Viens no četriem Latvijas krājbankas sanācijas plāniem tika oficiāli iesniegts Rīgas domē izvērtēšanai – tā autors ir autopārvadātāju asociācija Latvijas auto un Savstarpējās apdrošināšanas kooperatīvā biedrība Lauto klubs.
Par to Db.lv informēja Rīgas domes pārstāve Anna Kononova. Tomēr Latvijas auto vadītājs Valdis Trēziņš vēl vakar nezināja, ka Latvijas auto būtu iesniedzis bankas sanācijas plāna priekšlikumu, viņš atzina Db.lv. Savukārt no Lauto kluba vadītāja Pāvela Groševa komentāru saņemt neizdevās, jo viņš bijis apslimis.
A. Kononova, jautāta, kurš parakstījis sanācijas plānu, atzina, ka pa pastu saņemtajā sūtījumā paraksts nav atšifrēts. Tāpēc pateikt, kurš bijis sanācijas plāna iesniedzēja pārstāvis, īsti nevar pateikt.
Tomēr A. Kononova atzina, ka šajā iesniegtajā sanācija plānā bijis ietverts arī priekšlikums par pašvaldības iesaldēto līdzekļu kapitalizāciju. Tāpat viņa pavēstīja, ka Latvijas krājbankas administratora KPMG pārstāvji ir tikušies ar Rīgas pašvaldības speciālistiem, lai noskaidrotu viedokli par iespējamo bankas sanāciju un saņēmuši apstiprinājumu tam, ka pašvaldība atbalsta sanāciju, jo tas dod iespēju atgūt ja ne visus, tad vismaz daļu no iesaldētajiem līdzekļiem. Tā kā pirmā roka ir Noguldījumu Garantiju fondam, kur nepieciešami ap 360 milj. Ls, skaidrs, ka Rīgas pašvaldība un citi kreditori ir zaudētāji, līdz ar to atvērts jautājums - ko darīs administrators, tā A. Kononova.
Jau vēstīts, ka KPMG kopumā saņēmis četrus Krājbankas sanācijas pieteikumus, no kuriem diviem priekšlikumiem bija dažādi iesniedzēji, bet viens un tas pats investors. Iespējams, šajā gadījumā runa ir par Krievijas finanšu korporāciju Otkritie. KPMG uzskata, ka piedāvātais finanšu ieguldījums nebija pietiekams, lai banku sanētu, līdz ar to šobrīd administrators ir apstiprinājis FKTK savu rekomendāciju par bankrotu kā Latvijas Krājbankas maksātnespējas risinājumu.