Pastāv iespēja, ka Krājbankas krahā zaudētā Latvijas autopārvadātāju nauda varētu tikt atgūta, liecina iesaistīto pušu un ekspertu teiktais.
Kooperatīvai apdrošināšanas biedrībai Lauto Klubs (Lauto) joprojām pastāv iespēja nenokļūt zaudētājos, kaut arī Latvijas Krājbankā (Krājbanka) tai ir iestrēdzis ievērojams depozīts. Pēc Krājbankas darbinieku ieteikuma Lauto direktors Pāvels Groševs 2010.g. 13. jūlijā noslēdza līgumu ar uzņēmējai Jūlijai Mališevai piederošo, Igaunijā reģistrēto kompāniju OU MJ Logistic (MJ), paredzot, ka Lauto noguldījums 3,34 milj. eiro apmērā Krājbankā kalpos kā garantija bankas izsniegtajam kredītam MJ.
Viņaprāt, Lauto ieguvums esot bijis MJ apņemšanās kompensēt Lauto līdzekļus, ja Krājbanka nespēj pildīt savas saistības. Tam bija paredzēta Krājbankas attiecīgi novērtēta ķīla – īpašumi. Savukārt Mališevai piederošais uzņēmums SIA Anford Capital šajā pašā datumā apliecināja gatavību izpildīt MJ un Lauto līguma noteikumus. Groševs uzskata, ka no 2008.g. saņemtie 6–6,5% gadā par depozītu Krājbankā bija Lauto ļoti izdevīgi, kamēr MJ vēlāk maksājusi ap 7,2% par kredītu. Turklāt, ja nebūtu bijis garantijas, tad Lauto šobrīd nebūtu cerību atgūt vispār neko.
DB aptaujātie autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto padomes locekļi atzīst, ka asociācijai nav problēmu ne ar finansēm, ne TIR karnešu izsniegšanu, kas ir galvenais jautājums, kas interesē pārvadātājus. Ar TIR karnešu izsniegšanu nodarbojas autopārvadātāju asociācija Latvijas auto (LA), nevis Lauto Klubs. Savukārt starp autopārvadātājiem, LA un Lauto ir trīspusējs līgums, kas paredz, ka LA ir labuma guvējs, ja autopārvadātājs izdara pārkāpumu, piemēram, ieved kravu citā valstī un pazūd, nenomaksājot muitas nodevas.
Šobrīd Lauto resursi, lai segtu iespējamās apdrošināšanas prasības, ir pietiekoši – ap 400 tūkst. eiro. Arī polises ar pārvadātājiem ir pagarinātas uz četriem gadiem un būs spēkā pat tad, ja FKTK anulētu Lauto licenci. Turklāt kādas firmas pārkāpumu dēļ Lauto jāmaksā tikai 5000 ASV dolāri, bet pārējos Latvijas pārvadātāju radītos zaudējumus jebkuras valsts muitai sedz starptautiskā garantiju ķēde.