144 miljonus latu vērtā pasažieru vilcienu piegādes konkursā izšķirošajai otrajai kārtai kvalificējušies visi trīs pirmās kārtas pretendenti – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice).
RVR uzaicināts piedalīties konkursa otrajā kārtā, nosakot, ka līgumtiesību piešķiršanas gadījumā RVR un Bombardier kopā uzņemas atbildību un saistību izpildīt iepirkuma līgumu, Bombardier uzņemoties atbildību un izpildot jebkuru no iepirkuma līguma saistībām, ja to neizpilda RVR.
Konkursa otrajā kārtā pretendentiem līdz šā gada beigām jāiesniedz detalizēts vilcienu tehniskais projekts un finansējuma piedāvājums.
Tiesa, vienam pretendentam – a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīti nosacījumi.
RVR kopā ar vienu no pasaules vadošajiem mašīnbūvētājiem Bombardier vienīgie no konkursantiem ir gatavi ražot pasažieru vilcienus Latvijā, izmantojot Bombardier tehniskos risinājumus.
Pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss ir ne tikai ļoti liels — 144 milj. Ls apmērā, bet arī ļoti sarežģīts, turklāt līdzīga iepirkuma konkursa pieredzes Latvijā nemaz nav.
Jārēķinās, ka līdz ar vilcienu piegādi uzvarētājs arī iegūs tiesības nodrošināt šo vilcienu sastāvu tehnisko apkopi nākamajos gados. Lai arī dažādu ekspertu vērtējumi par šo apkopes izmaksu apmēru atšķiras, tomēr mazāk par 200 milj. Ls (vidēji ik gadu ap 7 milj. Ls) neviens neprognozē, kā griesti ir minēti pat teju 490 milj. Ls (vidēji ik gadu ap 16 milj. Ls).