ir savi. Ja mēs runājam par "Baltika Latvija", kur mūsu SIA maksā nodokļus un nekad nav bijuši nekādi parādi, tad mums nav sava interneta veikala. Mēs esam meitas kompānija, bet interneta veikals pieder mātes uzņēmumam, kas tirgo pa tiešo no Igaunijas," sacīja Kozlovs, skaidrojot, ka tādējādi visi ieņēmumi arī par no Latvijas iegādātajām precēm galu galā nonāk Igaunijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vadības maiņa Baltika Group Latvijā

Zane Atlāce - Bistere,23.01.2020

No 2020. gada 22. janvāra līdzšinējo uzņēmuma vadītājas amatu atstāj Maruta Ērgle.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikušas izmaiņas modes mazumtirdzniecības uzņēmuma "Baltika Group" meitasuzņēmuma "Baltika Latvija" vadības komandā un no 2020. gada 22. janvāra līdzšinējo uzņēmuma vadītājas amatu atstāj Maruta Ērgle, informē uzņēmumā.

."Pēc teju 20 aktīviem darba gadiem "Baltika Group" esmu pieņēmusi lēmumu doties pretī jauniem izaicinājumiem un veltīt laiku savam privātajam biznesam. Novēlu uzņēmumam panākumus arī turpmāk, pierādot sevi konkurences pilnajā modes tirgū," komentē Maruta Ērgle. Kopš uzņēmuma dibināšanas Maruta Ērgle pārraudzījusi 22 veikalus ar vairāk nekā 100 darbiniekiem.

"Baltika Group" atzinīgi vērtē M.Ērgles sniegumu, veiksmīgi vadot uzņēmumu ekonomiskās krīzes laikā, kā arī globālajiem konkurentiem ienākot Latvijas tirgū.

Kā atklāj "Baltika Group" izpilddirektore Mae Leyrer, pašlaik Latvijas uzņēmumu pārvaldīs tā finanšu direktore Māra Strode tandēmā ar mazumtirdzniecības un pārdošanas vadītāju Jevgēniju Kozlovu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gadā apģērbu mazumtirgotāja SIA Baltika Latvija, kas nodarbojas ar zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Ivo Nikkolo un Bastion apģērbu mazumtirdzniecību, apgrozījums praktiski saglabājās 2016. gada līmenī un bija 10,078 miljoni eiro, ziņo Lursoft Klientu portfelis.

Savukārt uzņēmuma peļņa pēc nodokļiem 2017. gadā pieauga par 45,6% salīdzinājumā ar gadu iepriekš un bija 16 tūkstoši eiro.

Uzņēmumam izdevies noturēt preču pārdošanas apjomus iepriekšējā gada līmenī, kaut arī tika slēgts zīmola Bastion veikals tirdzniecības centrā Origo, jo tas strādāja ar zaudējumiem. Gada beigās uzņēmumam bija 21 veikals.

SIA Baltika Latvija norāda, ka tā pārskatījusi preču sortimentu atsevišķos veikalos un mainījusi preču izpārdošanas stratēģiju, kas pozitīvi ietekmēja pārdošanas rezultātus. Apģērbu mazumtirgotājs pērn ieviesis pakalpojumu interneta pasūtījumu saņemšanai dažos veikalos.

Tuvākajā nākotnē SIA Baltika Latvija plāno paplašināt zīmola Ivo Nikkolo veikalu tirdzniecības centrā Galerija Riga un šajā pašā tirdzniecības centrā pārvietot zīmola Baltman veikalu uz otro stāvu. Uzņēmums plāno arī stiprināt zīmola Monton pozīcijas tirgū un paplašinās to veikalu loku, kuros iespējams saņemt internetā pasūtītās preces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Baltikai visstraujākais apgrozījuma pieaugums bijis Latvijā

Žanete Hāka,30.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā ceturksnī Igaunijas apģērbu mazumtirgotāja Baltika mazumtirdzniecības apgrozījums Baltijas valstīs pieauga par 10%, liecina uzņēmuma paziņojums NASDAQ OMX Tallinn.

Visstraujāk apgrozījums audzis Latvijā – par 16%, kam seko Igaunija ar 9% un Lietuva ar 8%. Baltijas reģionā uzņēmumam bijuši vislabākie pirmā ceturkšņa pārdošanas rezultātu piecu gadu laikā.

Krievijas tirgū Baltikas pārdošanas apjomi sarukuši par 23%.

Kopumā šā gada pirmajā ceturksnī Baltika zaudējumi, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu, ir auguši, sasniedzot 910 tūkstošus eiro. Pirms gada tie bija 439 tūkstoši eiro.

Ņemot vērā augošo konfliktu starp Krieviju un Ukrainu, Igaunijas apģērbu mazumtirgotājs Baltika nolēmis mainīt savu darbības modeli Ukrainā,

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

«Šobrīd Igaunija ir mūsu e-veikala veiksmes stāsts.»

Anda Asere,28.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu ražotāja Baltika Group zīmolu Monton, Mosaic, Baltman, Bastion un Ivo Nikkolo tirdzniecības rezultāti ir stabili, lielāka izaugsme vērojama e-komercijā

«Straujāk augošais pārdošanas kanāls Baltijā ir e-komercija. Vienlaikus tā mums ir iespēja iziet eksporta tirgos,» saka Mēlis Milders (Meelis Milder), AS Baltika Group priekšsēdētājs. E-komercija strauji attīstās jau desmit gadus, un pēdējā laikā šī tendence ir izteikta arī Baltijā. Viņš spriež, ka cilvēki iepirkšanos internetā sāk ar grāmatām, tām seko filmas, dziesmas un tad – mode. Baltika Group e-veikala AndMoreFashion.com apgrozījums šī gada trešajā ceturksnī bija 321 tūkstotis eiro, kas ir par 26% vairāk nekā pērn šajā pašā periodā. Savukārt gada pirmo deviņu mēnešu apgrozījums pārsniedzis vienu miljonu eiro, kas ir par 38% vairāk nekā 2016. gada attiecīgajā posmā. «Tas ir straujāk augošais segments grupā, tomēr tas joprojām ir relatīvi mazs bizness absolūtos skaitļos,» viņš teic. Līdz šim uzņēmuma noiets internetā galvenokārt ir audzis mājas tirgū. «Šobrīd Igaunija ir mūsu e-veikala veiksmes stāsts. Tas nodrošina 3% no apgrozījuma. Nākotnē vēlamies panākt, lai šī noieta kanāla pienesums būtu vismaz 10%. Pērn arī Latvija un Lietuva deva savu artavu šajā jomā. Šajos tirgos redzam daudz lielāku potenciālu. Ar diezgan jaukiem izaugsmes rādītājiem strādājam arī Krievijā un Somijā. Kopumā esam piegādājuši preces uz 40 dažādām valstīm,» stāsta M. Milders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/S "Baltika" ir parakstījusi līgumu par zīmola "Monton" preču zīmju pārdošanu Eiropā uzņēmumam Shenzhen Maiteng International Apparel Co., Ltd, kas šobrīd nodarbojas ar "Monton Sports" sporta apģērbu pārdošanu.

"Baltika" turpinās darbu pie sava jaunā biznesa modeļa ieviešanas, koncentrējoties tikai uz sieviešu apģērbu zīmola "Ivo Nikkolo" izstrādi un mārketingu. Zīmola "Ivo Nikkolo" 2021.gada pavasara/vasaras pārejas kolekcija jau ir atklāta, tāpat arī jaunais zīmola aksesuāru koncepts, un atjaunotais e-veikals. 2021.gada rudenī tiks prezentēta pirmā pilnā apģērbu kolekcija.

Līdz 2023.gadam licence par igauņu dizaina apģērbu pārdošanu zem zīmola "Monton" nosaukuma piederēs A/S "Baltika". Šo pārejas periodu "Baltika" izmantos, lai prezentētu šī gada Olimpisko kolekciju un tirgotu "Monton" zīmola preču atlikumus.

"Baltika Group" valdes priekšsēdētājs Flavio Perini komentē, ka zīmola "Monton" pārdošana ir svarīgs pagrieziena punkts uzņēmuma biznesa stratēģijā. "Īstenot mūsu biznesa stratēģiju nozīmē stabilizēt mūsu finansiālo situāciju un likt galveno uzsvaru tikai uz "Ivo Nikkolo" zīmola attīstību. Visi ienākumi no "Monton" pārdošanas tiks izmantoti, lai segtu bankas aizdevumu, kas tur preču zīmes ķīlu," komentē F.Perini.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

Kā top?: Vīriešu uzvalki Baltika Group ražotnē

Žanete Hāka,15.08.2014

Sākotnēji dizaineru grupās tiek izlemts par apģērba modeli, krāsu un citām detaļām.

Foto: Žanete Hāka

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls db.lv šonedēļ piedāvā ieskatīties, kā top apģērbi Igaunijas apģērbu ražošanas uzņēmumā Baltika Group, kur tiek izgatavoti gan Baltman, gan Ivo Nikkolo apģērbi, kā arī Monton apģērbi gan sievietēm, gan vīriešiem.

Ražotnē diennaktī tiek saražotas 300 žaketes un 500 bikses. Kā stāsta uzņēmuma pārstāvji, viena produkta cena tiek rēķināta minūtēs, tādēļ – jo sarežģītāks apģērba gabals ir jāražo, jo dārgāk tas izmaksā, tādēļ ir grūti pateikt, cik izmaksā viena produkta ražošana – starpība starp vienkāršākās un sarežģītākās vīriešu žaketes ražošanu var būt aptuveni 30%, taču tā ir tikai ražošanas izmaksa, vēl būtisks ir apģērba materiāls un citi faktori.

Uzņēmumam ir būtiski saglabāt pareizo cenas un kvalitātes līmeni, lai nekristos ieņēmumi, stāsta Baltika Group pārstāvji. Tāpat pircēji skatās uz produkta ražošanas valsti, domājot par kvalitāti. Ja cilvēks skatās, ka prece ir ražota Igaunijā vai Lietuvā, nevis Ķīnā, tā tiek uztverta kā papildus vērtība, un, ja preces pēc izskata ir līdzīgas, priekšroka tomēr tiek dota Baltijas valstīs ražotajam, novērots Baltika Group.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu modes zīmols Ivo Nikkolo atklājis Baltijā pirmo jaunā mazumtirdzniecības koncepta veikalu tirdzniecības centrā Spice. Interjera dizains radīts, lai atbilstu pēc-pandēmijas iepirkšanās vajadzībām.

Projekta realizācija tika plānota vairāk nekā pusotru gadu. "Mums jākļūst pievilcīgiem ne vien ar preču klāstu, bet arī ar iepirkšanās pieredzi. Jaunā veikala koncepts ietver ilgtspējīgu vizuālo noformējumu, personālu un klienta pieredzi veikalā, apvienojot to ar mūsu digitālajiem kanāliem,” saka Baltika Group mazumtirdzniecības un attīstības vadītājs Mareks Kornõševs.

Veidojot jauna koncepta veikalus, uzņēmums būtiski palielinājis investīcijas, lai veikali atbilstu jaunajai pēc-pandēmijas iepirkšanās pieredzei. Veikals Spicē ir pilotprojekts, jo ir sakritis ar paša veikala rekonstrukciju. Nākamais šāda tipa veikals būs Tallinā, bet aprīlī – Riga Plaza tirdzniecības centrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā ražoto sieviešu apģērbu zīmols Bastion trešdien atklāja savu pirmo konceptveikalu Rīgā, tirdzniecības centrā Domina.

«Mums kā Igaunijas uzņēmuma Baltika Group pārstāvniecībai ir tas gods prezentēt pirmo īpašās koncepcijas projektu Latvijā, kura ietvaros būs iespēja iepazīt zīmolu Bastion – uzņēmuma jaunāko zīmolu, kas vēl joprojām atrodas attīstības procesā» stāsta Baltika Latvija valdes locekle Maruta Ērgle.

Lai veikalā sieviete rastu asociāciju ar sapņu garderobi, Bastion veikala iekārtojuma koncepts veidots kā buduārs.

Atklāšanas pasākuma galvenais notikums bija divu apģērbu kolekciju modes skate - modeles demonstrēja zīmola Bastion pavasara – vasaras kolekciju, kā arī ekskluzīvo apģērbu līniju, kas tapusi sadarbībā ar šampanieti Moet & Chandon.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais dzērienu ražotājs "Carlsberg", kas ir ceturtais lielākais alusdarītājs pasaulē, trešdien paziņoja, ka aptur ražošanu un pārdošanu Krievijā tās iebrukuma Ukrainā dēļ.

"Mēs esam ar ukraiņu tautu un cilvēkiem visā pasaulē, uz visstingrāko nosodot Krievijas iebrukumu," teikts grupas "Carlsberg" paziņojumā.

"Carlsberg" atzina, ka tāpēc nevar Krievijā veikt "uzņēmējdarbību kā parasti".

"Carlsberg" pagājušajā nedēļā paziņoja, ka aptur jaunas investīcijas Krievijā un eksportu uz Krieviju.

"Kopš [šī paziņojuma] mēs esam apturējuši gan "Carlsberg Group", gan "Baltika Breweries" reklāmas Krievijā, un mēs apturēsim mūsu galvenā zīmola "Carlsberg" ražošanu un pārdošanu Krievijas tirgū," trešdien pavēstīja "Carlsberg".

"Carlsberg" kopš 2008.gada ir Krievijas alusdarītavas "Baltika Breweries" vairākuma īpašnieks. Šajā alusdarītavā nodarbināti 8400 cilvēku, kas ir vairāk nekā piektdaļa no grupas "Carlsberg" nodarbinātajiem visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas apģērbu ražotājs un tirgotājs Baltika Group apstiprinājis 2019. un 2020.gada operacionālo plānu, kas paredz optimizēt zīmolu portfeli un pārdošanas kanālus, kā arī attīstīt digitalizāciju, liecina kompānijas paziņojums Nasdaq Tallinn.

Sākot no 2020.gada pavasara zīmoli Monton, Mosaic un Bastion tiks apvienoti zem viena zīmola, un vadošais zīmols būs Monton, kas visvairāk atbilst kompānijas mērķauditorijai un klientu gaidām, norāda uzņēmums. Kompānija iecerējusi lielāku uzmanību pievērst mazumtirdzniecībai un interneta pārdošanai Baltijas valstīs, tādējādi produktu attīstības procesu padarot efektīvāku. Veikalu tīkls tiks veidots, balstoties uz jauno zīmolu portfeli un lielākā uzmanība tiks vērsta uz labākajām vietām iecienītākajos centros.

Kompānija šogad pārtrauks franšīzes līgumu ar Krievijas partneri OU Ellipse Group. Jaunās stratēģijas mērķis, pēc kompānijas pārstāvju teiktā, ir ar digitalizācijas palīdzību biznesa procesus padarīt vienkāršākus, ātrākus un efektīvākus. Pakāpeniski tiks ieviesti jaunākie digitālie instrumenti – 3D modelis produktu attīstībā, fizisko paraugu piedāvājumi, mākslīgais intelekts uzkrājumu pārvaldē un digitālie risinājumi klientu apkalpošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Mainīts Indeksa OMX Baltic Benchmark sastāvs

Žanete Hāka,14.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pārskatīts OMX Baltic Benchmark indeksa grozs, un jaunais indeksa groza sastāvs stāsies spēkā 1. jūlijā ar tirdzniecības sesijas sākumu, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Pārvērtēšanas rezultātā indeksā tiek iekļautas LHV Group (LHV1T) un Nordecon (NCN1T) akcijas, bet INVL Technology (INC1L) akcijas tiek izslēgtas no indeksa.

OMX Baltic Benchmark indeksa grozs, kas stājas spēkā no 2016. gada 1. jūlija: Apranga, Merko Ehitus, Šiaulių bankas, Baltika, Nordecon, Tallink Grupp, Grigeo, Grigiškės, Olainfarm, Tallinna Kaubamaja Grupp, Grindeks, Olympic Entertainment Group, Tallinna Vesi, Harju Elekter, Pieno žvaigždės, TEO LT, Klaipėdos nafta, PRFoods, Valmieras stikla šķiedra, Latvijas Gāze, Pro Kapital Grupp, Vilkyškių pieninė, Latvijas kuģniecība, Rokiškio sūris, Žemaitijos pienas, LHV Group, SAF Tehnika, Linas Agro Group, Silvano Fashion Group.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Igaunijas uzņēmums Baltika Group atklās pirmo sieviešu apģērbu zīmola Bastion konceptveikalu Latvijā

Dienas Bizness,20.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā ražoto sieviešu apģērbu zīmols Bastion trešdien atklās pirmo konceptveikalu Latvijā, kas atradīsies tirdzniecības centrā Domina.

«Bastion zīmola paplašināšana Latvijā ļauj mums uzrunāt sieviešu auditoriju, kuras novērtē eleganci un sievišķību, savukārt veikala interjers tika veidots sadarbībā ar pasaulē atzīto starptautisko dizaina aģentūru Dan Pearlman, noformējot to kā sievietes sapņu drēbju skapi,» stāsta Baltika Latvija valdes locekle Maruta Ērgle.

Zīmola Bastion kolekciju stils ir galvenokārt formāls, taču ar pamanāmu svētku akcentu.

Patlaban Bastion kolekciju dizainu veido Monika Randloo, Triinu Jõhve un uzņēmuma dibinātāja Merike Pääro, kas uzņēmumā strādā par radošo konsultanti.

Bastion zīmols ir radīts Igaunijā, 1987.gadā. To radījuši dizaineri Meriko Pääro un Indrek Stahl. Igaunijas modes vēsturē Bastion zīmols ir sniedzis savu ieguldījumu ne vien ar apģērbu modelēšanu, bet tāpat izveidojis arī pirmo Igaunijas modeļu aģentūru un ir organizējis vairākas modes skates Baltijā un Krievijā. Līdztekus sieviešu apģērbiem, zīmols ir radījis apģērbus arī vīriešiem un bērniem, to skaitā sporta apģērbus un aksesuārus. Kopš 2012.gada novembra Bastion zīmols ir daļa no modes apģērbu mazumtirgotāja Baltika Group.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Investors: Arī nākamgad Baltijā varēs atrast ļoti pievilcīgas investīcijas

Jānis Šķupelis,30.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz drūmo fonu, arī nākamgad Baltijā varēs atrast ļoti pievilcīgas investīcijas

Šogad cenu tendences Baltijas biržās krietni izteiktāk nekā citus gadus ietekmēja Krievijas faktors. Krievijas rubļa vērtībai strauji ceļojot lejup, ārzemnieku produkcija šajā valsī vietējiem patērētājiem kļūst arvien dārgāka. Tāpat paredzams, ka dažādu problēmu kopums Krievijas tautsaimniecību nākamgad, visticamāk, ievedīs recesijā, kurai sekos vēl tālāka šīs valsts iedzīvotāju pirktspējas samazināšanās. Krievijas tirgus ir liels un ļoti nozīmīgs arī daudzām Latvijas, Lietuvas un Igaunijas kompānijām, kuru peļņa un ieņēmumi nu ir apdraudēti. To izjūt, piemēram, tādi uzņēmumi kā Grindeks un Olainfarm, kuru akciju cenas šobrīd noteikti būtu augstākas, ja nebūtu aktuāls rubļa cenas kritums un sankcijas pret Krieviju. Valdot šādam fonam, kopējā Baltic Benchmark indeksa cena kopš šā gada sākuma sarukusi par 6,8% (pagājušogad tas auga par 11,2%). NASDAQ OMX Riga indeksa vērtība šajā laika posmā sarukusi vēl straujāk – par 10%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

No OMX Baltic Benchmark izslēgs Valmieras stikla šķiedras akcijas

Žanete Hāka,12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārskatīts OMX Baltic Benchmark indeksa grozs un jaunais indeksa groza sastāvs stāsies spēkā 1.jūlijā ar tirdzniecības sesijas sākumu, liecina paziņojums Nasdaq Riga.

Pārvērtēšanas rezultātā indeksā tiek iekļautas Vilkyškių pieninė akcijas, bet Valmieras stikla šķiedra akcijas tiek izslēgtas no indeksa.

OMX Baltic Benchmark indeksa grozā ietilps sekojošas akcijas:

Apranga, Merko Ehitus, SAF Tehnika, Baltika, Nordecon, Silvano Fashion Group, City Service, Olainfarm, Šiaulių bankas, Grigiškės, Olympic Entertainment Group, Tallink Grupp, Grindeks, Panevėžio statybos trestas, Tallinna Kaubamaja Grupp, Harju Elekter, Pieno žvaigždės, Tallinna Vesi, Klaipėdos nafta, PRFoods, TEO LT, Latvijas kuģniecība, Pro Kapital Grupp, Vilkyškių pieninė, Linas Agro Group, Rokiškio sūris un Žemaitijos pienas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Ar pandēmiju cīnās arī Baltijas akcijas

Jānis Šķupelis,07.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija un ar tās ierobežošanu saistītie pasākumi lielu ietekmi atstājuši arī uz Baltijas akciju dinamiku. Tiesa gan, līdzīgi kā tas ir citur, arī šī reģiona vietējās biržās pēdējās nedēļas drīzāk dominē cerības par to, ka agrākā izpārdošana, iespējams, bijusi pārspīlēta.

Pasaules akciju tirgiem šā gada pavasara sākumā krītot panikā, kopējā Baltijas OMX Baltic Benchmark akciju indeksa vērtība līdz marta vidum noplanēja par 30% zemāk. Kopš tā brīža tā ir palēkusies jau par 18%. Ja salīdzina ar janvāra sākumā vērojamo līmeni, tad tā gan joprojām ir vairāk nekā par 10% zemāka.

Rīgas biržas akciju OMX Riga indeksa vērtība šīs nedēļas vidū atradās vien nepilnus divus procentus zem sava šā gada sākuma līmeņa. Līdzīgs kritums šādā periodā bijis vērojams arī Lietuvas uzņēmumu akcijām. Straujāk – aptuveni par 11% - cena sarukusi Igaunijas biržā publiski tirgoto uzņēmumu akcijām. No trim Baltijas valstīm tieši Igaunijā pirmajā tika novērots saslimšanas gadījums ar Covid-19. Šobrīd šajā valsī saslimušo skaits ar šo vīrusu ir lielāks un ir pārsniedzis 1700 barjeru. Pieejamā informācija liecina, ka šīs nedēļa vidū Lietuvā tie bija aptuveni 1400 gadījumi un Latvijā – 900 gadījumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Kas tev jāzina

Kas Tev jāzina 15. augustā

Dienas Bizness,15.08.2014

Fotonedēļa: 9. augusts - 15. augusts



Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - fotostāstu par aizvadītajā nedēļā notikušo pasaulē. Lasīt tālāk...

Foto: AFP

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Smieklīgs atgadījums, kas gadījās kādai pārdevējai Baltkrievijā veļas veikalā. Uz veikalu atnācis vīrietis nopirkt savai izredzētajai veļu – ilgi un rūpīgi atlasījis kāroto veļas komplektu, līdz pārdevēja pajautāja – kāds izmērs būtu vajadzīgs. Vīrietis nedaudz apmulsa, tad sacīja pārdevējai, ka tā īsti nezinot, bet vai ar apavu izmēru nepietiekot?» to mums Piektdienas intervijā stāsta veļas ražotāja Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone.

Tokijas mēģinājums ar lielāku PVN glābt budžetu ekonomikai izrādījies tikpat postošs kā zemestrīce, kas ir skaļš signāls Latvijai – nekāpt uz tā paša grābekļa , šodien brīdina laikraksts Dienas Bizness.

Savukārt, šīsnedēļas rubrikā Kā top, aplūkojam vīriešu uzvalku darināšanu Baltika Group ražotnē.

Pieteikumi šīm un citām aktuālākajām ziņām - raksta galerijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmums Baltika Group atvēris pirmo zīmola Ivo Nikkolo jaunā koncepta veikalu Latvijā, informē uzņēmumā.

Šis ir pirmais šāda veida veikals Baltijas valstīs, kur iespējams pieredzēt iepirkšanos jaunā koncepta vidē.

Jaunajā veikalā redzami dažādi ekskluzīvi interjera dizaina priekšmeti, piemēram, veikalā tika izmantota pasaules pirmā ražojuma dabiski izliektā cietkoksnes grīda, kas ataino koku dabiskos augšanas procesus.

Grīdas segums jaunajam veikalam tika izstrādāts un pielāgots Igaunijā, kas ir Ivo Nikkolo izcelsmes valsts. Jaunā koncepta veikals kopš februāra atvērts tirdzniecības centrā Spice.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Daugavpilī notiks Vakanču gadatirgus

Gunta Kursiša,25.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpilī Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) 29. aprīlī rīkos Vakanču gadatirgu, kuram pieteikušies 40 darba devēji, kas kopumā piedāvās 300 vakances.

Darbiniekus šajā pasākumā meklēs tādi uzņēmumi kā a/s Ditton pievadķēžu rūpnīca, a/s Latvijas maiznieks, SIA Rimi Latvija, SIA Aurora Baltika, SIA Šafrans, SIA Kover, SIA Antaris, SIA Lattex D, SIA Axon cable, ARD Būvserviss, SIA VAV textile group, SIA Latgales sakaru serviss, biedrība Integrum Plus, SIA Sadzīves pakalpojumi, SIA Modes formula, SIA Latgales priede M., biedrība Asmu Latgalīts un citi. Tādējādi strādājošie tiek meklēti darbam tirdzniecībā, būvniecībā, metālapstrādē, kokapstrādē, šūšanā, mārketingā, ēdināšanā, signalizācijas un sakaru sistēmu projektēšanā, tekstilizstrādājumu un apģērbu ražošanā, elektromontāžā, lauksaimniecībā, automobiļu remonta un citās jomās.

Komentāri

Pievienot komentāru