Tirgoņu ielā sadzīvo gan uzņēmumi «ar stāžu», gan tādi, kas te nonākuši, izmantojot krīzes laika iespējas tikt pie lētākām telpām
Pirms diviem gadiem, atverot Sweetday Café, iela bijusi panīkusi, bet visai drīz ielas vienā galā iekārtojās Egle, bet otrā – Nekādu problēmu. «Sapriecājāmies, ka esam atvērušies stratēģiski ļoti labā vietā. Vasarā viss ir pilns,» saka Inese Jace, Sweetday Café īpašniece. Viņa uzskata, ka ir divi varianti: atrast lētākas telpas sānieliņā un investēt reklāmā vai arī izvēlēties telpas uz noslogotas ielas un aizmirst par reklāmu, jo vieta jau ir reklāma.
Arī smadzeņu autotreniņu kabinets RigaBrain Tirgoņu iesakņojās krīzes laikā, kad bija visizdevīgākais telpu piedāvājums. «Mums te ļoti patīk. Es zināju, kādas telpas gribu. Ienācu un te tās bija. Centrā, mazliet noslēgtas, uz galvenajām ielām, nav īpaši trokšņi – esam kā aliņā,» stāsta RigaBrain īpašnieks Pēteris Urtāns.
Arī Linda Štāle, Kolonna Hotels Group Viesu uzņemšanas dienestu viesnīcās vadītāja un viesnīcas Kolonna Hotel Riga vadītāja, uzsver, ka viena viesnīcas galvenajām priekšrocībām ir atrašanās vieta.
Pirms divarpus gadiem šajā ielā darbu sāka visai neparasts veikals – Ziemassvētki visu gadu. Pēc kāda laika secinājums bija visai skarbs – Ziemassvētku preces pērk tikai svētku laikā. Tāpēc nesen veikals ticis pie jauna vārda – Suvenīri.
«Man Tirgoņu iela ir ļoti mīļa, šī ir viena no fantastiskākajām ielām Vecrīgā. Iela atbilst nosaukumam, galvenais ir to vēl uzčubināt, uztaisīt romantiskākas izkārtnes un piedāvājumu visā ielas garumā. Ļoti jādomā, lai pilsēta kļūtu arvien romantiskāka, garšīgāka. Katra cilvēka sapnis ir palikt te dzīvot,» uzskata Laina Traniņa, dienas SPA Aqua Villa SPA īpašniece. Uzņēmējai patīk, ka blakus ir krodziņi un restorāniņi, bet prasītos vēl vairāk un tādi, kas būtu piestrādājuši pie stila.
Arī LMT abonentu apkalpošanas centrs Tirgoņu ielā apmeklētājiem durvis vēra samērā sen – 2002. gadā. «Tas bija laiks, kad ekonomiskā attīstība uzņēma savus apgriezienus un Vecrīga bija kļuvusi par sava veida darījumu centru. Pirms nepilniem desmit gadiem lielu un mazāku uzņēmumu biroju telpas atradās Vecrīgā, šeit bija ļoti dinamiska biznesa vide un LMT redzēja nepieciešamību būt tuvāk saviem klientiem, sniegt pakalpojumus un atbalstīt klientus to izaugsmē,» teic Aigars Viļumsons, LMT Biznesa klientu daļas vadītājs, kurš vadījis LMT abonentu apkalpošanas centru Tirgoņu ielā.
#1/26
Ja kāds uzreiz nevar iedomāties, kur atrodas Tirgoņu iela Vecrīgā, viss top skaidrs, kad tiek lietots visai biežs apzīmējums – iela starp Doma laukumu un Rātslaukumu vai no Egles līdz Nekādu problēmu.
#3/26
Kad atvēra Aqua Villa SPA, ne SPA, ne dienas SPA Latvijā nebija pazīstami.
#4/26
Ir jūtams, ka ļoti daudzi no Latvijas ir aizbraukuši – ne vien Aqua Villa SPA klienti, bet arī darbinieki. Kad tuvojas vasaras brīvdienas un svētku dienas ziemā, daudzi atbrauc ciemos un pie reizes «sakopjas».
#5/26
Agrāk apmēram 60% Aqua Villa SPA bija vietējie, bet tagad Aqua Villa SPA klientu vidū aptuveni puse ir ārzemnieki.
#7/26
SPA ir īpaša vide cilvēka labsajūtas un veselības veicināšanai, un Laina Traniņa, Aqua Villa SPA īpašniece, uzskata, ka arvien, kad cilvēkiem būs nauda, tā būs pieprasīta, jo cilvēks kļūst atkarīgs no labsajūtas.
#8/26
«Šobrīd ārzemnieki nāk, bet latvieši – arvien mazāk. Ļoti gribētos, lai viņu ir vairāk,» teic veikala Suvenīri īpašniece Elīna Skrastiņa.
#9/26
Sweetday Café īpašniece Inese Jace priecājas, ka atvērusi kafejnīcu stratēģiski ļoti labā vietā.
#10/26
Nepatīkamākā lieta Tirgoņu ielā ir tā, ka klientiem īsti nav, kur novietot mašīnas.
#11/26
Viesnīcas Kolonna Hotel Riga vadītāja Linda Štāle uzskata, ka viena no galvenajām priekšrocībām ir atrašanās vieta – pats Rīgas centrs, vecpilsēta, viena no dzīvākajām ielām.
#12/26
Visbiežāk klienti veikalā Suvenīri nopērk kartiņas un magnētiņus.
#13/26
Kafejnīcas Sweetday Café pamatakmeņi ir laba kafija, pašceptas kūkas un apkalpošana.
#14/26
Viesnīca Kolonna Hotel Riga Tirgoņu ielā ir jau sešus gadus.
#15/26
Bieži vien vietējie ienāk Sweetday Café un saka: «O, jauna kafejnīca!» Uzzinot, ka tai jau ir divi gadi, cilvēki ir pārsteigti.
#19/26
Sweetday Café un iegriežas daudz skandināvu, vāciešu, itāļu un paredzams, ka ziemā būs krievi, kas ierodas te nosvinēt Ziemassvētkus un Jauno gadu.
#21/26
Pirms divarpus gadiem šajā ielā darbu sāka visai neparasts veikals – Ziemassvētki visu gadu. Pēc kāda laika secinājums bija visai skarbs – Ziemassvētku preces pērk tikai svētku laikā. Tāpēc nesen veikals ticis pie jauna vārda – Suvenīri.
#22/26
Tik traki, lai teiktu, ka suvenīru veikalos cilvēki iepērkas tikai vasarā, nav, taču nevar noliegt, ka ir jūtamas tūrisma sezonas beigas.
#24/26
Veikalā Suvenīri ir aptuveni 70-80% vietējā ražojuma preču.
#25/26
Šobrīd vismaz 20% veikala Suvenīri klienti ir vietējie.