Vairāk nekā trīs gadus ilgušais VAS Pasažieru vilciens (PV) elektrovilcienu iepirkums noslēdzies ar spāņu ražotāja Patentes Talgo S.L.U (Talgo) uzvaru. Aiz strīpas palika Stadler Polska Sp. z.o.o., Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. un ŠKODA VAGONKA a.s.
Par to nule kā medijiem paziņoja PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. Uzvarētājs piedāvājis ekonomiski izdevīgāko vilcienu cenu – 225,3 milj. eiro ‒ visā to paredzētajā ekspluatācijas laikā jeb 35 gados. Iepirkumā paredzēts iegādāties 32 elektrovilcienus ar 450 pasažieru vietām katrā.
Trešais konkurss (kurš noslēdzies ar uzvarētāja paziņošanu) vilcienu sāgā līdzīgi iepriekšējiem gan ievilkās. Uzsākot iepirkuma procedūru 2015. gada septembrī, toreizējais PV vadītājs Andris Lubāns norādīja: «Vēlamais vilcienu piegādes laiks ir 2016. gads, bet pēdējais vilciens jāpiegādā ne vēlāk kā 36 mēnešu laikā kopš līguma noslēgšanas.» Kā «pateicību» par iepirkuma novešanu līdz otrai kārtai, kur tehniskos piedāvājumus iesniedza četri no pieciem pretendentiem, kas kvalificējās (neskaitot SIEMENS AG un SINARA GROUP kopuzņēmumu ООО «Уральские локомотивы»), A. Lubāns konkursā uz valdes priekšsēdētāja amatu pērnā gada oktobrī saņēma vilka pasi.
Šā gada augustā PV paziņoja, ka vilcieni tiks piegādāti pakāpeniski – no 2020. gada līdz 2023. gadam. Ņemot vērā kaimiņvalstu pieredzi un pašreizējo darba svārstmigrāciju Rīgas virzienā, PV prognozēja, ka trīs gadu laikā pēc jauno elektrovilcienu saņemšanas un intervāla grafiku ieviešanas pasažieru skaits pieaugs no pašreizējiem 17 miljoniem līdz aptuveni 25 miljoniem pasažieru gadā. Tas gan būšot iespējams pie nosacījuma, ka tiks nodrošināta atbilstoša dzelzceļa infrastruktūra, tostarp platformu paaugstināšana un ātruma palielināšana, attīstīta t. s. Park&Ride sistēma un paplašināta vienoto biļešu iegāde.
Savukārt novembra sākumā valdība atbalstīja priekšlikumu, ka laika posmā no 2019. gada līdz 2024. gadam jaunu elektrovilcienu, rezerves daļu fonda pieciem gadiem un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādē, kā arī vilcienu depo izbūvē kopumā varēs ieguldīt līdz 259 miljoniem eiro valsts budžeta līdzekļu, vēstīja LETA. Jau ziņots, ka pirms deviņiem gadiem uzsāktajā pirmajā vilcienu iepirkumā, kurā piedalījās CAF un Stadler, par uzvarētāju tika pasludināts CAF. Pēc Stadler ierosinātās tiesvedības, konkursa rezultāts tika atcelts. Otrajā iepirkumā piedalījās Hyundai Rotem un Stadler. Labākās cenas piedāvājumu iesniedza dienvidkorejiešu ražotājs, taču tika izslēgts no konkursa tehnisku iemeslu dēļ. Toreizējais satiksmes ministrs Anrijs Matīss paziņoja, ka vilcienu iegādei no Stadler nav finansējuma, un PV līgumu nenoslēdza.