Kā jau tika gaidīts, a/s Pasažieru vilciens konkursā par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi otrajā kārtā vienīgais pieteikuma iesniedzējs Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA (CAF) ir atzīts par uzvarētāju.
Nākmnedēļ 23.augustā no rīta sāksies sarunas ar CAF par līguma slēgšanu. Līgumu paredzēts parakstīt mēneša laikā. Pirmie jaunie vilcieni Latvijā varētu sākt kursēt jau 2013.gadā.
Nākmnedēļ 23.augustā no rīta sāksies sarunas ar CAF par līguma slēgšanu. Līgumu paredzēts parakstīt mēneša laikā.
Visi vilcieni jāpiegādā līdz 2015. gadam. A/s Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds uzsvēra, ka CAF piedāvājums atzīts par atbilstošu un kā konkursa uzvarētājai šai kompānijai 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana. Jauno pasažieru vilcienu kopējās izmaksas tiek plānotas aptuveni 144 milj. Ls, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs nepilni 100 milj. Ls.
DB jau rakstīja, ka a/s Pasažieru vilciens jaunu pasažieru vilcienu konkursa otrajai– izšķirošajai kārtai kvalificēja visus trīs pirmās kārtas pretendentus – Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A. (CAF) (Spānija), a/s Rīgas Vagonbūves rūpnīca (RVR) sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice), tāpēc nevar uzskatīt, ka iespēju nebija, kaut arī otrās kārtas piedāvājumu iesniedza tikai viena kompānija – CAF.
Kā vēstīts, Stadler neapmierināja iepirkumu konkursa gaita pagarināti konkursa termiņi, mainīti konkursa noteikumi, par ko tā iesniedza par šo konkursu sūdzību gan Latvijā, gan Eiropas Komisijā, līdz ar to ir loģiski, ka uzņēmums konkursa otrajā kārtā vairāk nestartēja. Stadler iepriekš uzsvēris - Pasažieru vilciens konkursa norises vērstas viena konkursa pretendenta interesēs, tāpēc uzņēmums nevēlas būt tikai izkārtne šajā iepirkumā. No Stadler sagatavotajām sūdzībām noprotams - uzņēmums uzskatījis, ka konkurss sarīkots tā, lai tajā uzvarētu Bombardier Transportation un RVR konsorcijs.
Savukārt RVR konkursā pieteicās kopā ar franču Bombardier Transportation (RVR kā ģenerāluzņēmējs, Bombardier Transportation kā apakšuzņēmējs). Savukārt RVR un Bombardier Transportation tandēmam konkursa komisija izvirzīja papildu prasību par solidāru atbildību. Atbilstoši tai, ja šie uzņēmumi uzvarētu konkursā, apakšuzņēmējam Bombardier ģenerāluzņēmēja RVR vietā nāktos pilnībā atbildēt Pasažieru vilcienam par to, vai ģenerāluzņēmējs pilda savas saistības: piegādāt vilcienu sastāvus un apkalpot tos 30 gadu garumā. Šī iemesla dēļ arī šis tandēms otrajā kārtā savu piedāvājumu neiesniedza.
Latvijai tiks piegādāti CAF ražotie vilcieni Civity.
Foto: Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA