Valdības slēgtajā sēdē otrdien Pasažieru vilcienam uzdots nedēļas laikā izvērtēt juridiskos, tiesiskos un ekonomiskos riskus, kurus projekta īstenošanai varētu radīt a/s Latvijas Krājbanka darbības apturēšana.
To pēc valdības slēgtās sēdes, kurā tika diskutēts par iespējamu pasažieru vilcienu iepirkuma apturēšanu atzina satiksmes ministrs Aivis Ronis, norādot, ka pasažieru vilcienu iepirkums ir viens no Latvijas vēsturē vērienīgākajiem projektiem, kura īstenošanu nedrīkst apdraudēt.
Vaicāts, vai iespējamība, ka konkursā uzvarējušā Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF) piesaistītais apakšuzņēmējs Rīgas Vagonu rūpnīca varētu būt saistīts ar Krievijas miljardieri Vladimiru Antonovu, kuram pastarpināti pieder Latvijas Krājbanka un tās mātes banka Snoras, apdraud vērienīgo iepirkumu, A. Ronis norādīja: «Protams, arī tas rada zināmu risku.»
Viņaprāt, pagaidām gan ir pāragri izteikt minējumus par Rīgas Vagonu rūpnīcas un airBaltic privātā akcionāra Baltijas Aviācijas sistēmas saistību ar V. Antonovu un spekulēt ap Snoras bankas pārņemšanas iespējamo ietekmi uz jauno pasažieru vilcienu iepirkumu.
Jāatgādina, ka vērienīgā pasažieru vilcienu iepirkuma kopējā summa ir 430 milj. Ls.